منوی اصلی

شیخ الاسلامی، محمد

اعضای سومین دوره

زندگینامه شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام(ره)
تاریخ ولادت 3 فروردین 1315
شهید بزرگوار در خانوادۀ کاملا مذهبی چشم به دنیا گشود و تحت تعالیم عالم گرانقدر محمد شیخ الاسلام (پدرش) قرار گرفت.
این بزرگوار در فضایی پرورش یافت که سیزده نسل پیش از او در راستای رسالت و آموزه های دینی به فعالیت مشغول بودند که در این مورد تا هشت نسل پیش از این شهید بزرگوار به صورت مکتوب موجود می باشد. این شهید عالیقدر در محضر علمای بزرگ کردستان به تحصیل فقه و علوم اسلامی پرداختند.
ایشان در سال 1336 از سوی عالم و استاد بزرگ مرحوم ملا باقر مدرس مجاز و سپس به عنوان مفتی فقه شافعی و دبیر شورای افتا انتخاب شدند.
این شهید بزرگوار به مدت قریب 20 سال در شهرستان سقز و حدود 6 سال در دانشگاه مذاهب اسلامی فقه و اصول فقه را بر اساس مذهب امام شافعی در دانشگاه تهران تدریس نمودند. این عالم ربانی مدت 15 سال نیز در سنندج به تدریس و تربیت طلاب علوم دینی اشتغال داشتند که بسیاری از علما و روحانیون منطقه از سوی ایشان مجاز گردیدند.
ماموستا ملا محمد شیخ الاسلام بیش از 12 سال نیز در دانشگاههای استان کردستان تدریس نمودند.
این شهید همیشه جاوید در دوره های سوم و چهارم به عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.
ایشان همچنین در شوای عالی مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی به عنوان عضو، فعالیت داشتند و همچنین عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج بودند. علاقه بسیار ایشان به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تمامی سخنرانی ها و مباحث شان کاملا مشهود و زبانزد بود.
این شهید گرانقدر به علت فعالیتهای خستگی ناپذیر و تلاش در جهت وحدت اسلامی و همچنین پیروی ازولایت فقیه هدف کین دشمنان اسلام و مردم قرار گرفت و در ۲۷ رمضان (۲۶ شهریور ۸۸) به دست عوامل مزدور به فیض رفیع شهادت نائل آمد.
پیکر این فقیه مجاهد بنا به وصیت اش در تپه شیخ محمدباقر سنندج دفن گردید.
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323