منوی اصلی

نطق پیش از دستور آیت الله دری نجف آبادی

تاریخ انتشار: 1394/12/19    
نطق پیش از دستور آیت الله دری نجف آبادی
با تقدیر و تشکر از حضور مردم برای شرکت پرشور در راهپیمایی 22بهمن و انتخابات دو مجلس خبرگان وشورای اسلامی گفت:«حضور پرشور مردم در این دو عرصه مهم موجب تقویت نظام و رهبری معظم انقلاب شد که قابل تقدیرو شکر گزاری است . هرچند در دوره آتی مجلس خبرگان در محضر حضرات آیات یزدی و مصباح یزدی نبوده و از این لحاظ متاثر هستیم.»

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه رحلت آیت الله واعظ طبسی را تسلیت و به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برای بر عهده گرفتن تولیت آستان قدس رضوی تبریک وبرای وی آرزوی موفقیت کرد.

وی سپس به موضوع اقتصاد پرداخته و با اشاره به برنامه های توسعه به تبیین عناصر و مولفه های موفقیت و تحقیق اهداف توسعه پرداخت و گفت:«اقتصاد ما برای رسیدن به رونق و در راستای اجرای سند چشم انداز 1404 نیازمند جدا شدن از درامد های نفتی می باشد و تا زمانی که این نگاه بر نظام اقتصادی و اداری مام حاکم باشد نمیتوانیم به تحقق سند ، خوش بین باشیم . لذا بحث بهره وری و عملی کردن آن نیازمند اصلاح نگاه به مقوله فرهنگ کار و تلاش است ».

وی تصریح کرد :«از عناصر و مولفه های موفقیت می توان به عزم و اراده ملی ، فراگیر و همگانی برای تحقق اهداف فرهنگ سازی برای کار و اشتغال و فعالیت سالم برای تمامی ملت و افزایش راندمان نیروی کار ، توسعه فرهنگ کار و تولید و تلاش و مجاهدت سازماندهی نیروها و کادر سازی برای تحقق و تسهیل امر تولید و سرمایه گذاری به کارگیری مدیران دلسوز ، متعهد و کاردان و کارآمد ، گسترش فرهنگ قناعت و صرفه جویی و کاهش مصرف به ویژه در مصرف آب ، انرژی و مواد غذایی اشاره کرد.»

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد:«اولویت بندی در تخصیص سرمایه ها، صنایع و کارهای عمرانی ، اجرای صحیح اصل 44 در دوفاز واگذاری ها وسرمایه گذاری های جدید، تعادل در واردات و صادرات غیر نفتی و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش کشاوری از جمله آبیاری قطره ای و اجرای طرح طوبی می تواند در رونق اقتصاد کشور بسیار موثر باشد.»

 آیت الله دری نجف آبادی به موضوع خصوصی سازی و تخلفاتی که در عمل رخ داده اشاره کرد و گفت :«شیوه ناصحیح واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی نه تنها کمکی به رشد اقتصادی کشور نکرده ، بلکه به ایجاد اختلاف طبقاتی بیش از پیش دامن زده است و باید برای آن فکری کرد».

آیت الله دری نجف آبادی همچنین از حجم نا متناسب واردات و صادرات اشاره و از واردات بی رویه و صادرات غیر کارشناسی کالاها انتقاد نمود.

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323