منوی اصلی

دومین سخنران پیش از دستور جلسه صبح روز چهار شنبه

تاریخ انتشار: 1393/12/20    
دومین سخنران پیش از دستور جلسه صبح روز چهار شنبه

حجةالاسلام و المسلمین حیدری آل کثیری دومین سخنران پیش از دستور جلسه سوم بود ایشان در آغاز نطق خود از حضور مردم کشورمان به ویژه مردم غیور استان خوزستان که با وجود آلودگی هوا و هجوم ریزگردها در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کردند تشکر و قدردانی نمود.

نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نقش تاریخی و اثر گذار علما و مرجعیت در مبارزه با استعمار و استکبار، فتوای جهاد مرحوم سید محمد کاظم یزدی (صاحب عروة الوثقی) و قیام عشایر خوزستان علیه نیروهای انگلیسی و لبیک گویی عشایر عرب خوزستان از مرجعیت وقت را مورد تشریح قرار داد و گفت: «عشایر عرب خوزستان به تنهائی در محورهای مختلف با هر وسیله ممکن با نیروهای متجاوز انگلیسی مقابله کردند و از فرمان جهاد مرجعیت کاملاً تبعیت کردند و در این راه شهید به اسلام تقدیم کردند و در این راه 1000 شهید به اسلام تقدیم کردند».

وی افزود: «در پی مقاومت های مردمی جمعی از مجاهدان عرب خوزستان به استانهای دیگر رفتند پس از شرح واقعه مردم آن استانها همبستگی خود را اعلام کردند و می توان جلوه ای کامل از وفاق قومیت های ایرانی علیه استکبار و استعمار با محوریت علما و مرجعیت را مشاهده کرد. لذا لازم است با ارج نهادن به آن قیام مردمی هر چه بیشتر فرهنگ مقاومت را در بین مردم نهادینه نمود. از این رو در ماه گذشته کنگره ای با حضور نمایندگانی از کشورهای محور مقاومت در خوزستان برگزار شد».

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323