منوی اصلی

مراسم ترحیم آیت الله مهدوی کنی(ره) در یاسوج برگزار شد

تاریخ انتشار: 1393/08/10    
مراسم ترحیم آیت الله مهدوی کنی(ره) در یاسوج برگزار شد

مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله مهدوی کنی به دعوت نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و استاندار این استان در حسینیه ثارالله  شهر یاسوج برگزار شد.

در مراسم ترحیم آیت الله مهدوی کنی(ره) که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، سپاه فتح، استانداری، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه یاسوج و.. برگزار شد، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج، سید موسی خادمی استاندار استان، فرمانده سپاه فتح استان و جمعی از مدیران و اقشار مختلف مردم استان حضور داشتند.

سخنران این مراسم با بر شمردن ویژگی های آن فقیه فقید گفت: آیت الله مهدوی کنی به عنوان یک عالم ربانی و مجاهد نستوه همواره یاور و مورد اعتماد امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله خرم روز افزود: آن مرحوم تمام امتحان های قبل و پس از پیروزی انقلاب را با سربلندی پشت سر گذاشت.

وی بیان کرد: از ویژگی های برجسته اخلاقی آیت الله مهدوی کنی می توان به نداشتن هوای نفس، استقامت در برابر سختی ها و مشکلات و وفاداری به دین مبین اسلام و آرمان های ناب نظام و انقلاب اشاره کرد.

خرم روز همچنین اظهار داشت:  آیت الله مهدوی کنی در تمام شرایط تنها به فکر انجام وظیفه و تکلیف بود و این را در دوران اسارت در قبل از انقلاب ومسئولیتهای بعد از انقلاب نشان داد.

وی تصریح کرد: ایشان در عمر بابرکت خود شاگرد چند مرجع تقلید مطرح کشور از قبیل آیت الله بروجردی، آیت الله طباطبایی، آیت الله گلپایگانی و امام خمینی (ره) بود.

خرم روز بیان داشت: این عالم ربانی در دوران پیروزی انقلاب از سوی رژیم پهلوی تبعید، زندانی و شکنجه شد و پس از پیروزی انقلاب نیز در سنگر تربیت شاگردان خدمات ارزنده ای ارائه داد.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی مقبولیت خاصی نزد عموم مردم و گروه های مختلف سیاسی کشور داشت و این امر به دلیل مردمی بودن ایشان بود.

 در این مراسم همچنین عزاداران حسینی دراولین روز ماه محرم در سوگ سید الشهدا بر سر و سینه زدند.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323