منوی اصلی

سومین نطق پیش از دستور جلسه عصر روز اول اجلاس هفدهم

تاریخ انتشار: 1393/12/19    
سومین نطق پیش از دستور جلسه عصر روز اول اجلاس هفدهم

حجةالاسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار سومین سخنران پیش از دستور بود که پیرامون نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نکاتی را بیان کرد. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنبه رحمانی دین اسلام، نامه رهبر معظم انقلاب را در این چارچوب مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد و تأکید کرد: «دنیا تشنه محبت است و حضرت محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم مصداق بارز محبت است، اما متأسفانه امروزه گروههای جاهل تکفیری، جلوه هایی خشن را به نام پیامبر و اسلام به خورد ذهن جهانیان می دهند».

وی افزود: «آیا اسلام، ریختن خون دیگران و بی گناهان را تأیید می کند؟! خیر هرگز چنین نیست، بلکه پیامبر گرامی اسلام، رسول محبت و رحمت است که این جنبه حضرت مغفول مانده است».

نمایندگان مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: «امروز باید قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به انسان ها معرفی کرد؛ چرا که اگر مفاهیم این ها برای جامعه بشری به درستی تبیین شود، همگان شیفته لطافت و جنبه رحمانی دین اسلام خواهند شد».

وی در ادامه با اشاره به برخی مصادیق مجازات اسلامی که در دنیا تحت عنوان خشونت علیه آنها موضع گیری می شود تأکید کرد: اگر این احکام به درستی تبیین شوند ابناء بشر متوجه خواهند شد که اسلام حتی فرد مجرم را نیز مورد ملاطفت و رحمت قرار می دهد به گونه ای که می فرماید در هوای سرد و گرم نباید مجازات انجام شود؛ بلکه مجازات باید در هوای معتدل انجام گیرد».

وی افزود: «در روزگار کنونی باید به جوانان تفهیم نماییم که الگو و اسوه آنان، چهارده معصوم علیهم السلام باید باشد اگر ما به جوانان غرب تفهیم نمائیم که امام و مقتدای ما امام علی علیه السلام است که غذای روزانه خود را به قاتل خود اهداء کرد متوجه خواهند شد که در احکام الهی، حب و بغض شخصی راهی ندارد».

وی با اشاره به سلطه دولت های سلطه گر و استفاده آنان از ابزار تبلیغاتی و رسانه ای و وارونه جلوه دادن حقایق، تصریح کرد: «ما باید در این دنیا توانایی آنرا داشته باشیم که داشته های مورد قبول خودمان را با استدلالی محکم و قولی حسن به مردم ارائه دهیم».

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323