منوی اصلی

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بمناسبت رحلت آیت الله مهدوی کنی(ره)

تاریخ انتشار: 1393/07/29    

   بسم الله الرحمن الرحیم    

( انا لله و انا الیه راجعون)

خبر رحلت عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی«رحمه‌الله علیه» ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.
آیت‌الله مهدوی کنی«رحمه‌الله علیه» از جمله فضلای حوزه علمیه قم بود که تفقه را در محضر علما و مراجع تقلید به ویژه سیزده سال درک محضر درس حضرت امام خمینی«رضوان‌الله تعالی علیه» ادامه داد و توانست دیدگاه مبارزاتی امام خمینی«رحمه‌الله علیه» را به خوبی کسب و از زمان تبعید ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی در محوریت مبارزه علیه حکومت طاغوت قرار گیرد و در این راه متحمل شکنجه، زندان و تبعید نیز گردید.
با پیروزی انقلاب اسلامی، آیت‌الله مهدوی کنی همچون سایر یاران وفادار امام راحل در مقابل جریان‌های التقاطی و منحرف ایستادگی کرد و با پذیرش مسئولیت کمیته‌های انقلاب اسلامی، وزارت کشور و نخست‌وزیری سهم به سزایی در سامان یافتن امور کشور داشت.
منش اخلاقی و حرکت واقع‌بینانه در عرصه‌های مختلف سیاسی پس از انقلاب باعث شد تا ایشان در سنگر دبیری جامعه روحانیت مبارز ثقل و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مردم انقلابی و جامعه حزب‌الله گردد.
همچنین شخصیت علمی، اخلاقی و روحیه شاگردپروری آیت‌الله مهدوی کنی باعث تشکیل شجره طیبه دانشگاه امام صادق(علیه السلام) و قوام مدرسه علمیه مروی شد که برکات آن تاکنون و در آینده جاری و ساری خواهد بود.
پشتیبانی، همراهی و وفاداری این یار انقلاب به حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» الگویی تمام ناشدنی برای همه عالمان متعهد و بصیر خواهد بود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم مجاهد را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید«دامت برکاتهم» و حوزه‌های علمیه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اعضای معزز جامعه روحانیت مبارز و بیت مکرم ایشان بویژه اخوی گرامی ایشان آیت‌الله باقری کنی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان و شاگردان ایشان صبر جزیل خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323