منوی اصلی

بیانیه پایانی اجلاس سیزدهم مجلس خبرگان

تاریخ انتشار: 1402/12/16    
بیانیه پایانی اجلاس سیزدهم مجلس خبرگان
سیزدهمین (آخرین) اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.
سیزدهمین (آخرین) اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بیانیه پایانی سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری«دوره پنجم»
بسم الله الرحمن الرحیم
 
مجلس خبرگان رهبری در آخرین اجلاس رسمی خود در دوره پنجم با سپاس به درگاه خداوند متعال و طلب پاداش الهی برای مردم عزیز کشورمان  که علیرغم همه مشکلات و تبلیغات گسترده بیگانگان، با حضور حماسی خود در راهپیمایی 22بهمن و شرکت مجاهدانه در انتخابات یازدهم اسفندماه، صحنه های باشکوه دیگری را از همراهی با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زدند بر مسائل زیر تأکید می­نماید: 
1. در شرایطی که دشمنان جمهوری اسلامی از همه توان خود برای ایجاد یأس و نا امیدی و منصرف نمودن مردم از شرکت در انتخابات استفاده کرد و مردم عزیزمان را در یک جنگ روانی سنگین مورد هجوم قرار داد، این انتخابات نیز بحمدالله با موفقیت، سلامت، امنیت و مشارکت مهّم ملت فهیم ایران برگزار شد. مجلس خبرگان رهبری، ضمن ارج نهادن به حضور حماسی مردم هوشیار و آگاه این سرزمین مقدس که با بصیرت و زمان شناسی، بار دیگر صحنه های دیدنی از غیرت و حمیت ایرانیان را درعرصه انتخابات به رخ جهانیان کشیدند، اقدامات ضد مردمی دشمنان پلید خارجی و برخی جریانهای منفعل سیاسی داخلی را به شدت محکوم می نماید.
2. بار دیگر تأکید می گردد که جمهوری اسلامی ایران در عمر نزدیک به نیم قرن خود نشان داد که یک الگوی تمام عیار مردمسالاری دینی است. در واقع، امروز نظام اسلامی ما با دو ویژگی اساسی «خاستگاه مردمی» و «تعهد اسلامی» تعریف می شود که در استمرار و استحکام خویش بدان وابسته است. مجلس خبرگان رهبری، ضمن تأکید بر حفظ و تقویت این ویژگی های بارز، نسبت به تضعیف یا کمرنگ شدن هر یک از «پشتوانه جمهوری» و «محتوای اسلامی» نظام مقدس جمهوری اسلامی، هشدار می­دهد.
3. با تبریک به نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بر این نکته تأکید می شود که «تقوای الهی و عدالت» مبنای مشروعیت مسؤولان در نظام اسلامی است و آنها باید ضمن رعایت تقوی و عدالت در زندگی شخصی و اجتماعی، تلاش خود را جهت مبارزه با تبعیض و امتیازطلبی در عرصه های سیاسی و اقتصادی که مصداق بارز «ظلم» است به کار برند و همواره خداوند متعال را ناظر بر اعمال و گفتار خویش بدانند و  اعتماد مردم را پاس بدارند.
4. ضمن قدردانی از قوای سه گانه که برای رشد و اعتلای ایران اسلامی و پاسخگویی به مطالبات مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند به دولت مردمی و خدمتگزار توصیه می گردد با اتکال به خداوند و با حفظ روحیه مدیریت جهادی و انقلابی و افزایش روند خدمت رسانی که انصافاً  از ابتدا تا کنون، کارنامه موفقی را برای دولت سیزدهم رقم زده، از موقعیتی که مردم با رأی اعتماد خود برای دولتمردان پدید آورده اند کمال استفاده را نموده و با جدیت موانع و مشکلات داخلی و خارجی کشور در همه بخش ها به ویژه اشتغال، رشد تولید، بهره ­وری، مدیریت منابع و تأمین نیازهای معیشتی و اقتصادی مردم و کاهش دخالت دولت در اقتصاد و مردمی کردن آن و ترمیم ساختارهای اداری، مخصوصاً اصلاح بسترهای فسادزا را پیگیری و حل و فصل نمایید.    
5. از مسؤولان محترم میخواهیم برای تعمیق و گسترش فرهنگ و سبک زندگی اسلامی جهت مبارزه با هنجارشکنی ­های فرهنگی و به ویژه بی­ حجابی که مطالبه به حق مردم مؤمن، متدین و انقلابی است، تلاش مضاعف کنند و جهت صیانت از اصول، مبانی و اهداف نظام مقدس اسلامی با تمام وجود مجاهدت و فداکاری نموده و با برنامه ریزی دقیق در مقابل دسیسه دشمنان برای انحرافات اخلاقی به ویژه از طریق ترویج فرهنگ منحط غرب مخصوصاً در عرصه عفاف و حجاب، ایستادگی نمایند.
