منوی اصلی

آیین رونمایى از بانک جامع کتابشناسى حکومت اسلامى و افتتاح رسمی زبان دوم و سوم سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبرى و مرکز تحقیقات علمى حکومت اسلامى

تاریخ انتشار: 1393/11/14    
آیین رونمایى از بانک جامع کتابشناسى حکومت اسلامى و افتتاح رسمی زبان دوم و سوم  سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبرى و مرکز تحقیقات علمى حکومت اسلامى

همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامى طى مراسمى آیین رونمایى از کتابشناسى جامع حکومت اسلامى و افتتاح رسمی بخش عربى و انگلیسى سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبرى و مرکز تحقیقات علمى حکومت اسلامى وابسته به دبیرخانه با حضور حضرت آیةالله یزدى دامت برکاته، رییس محترم دبیرخانه مجلس خبرگان رهبرى و حضرت آیة الله حسینى بوشهرى دامت برکاته رئیس محترم مرکز تحقیقات علمى حکومت اسلامى برگزار شد.
 این کتابشناسى جامع در صدد گردآورى، معرفى و ارائه کامل و روزآمد تألیفات، تحقیقات و نگاشته ‏هاى مرتبط با موضوع حکومت اسلامى اعم از مقالات، کتب و پایان‏ نامه به زبان فارسى و عربى مى ‏باشد.
 تدوین کتابشناسى حکومت اسلامى از چند جهت ضرورت دارد:
 1. معرفى میراث عظیم مسلمانان در زمینه حکومت اسلامى.
 2. معرفى اندیشه حکومت اسلامى به دنیا.    
 3. پرهیز از انجام پژوهش هاى تکرارى.
 4. یافتن خلأهاى پژوهشى.
 5. غنى سازى کتابخانه‏ هاى تخصصى.
 در این کتابشناسى که با بیش از 8 هزار ساعت نفر شناسایى، گردآورى، ورود اطلاعات و چکیده‏ نویسى منابع انجام گرفته است تاکنون در حدود 44620 اثر شناسایى شده که از این تعداد 12800 عنوان کتاب، 9200 مورد پایان نامه و 22600 مقاله مى‏باشد.
 این اثر با تلاش جمعى از کتابشناسان و کارشناسان حوزوى و دانشگاهى در رشته‏ هاى علوم سیاسى و حقوق گردآورى شده است.



 مأخذشناسى این اثر بر اساس نام پدیدآورنده، مشخصات نشر، زبان، تعداد صفحات، شابک و چکیده هر اثر، گردآورى شده و به مخاطب این مجموعه که به طور خاص پژوهشگران و محققان مى‏ باشند ارائه شود.
 از نقاط قوت این طرح، تدوین نظام موضوعى براى حکومت اسلامى، تدوین واژگان کلیدى براى جستجوى منابع، جامعیت در گردآورى منابع، شناسایى نحوه دسترسى و گردآورى اطلاعات کلیه مراکز حوزوى و دانشگاهى، امکان اتصال و جستجو از طریق اینترنت، روزآمد بودن منابع، نداشتن جهت‏ گیرى در انتخاب منابع، داشتن اطلاعات کتابشناسى و چکیده منابع مى‏ باشد که باعث تمایز این اثر نسبت به آثار مشابه شده است.
 منابع گردآورى اطلاعات این کتابشناسى جامع، بیش از 200 مرکز دانشگاهى، حوزوى، پژوهشى و کتابخانه ‏هاى اصلى کشور از جمله کتابخانه ملى، مجلس، مرکز اسناد انقلاب اسلامى، دفتر تبلیغات اسلامى و ناشران مرتبط با حوزه حکومت اسلامى بوده است.
 کلیه پژوهشگران، محققان، اساتید حوزه و دانشگاه مى‏ توانند با مراجعه به سایت مرکز تحقیقات علمى حکومت اسلامى به آدرسwww.rcipt.ir از اطلاعات این کتابشناسى جامع استفاده نمایند.
 در ادامه این مراسم از بخش عربى و انگلیسى سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبرى و مرکز تحقیقات علمى حکومت اسلامى وابسته به این دبیرخانه با هدف ارائه اخبار و اطلاعات پیرامون با فعالیتهاى دبیرخانه مجلس خبرگان و مرکز تحقیقات علمى براى مخاطبین عربى زبان و انگلیسى زبان به طور رسمی رونمایى شد.
 

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323