منوی اصلی

آیة الله یزدی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانی است

تاریخ انتشار: 1394/04/10    
آیة الله یزدی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانی است
رییس مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی از نامه رییس‌جمهور به مقام معظم رهبری درباره قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد.

 آیة الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی نمی خواهد و وظیفه هر مسلمانی است.

 

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی تصریح کرد: خدای نکرده اگر در روزهای ماه مبارک رمضان برخلاف قواعد شرعی و حتی حکم انتظامی روزه‌خواری انجام شود باید زبانی به وی گفته شود که این کار درستی نیست و چرا در نظر عامه مردم روزه‌خواری می کند.

 

آیة الله یزدی در مصاحبه با رادیو سراسری ( برنامه پیک بامدادی) گفت: چنانچه فردی مریض یا مسافر است باید به گوشه کناری برود و روزه‌خواری کند.

 

وی در ادامه افزود: در صورت مشاهده روزه خواری باید با زبان از منکر نهی شود و اگر جلوگیری عملی بخواهد، این وظیفه نظام است یعنی وظیفه نیروی انتظامی و قدرت حاکم است که برخورد فیزیکی کند، البته با رعایت مراتب و درجات آن.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه قانونی اخیرا در مجلس تصویب شد که پس از یکی دو بار رفت و آمد به شورای نگهبان ایرادات آن برطرف و تأیید شد و رئیس مجلس آن را به رئیس جمهور ابلاغ کرد و البته رئیس جمهور از نظر اجرا، مشکلاتی به نظرشان رسید که نامه ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند و معظم له نیز آن را به هیئت حل اختلاف که ریاست آن را آیة الله هاشمی شاهرودی برعهده دارد ارجاع دادند که در آن هیئت بررسی و نتیجه آن اعلام می شود.

 

آیة الله یزدی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانی است افزود: دولت باید این کار را در درجه اول از درون خود آغاز کند یعنی از اماکن و نیروهای انسانی که مربوط به خودش است آغاز کند و به عامه مردم برسد.

 

آیة الله یزدی گفت: اگر اراده جدی بر این کار باشد و عمل شود خود به خود عمل خواهد شد.

 

رسا

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323