منوی اصلی

پانزدهمین اجلاسیه رسمی دوره ی چهارم مجلس خبرگان رهبری

تاریخ انتشار: 1393/01/16    
پانزدهمین اجلاسیه رسمی دوره ی چهارم مجلس خبرگان رهبری
پانزدهمین اجلاس رسمی دوره ی چهارم مجلس خبرگان رهبری کار خود را آغاز کرد. در این اجلاسیه که طی روزهای سیزدهم و چهاردهم اسفندماه برگزار می شود. نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گردهم می آیند و مسائل کلان مهم کشور را مورد بررسی قرار می دهند.

این اجلاسیه همچنین میزبان 2 تن از مسئولین نظام خواهد بود که بر اساس آیین نامه داخلی این مجلس در مجمع اعضای خبرگان حضور پیدا خواهند کرد.

بدین ترتیب آقای دکتر عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه در روز اول اجلاسیه پیرامون روند اجرایی توافق نامه ژنو (اقدام مشترک) صحبت خواهد کرد و در روز دوم اجلاسیه دکتر طیب نیا وزیر محترم امور اقتصادی در خصوص مسائل اقتصادی کشور مطالبی را بیان خواهد کرد.

در ابتدای این اجلاسیه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آیة الله مهدوی کنی؛ ریاست مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با تشکر از حضور نمایندگان این مجلس در اجلاسیه پانزدهم، نکاتی را به مسئولین نظام گوشزد نمود.

ایشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اقدام عملی مسؤلان را برای رفع مشکلات؛ به ویژه مشکلات اقتصادی خواستار شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود؛ «مردم در طول 35 سال گذشته نشان دادند که همیشه در صحنه هستند لذا مسئولیت مسؤولین به ویژه رئیس محترم دولت که در جلسه حضور دارند سنگین تر می شود.»

وی ادامه داد: «همچنین مردم نیز همان طوری که همیشه همیار دولت های گوناگون و نظام اسلامی بوده اند در برخی زمینه ها نیز باید بیشتر از پیش، دولت را یاری کنند».

ایشان در این زمینه به مسأله اسراف و زیاده روی در مصرف به ویژه مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: در قناعت منحصر به زمان قحطی و مشکلات نیست؛ بلکه در زمان دارایی و رفاه هم باید روحیه قناعت داشت. آدمی که قناعت نداشته باشد، عزتش خدشه دار می شود.

آیة الله مهدوی کنی درباره ی ضرورت قناعت و تغییر سبک زندگی به سبک زندگی اسلامی – ایرانی خاطر نشان ساخت: «این مسأله ابتدا باید از سوی دولتمردان و مسؤولین اجرا شود تا بعد چنین روحیه ای در بین مردم جامعه نیز نهادینه شود». وی در ادامه به مسأله کمک به نیازمندان در آستانه سال نو و اهمیت دادن مردم و مسؤولین به فقرا و نیازمندان در این ایام اشاره کرد.

مسأله دیگری که رئیس مجلس خبرگان به آن پرداخت، مسأله انرژی هسته ای و حفظ دستاوردهای دانشمندان هسته ای بود وی در این زمینه گفت: «ما به دولتمان که از دل مردم بیرون آمده اعتماد کامل داریم و می دانیم که مذاکره کنندگان هسته ای قطعا با تکیه به منویات مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم شریف نخواهند گذاشت حقوق ما در این زمینه نادیده گرفته شود»

نکته دیگری که ایشان به آن اشاره کرد مسأله آزادی و حد و مرز آن بود، ایشان با بیان برخی لغزشها در سطح مطبوعات و شکستن برخی حریم ها از سوی عده ای، چنین برداشت ناصحیحی از آرادی را محکوم کرد و گفت:«مسؤولین نباید برخی مقولات این چنین را به گونه ای بیان کنند که موجب سوء استفاده عده ای شود و بعد شوکی را برای کشور و حکومت اسلامی پدیدار آورد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقارن ایام عید نوروز با ایام فاطمیه خواستار حفظ این ایام شد و افزود:«ما می دانیم مردم ما با عنایت به این تقارن و همزمانی علاوه بر برگزاری مراسم ویژه ایم نوروز، حریم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را حفظ خواهند کرد».

آیة الله مهدوی کنی در ادامه پیرامون مسائل خارجی به ویژه مسأله سوریه و ضرورت کمک رسانی و حمایت از مردم مظلوم این کشور از سوی مردم و دولت را مورد تأکید قرار داد. ایشان در پایان از حضور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن قدردانی نموده و یاد و خاطره مرحوم آیة الله سید حسن طاهری خرم آبادی؛ عضو مجلس خبرگان را گرامی داشت.

 

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323