6. حملات وحشیانه و مداوم رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی به مردم مظلوم غزه در 5 ماه اخیر از بی شرمانه ترین و کثیف ترین فجایع تاریخ بشریت است که با حمایت­های جنون آمیز آمریکا و انگلیس و اعمال حقّ وتوی آنان و سکوت مجامع مدعی بین المللی غربی و همراهی یا بی تحرکی برخی سران سازشکار کشورهای عربی همراه شده است. اما قتل عام زنان و کودکان فلسطینی، ترور شخصیت های جبهه مقاومت، تخریب گسترده خانه ها، بیمارستانها و مدارس و صدها جنایت از این دست، هرگز نمی تواند فریاد مقاومت را ساکت نماید و این مردم مظلوم با عملیات افتخار آمیز طوفان الاقصی خود نشان دادند که دوران امنیت اشغالگران به پایان رسیده و امروز ملت های آزاده دنیا نیز با رویکردی متفاوت از گذشته صدای مظلومیت و آزادی خواهانه فلسطینیان را شنیده و به این واقعیت پی برده اند که این ملت مظلوم اما مقتدر، شکست ندارد و لذا فریاد استکبارستیزی و بیداری جهانیان، امروز رساتر از همیشه به گوش می رسد. در اینجا ضمن حمایت از جبهه مقاومت و حزب الله لبنان و عراق و به ویژه انصارالله یمن که با کمترین امکانات، مجاهدانه در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان او ایستاده و امنیت این رژیم جنایتکار را مختل نموده اند تشکر و قدردانی میکنیم و انتظار داریم کشورهای اسلامی و دولتهای عربی ضمن تحریم همه جانبه اسرائیل جهت شکستن محاصره غزه و آتش بس فوری و سپس بازسازی سریع آن اقدام عاجل و موثر نمایند.
7. مجلس خبرگان رهبری در آستانه حلول ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید نوروز، با تبریک ماه میهمانی خدا و سال نو به تمام هم میهنان عزیز از آنان می‌خواهد با حفظ شعائر دینی، این ماه شریف و پربرکت را تعظیم نموده همچون همیشه با دستگیری از محرومان و کمک به نیازمندان، سالی توأم با شادی و معنویت را آغاز نمایند.
8. اینک که مجلس خبرگان رهبری اجلاس اختتامیه دوره پنجم را برگزار می­کند تأکید می­کنیم در این دوره با اشراف بر مسائل داخلی و بین المللی، نگاه کلان راهبردی و برگزاری جلسات منظم و کمیسیون­های فعال و هیأت اندیشه­ ورز مؤثر و مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی و رصد و پایش مستمر، اعلام می­دارد، که بحمدالله رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیةالله العظمی خامنهای(دام ظله الوارف) با اقتدار و هوشمندی و فراست و نورانیت و حکمت و تقوا و مدیریت کلان راهبردی و ارزشی، مسیر پیشرفت و عدالت و حرکت به سمت خودسازی و جامعه پردازی و تمدنسازی را به نحو احسن پیش می­برد و خدا را بر نعمت ولایت فقیه و ولی فقیه شکرگزار هستیم و در پایان اعضای مجلس خبرگان رهبری و هیأت رئیسه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری از تلاشهای مستمر و خالصانه حضرت آیة الله جنتی در طول هشت سال ریاست این دوره به طور ویژه تقدیر می نمایند.
درود و سلام الهی بر روح بلند حضرت امام خمینی(اعلی الله مقامه الشریف) بنیانگذار جمهوری اسلامی و تمامی شهیدان راه حق و آزادی، مدافعان حرم و شهدای حادثه تروریستی کرمان که در مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به فیض شهادت نائل شدند وگرامیداشت یاد و خاطره اعضای فقید دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و آرزوی علوّ درجات برای امام راحل(قدس سره) و طول عمر با برکت همراه با صحت و سلامت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیةالله العظمی خامنه ­ای«مد ظله العالی»، توفیقات روزافزون و سربلندی و پیروزی اسلام و مسلمین به ویژه ملت شریفمان را از خداوند بزرگ مسئلت می نمائیم والسلام علی عباد الله الصالحین.

 
مجلس خبرگان رهبری
1402/12/16
                                                                                                                                                          
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323