منوی اصلی

دومین نطق پیش از دستور عصر چهارشنبه 12 شهریور ماه

تاریخ انتشار: 1393/06/12    
دومین نطق پیش از دستور عصر چهارشنبه 12 شهریور ماه

حجت الاسلام و المسلمین علی فلاحیان در نطق قبل از دستور خود پیرامون نفش مشارکت عمومی مردم در حکومت و نظام اسلامی سخن گفت و ابراز داشت: «وجوب مشارکت مردم در امر استقرار و استمرار حاکمیت براساس مبانی دینی ما مسلّم است».

وی در ادامه گفت: «ملاک بودن رأی اکثریت در اسلام در قالب بیعت، به مشارکت و رأی مردم اعتبار می‌بخشد. لذا لازم است در محافل علمی؛ به ویژه مجلس خبرگان با استناد به آیات و روایات جلوی تشویش اذهانی از سوی معاندین را بگیریم».

حجت الاسلام و المسلمین فلاحیان همچنین افزود: «یکی از مسائلی که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، جنگ روانی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی است که نیازمند هوشیاری و اتخاذ تدابیر مناسب در راستای مبارزه با گروهک‌های دست پرورده دشمنان می‌باشد».

نکته دیگری از سوی این عضو مجلس خبرگان، مورد بحث قرار گرفت، مقوله فرهنگ و ضرورت تربیت نیروهای متخصص برای پاسخگویی به شبهات و مبارزه علیه تهاجم فرهنگی بود وی در این راستا تصریح کرد: «مراکز علمی و فرهنگی همچون حوزه‌های علمیه و سازمانهای متولی امر فرهنگ باید با برنامه‌ریزی دقیق از بروز برخی از ناهنجاری‌ها جلوگیری نمایند». وی در پایان پیشنهاد داد: «مسأله فرهنگ از چنان اهمیتی برخوردار است که می‌طلبد با تأسیس دانشگاه و استفاده از ظرفیت دانشگاههای موجود به تربیت نیروی متخصص و کاردان همت بگماریم».

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323