منوی اصلی

چهارمین سخنران پیش از دستور جلسه صبح روز چهار شنبه

تاریخ انتشار: 1393/12/20    
چهارمین سخنران پیش از دستور جلسه صبح روز چهار شنبه

حجةالاسلام و المسلمین حسن عالمی عضو مجلس خبرگان و نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی، نطق خود را به بحث استانداردهای تأمین غذای حلال جهانی اختصاص داد و گفت: «استاندارد غذای حلال جهانی، استانداردی است که به امضاء 57 کشور اسلامی رسیده است».

وی ادامه داد: «الان گردش مالی غذای حلال، 650 میلیارد دلار است که می توان سود و منفعت خوبی برای کشورهای اسلامی تولید کننده غذای حلال داشته باشد».

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی افزود: «حضور جدی پیروان اهل بیت در مجمع جهانی تأمین غذای حلال یکی از ضرورت هایی است که مورد غفلت قرار گرفته بود، هر چند در سالهای اخیر توانسته ایم تا حدودی با ورود به این عرصه، استاندارد غذای حلال مبتنی مشترکات مذاهب اسلامی که فقه شیعه کاملاً محفوظ شده را به عنوان یک استاندارد تولید غذای حلال نهادینه کنیم».

این عضو مجلس خبرگان رهبری از حضور نماینده جمهوری اسلامی در جلسات مجامع تولید غذای حلال در کشورهای دیگر از جمله کشور ترکیه خبر داد و گفت: «ما نظرات مطرح شده در این مجامع را به محضر مراجع معظم تقلید بردیم تا مورد تأیید آقایان مراجع نیز قرار گیرد و اگر احیاناً با منابع فقه شیعه منافات داشته باشد، آن را اصلاح نماییم».

در پایان مساعدت هر چه بیشتر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را برای تولید، نظارت و عرضه غذای حلال در کشور خواستار شد.

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323