منوی اصلی

مراسم ختم رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در مسجد اعظم قم

تاریخ انتشار: 1393/08/06    
مراسم ختم رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در مسجد اعظم قم

مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی؛ رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که از سوی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزار شده بود مراجع عظام تقلید، برخی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، اعضای دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان رئیس جمهور، علماء و طلاب، مسؤولین استانی و اقشار مختلف مردم، شرکت داشتند.

سخنران این مجلس آیت الله سید احمد خاتمی عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان بود که ضمن تسلیت ایام شهادت جانسوز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب و یاران باوفایش ارتحال عالم وارسته و پارسا آیت الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری را ضایعه ای دردناک برای اسلام و انقلاب دانست و ضمن بیان برخی از خصوصیات و سجایای اخلاقی این یار امام و رهبری در دوران مبارزه علیه رژیم سفاک پهلوی و تحمل تبعید و زندان ساواک از مسؤولیت های بعد از پیروزی انقلاب ایشان سخن گفت. وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اکراه و استنکاف آن مرحوم برای پذیرش ریاست مجلس خبرگان رهبری،  افزود: «این عالم و سیاستمدار صادق در برهه ای که بحث تصدی ریاست مجلس خبرگان مطرح بود واقعاً برای پذیرش آن هیچ گونه تمایلی نداشت، اما زمانی که احساس کرد بر عهده گرفتن این مسؤولیت، وظیفه است زیر بار سنگین آن رفت و به درستی از عهده انجام آن برآمد».

آیت الله خاتمی در پایان ضمن تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی به بیت مکرم ایشان و تمام شاگردان و ارادتمندان این عالم بزرگوار برای آن مرحوم علو درجات و رضوان الهی را از درگاه خداوند متعال مسئلت نمود.

 

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323