منوی اصلی

جلسه پایانی اجلاس هفدهم

تاریخ انتشار: 1393/12/20    
جلسه پایانی اجلاس هفدهم

جلسه چهارم و پایانی هفدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری ساعت 16 روز چهارشنبه شروع به کار کرد. پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید حجةالاسلام و المسلمین علی فلاحیان؛ اولین سخنران پیش از دستور بود که ایراد نطق کرد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در نطق خود ابتدا از شخص مقام معظم رهبری، اعضای مجلس خبرگان و کلیه کسانی که پس از فوت فرزند ایشان پیام تسلیت دادند و یا با حضورشان تسلّی خاطر بازماندگان بودند تقدیر و تشکر کرد.

حجةالاسلام و المسلمین فلاحیان سپس در خصوص طرح فرهنگی و اجتماعی تأسیس فرهنگ سراهای محله محور از روند پیشرفت این طرح و اقدامات صورت گرفته در این زمینه گزارشی ارائه داد.

وی با اشاره به تعداد دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان کشور از طرح پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و ارتقاء سطح دانش معلمان و اساتید دانشگاه و دانش افزایی آنان گفت و افزود: «دانش افزایی برای معلمان و فرهنگیان براساس مبانی اسلام و انقلاب تأثیر بسزایی بر روی دانش آموزان خواهد داشت. به علاوه که معلمین؛ به ویژه معلمین و مربیان دبیرستانها با توجه به سن دانش آموزانی تحت تربیت اینها هستند از اهمیت بیشتری برخوردار است. لذا تقویت خداباوری و ایمان افزایی معلمان تأثیر مستقیمی بر شاگردان آنها دارد».

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار پیگیری و اجرایی شدن این طرح در سطح استانها و شهرستانها و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و نمایندگان مجلس خبرگان شد و تأکید کرد: «یکی از بسترهای مناسب و تأثیرگذار در عرصه تبلیغ و ترویج معارف ناب اسلام و انقلاب، بهره برداری از این پتانسیل بالقوه در بین مردم؛ به ویژه جوانان را در برنامه های خود قرار دهند و این وظیفه ی علما و قشر روحانیت است و هیچ منافاتی هم با سایر برنامه های دینی و فرهنگی آقایان ندارد».

این عضو مجلس خبرگان افزود: در این دوره در کمیسیون پاسداری سه راه کار برای کار فرهنگی ارائه شد اوّل ایجاد فرهنگسراهای محله محور زیر نظر مساجد دوم تهیه کتاب، سی دی و برنامه های فرهنگی برای رده های سنی و تحصیلی مختلف سوم بجای سخنرانیها عمومی سرمایه گذاری روی اساتید دانشگاه ها و معلمان کشور و با ارتفاء سطح دانش و ایمان آنها و ایجاد انگیزه که در سر کلاسها ایمان پمپاژ کند و از این طریق هشتصد هزار معلم و شصت هزار استاد دانشگاه تأثیرگذاری مستمر و گسترده روی بیست میلیون دانش آموز و دانشجو خواهد داشت.

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323