منوی اصلی

آغاز به کار هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری

تاریخ انتشار: 1393/12/19    
آغاز به کار هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری

هفدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم با حضور اعضاء کارخود را آغاز کرد.

این اجلاسیه نیز همچون سایر اجلاس های مجلس خبرگان رهبری به مدت 2 روز و 4 جلسه صبح و عصر در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

یکی از مهمترین برنامه های این اجلاس، انتخاب اعضای هیئت رئیسه به ویژه رئیس مجلس خبرگان خواهد بود.

در جلسه صبح روز اول اجلاسیه، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای کریم منصوری قاری بین المللی کشورمان آیةالله هاشمی شاهرودی؛ نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، ضمن خوش آمدگویی به نمایندگان این مجلس ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را به اعضای مجلس و عموم مردم تسلیت گفت.

آیة الله هاشمی شاهرودی سپس با تجلیل از رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری آیةالله مهدوی کنی از خدمات بی شائبه آن مرحوم در عرصه های مختلف خدمت قدردانی نمود. نائب رئیس اول مجلس خبرگان در ادامه از حضور شکوهمند مردم همیشه در صحنه کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن امسال تشکر و قدردانی کرد. ایشان افزود: «باید برای داشتن چنین مردمی به درگاه خداوند متعال سجده کرد و قدر این ملت بصیر را دانست. مردم ما پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی آگاهی خود را به نمایش گذاشت».

وی خاطر نشان ساخت: «ملت ما در 22 بهمن امسال با حضورشان نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی-تواند بکند و به آمریکا و مستکبران جهان فهماند که نه تنها دست ملت بسته نیست بلکه قدرتمندتر از گذشته در صحنه حضور دارد». آیةالله هاشمی شاهرودی با تأکید بر خدمت رسانی بی منت و هر چه بیشتر به ایمان ملت فهیم از مسؤولان خواست در راه خدمت به این مردم صبور از هیچ کوششی دریغ نورزند. وی افزود: «پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل، نشان از مردمی کردن عرصه های مختلف از جمله فضای سیاسی بود: این فرمول یعنی مردمی کردن عرصه ها باعث غلبه بر چالش ها خواهد بود. ایشان تأکید کرد: «این امر و فرمول را باید در اقتصاد به طور جدی تر به گونه «مردم بنیاد» پیگیری شده و با تمسک به اقتصاد وارد کرد تا بتوان بر مشکلات فائق آمد».

نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به موج اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی، که در دنیا به راه افتاده گفت: «موج اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی، حکایت از میزان نفوذ این عناصر و واهمه و ترس دشمنان را موجب شده است که خود همین امر، نشان می دهد اسلام، شیعه و ایران اسلامی پس از انقلاب چگونه توانسته است قلبها را تسخیر نماید، و گرنه معنا ندارد که دشمنان با شکلهای مختلف و در لباس های گوناگون همچون تقویت گروه های تکفیری و داعش به مقابله با اسلام ناب، تشیع و ایران مقاوم اقدام کنند».

آیةالله شاهرودی افزود: «نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، راهی برای مقابله جدی و یک جریان حرکت ساز را جلوی ما باز می کند».

وی ادامه داد: «روشنگری همه جانبه برای نشان دادن مرز بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی وظیفه همه نخبگان و مسلمین است. اسلام ناب، اسلام رحماء بینهم و اشداء علی الکفار است. اسلام ناب، آلوده شدن دست به خون برادران دینی را نه تنها نمی پسندد بلکه به شدت تقبیح می نماید» لذا دامن زدن به اختلافات درونی و داخلی، بازی کردن در نقشه های جاهلانه دشمنان دین است. باید از کارهایی که وحدت و انسجام اسلامی را خدشه دار می نماید پرهیز کرد. در اولویت بودن مقابله با تفکر تکفیری این روزها بیشتر از گذشته به نظر می رسد؛ چرا که جهت گیری دشمنان در تقویت جریانهای تکفیری و جریان تضعیف خط مقاومت علیه رژیم صهیونستی از هیچ امری فرو گذار نکرده و نمی کند».

ایشان در ادامه با اشاره به مسأله هسته ای و بحث مذاکرات، توافق خوب را یکی از مهمترین اهداف این مذاکرات دانست و تأکید کرد: «یک مرحله ای بودن توافق همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند یکی از خواست های ماست؛ زیرا آمریکا قابل اعتماد نیست».

آیةالله هاشمی شاهرودی در پایان به مقوله فرهنگ، اشاره کرد و از مسؤولین فرهنگی خواست در راستای دغدغه های دینی مقام معظم رهبری، علما و حوزه های علمیه و مردم متدین توجه بیشتری به این مسأله داشته باشند.

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323