منوی اصلی

آیت الله شاهرودی: احیا و ترویج فرهنگ ایثارو شهادت کار بسیار ارزشمندی است

تاریخ انتشار: 1394/09/02    
آیت الله شاهرودی: احیا و ترویج فرهنگ ایثارو شهادت کار بسیار ارزشمندی است
آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس و رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مدیرکل و اعضای شورای معاونان بنیادشهید وامور ایثارگران استان قم گفت: خدمتی که شما در بنیاد شهید به خانواده معظم شهدا و احیای فرهنگ ایثار و شهادت دارید کاری جهادی و ارزشمند است.

رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این روحیه معجزه می آفریند تاکید کرد: شما وظیفه سنگین و کار بزرگی را در راستای احیا و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت عهده دار هستید، فرهنگی که در ادامه راه امام حسین (ع) و امام زمان (عج) است، ایشان کسانی را می خواهند که اهل پیمانهای راستین و با ایمان و در راه اسلام حاضر به فدا کردن جان خویش باشند.
آیت الله شاهرودی تاکید کرد: آقای هاشمی خود از ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است ما از قبل با ایشان آشنا هستیم، امید است در راستای خدمت به خاندان ایثا رو شهادت و ترویج این فرهنگ توفیق روز افزون داشته باشید.  
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: روحیه شهادت طلبی نقش اصلی را در حفظ دین و آرمانهای دین واسلام ایفا می کند این فرهنگ امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است فرهنگی که موجب ایستادگی حزب اله در برابر صهیونیست ها و یمن در برابر آل سعود شده است.
وی اضافه کرد: وصایای شهدا، زندگینامه و روحیات ایشان و صبر خانواده هایشان باید تبدیل به کتاب شود و فیلم ها از زندگی شهدا ساخته شود.
آیت الله شاهرودی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت عامل اصلی ایستادگی و مقابله و پیروزی دربرابردشمنان است، تجهیزات و امکانات نظامی اگر چه ضروری است اما آنچه باعث شد در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبود امکانات نظامی در برابر دنیا پیروز شویم همین روحیه بود.
نایب رئیس مجلس خبرگان تاکید کرد: یاد شهدا را همیشه درجامعه زنده نگه دارید، زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب حفظ ارزشها و  استقلال این کشور است، کمترین حق شهدا احیای نام آنان و پیام ایشان است، معرفی شهدا و زندگی ایشان و وصایای آنان بر روی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان اثر گذار است.  
آیت الله شاهرودی به بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: این بیداری اسلامی که امروز در یمن و دیگر کشورها شاهد هستیم نشات گرفته از انقلاب اسلامی است. این شهادتها و بصیرت ملت ایران و ایستادگی آنان بر آرمانهای شهدا موجب شد تا این ملت بعد از دهه ها مقاومت به الگویی برای ملتهای مسلمان و آزاده تبدیل شود.
مدیر کل بنیادشهید وامور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام نماینده ولی فقیه و ریاست عالی بنیاد شهید وامور ایثارگران به محضر این مرجع عالیقدر گفت:  امروز محضر شما عالم جلیل القدر، ناشر فقه اهل بیت (ع)، صاحب جواهر و از خاندان ایثار و شهادت با تقدیم سه شهید بزرگوار این خاندان، رسیدیم تا از بیانات شما در مسیر خدمت هرچه بهتر به خاندان ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره مند شویم.
سردار سید جوادهاشمی افزود: علمای اسلام و مرجعیت شیعه به ویژه حضرتعالی همواره از پیروان راستین مکتب تشیع بوده اید و از آرمانهای شهدا دفاع نمودید.
وی ادامه داد: امروز 4500وصیتنامه شهدا جمع آوری شده و بزودی منتشر می شود. برگزاری 400یادواره شهید و تقویت و تاکید بر دیدار با خانواده معظم شهدا در راستای تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثا رو شهادت دنبال می شود.

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323