منوی اصلی

آیت الله خاتمی برنامه های اجلاس خبرگان را تشریح کرد

تاریخ انتشار: 1397/06/05    
آیت الله خاتمی برنامه های اجلاس خبرگان را تشریح کرد
نشست خبری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان صبح امروز در دبیرخانه این مجلس برگزار شد. رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم دستور کار این اجلاس خواهد بود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری پنجمین اجلاس خبرگان رهبری در 13 و 14 شهریور خبر داد و گفت: رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم دستور کار این اجلاس خواهد بود.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، از روز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه از ساعت 8:30 آغاز می شود.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دستور پنجمین اجلاسیه خبرگان به تربیت عبارت است از؛ نطق رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری، نطق های قبل از دستور به مدت ۱۵ دقیقه، و سخنرانی شخصیت مدعو خواهد بود و در کنار اینها بررسی رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دیگر دستور مجلس خبرگان است.

وی رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم را از جمله دستور کار این اجلاس دانست و افزود: بعضی‌ها می‌گویند این موضوع ربطی به خبرگان ندارد اما بر اساس ماده 52 آیین‌نامه داخلی خبرگان به منظور آگاهی اعضا، این مجلس می تواند به تحولات داخلی و جهانی به ویژه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و مدیریتی بپردازد.

عضو عیئت ریئسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: از روسای سه قوه برای شرکت در این اجلاسیه با موضوع «میزان تحقق مطالبات رهبری در بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم» دعوت کردیم تا درباره اقدامات انجام شده برای رفع  مشکلات معیشتی مردم گزارش خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: دو هفته پیش از رئیس محترم جمهور محترم دعوت کردیم که ایشان عذرخواهی کردند؛ هرجند علی القاعده ایشان یه عنوان نماینده مجلس خبرگان در اجلاس  شرکت می کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه  مجلس خبرکان اضافه کرد: شخصیت هایی که در این اجلاس حضور پیدا می کنند شخصیت های برجسته کشور هستند و ما همچنان معتقدیم که آقای  رئیس جمهور اگر بتوانند عذر خود را برطرف کنند و تشریف بیاورند برای ایشان  فرصت مناسبی  است.

آبت الله خاتمی با بیان این که آیت الله آملی لاریجانی رئیس محترم  قوه قضاییه و آقای دکتر علی لاریجانی  رئیس محترم مجلس شورای اسلامی قول دادند که در این اجلاس حضور پیدا کنند، تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که جلسه پرشوری از سوی اعضای محترم با هدف روشن شدن واقعیت شکل بگیرد

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به نظر نمی رسد هیچ کس در مجلس خبرگان رهبری به دنبال مچ‌گیری باشد. باید پذیرفته باشیم که همگی سوار یک کشتی هستیم و نباید قوه‌ای در این میان ضایع شود. هر سه قوه، نهادهای مشروع این نظام هستند. وی ادامه داد: طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان، پس از سخترانی و توضیحات شخصیت های مدعو، اعضاء هم می توانند پیشنهادات و نظرات خود را عرضه کنند.

آیت الله خاتمی در ادامه ضمن اشاره به  فعالیت ها، دستور کار و مصوبات کمیسیونها، هیئت اندیشه ورز و کارکروهها، اقدامات آنها را یه طور کامل تشریح نمود و گفت: در این اجلاس، انتخابات کمیسیونهای مجلس خبرگان را خواهیم داشت. طبق ماده 21 آیین نامه داخلی مجلس خبرگان، طول دوره کمیسیونها 2سال است. توضیحاً عرض می شود که با توجه به  اینکه اجلاس افتتاحیه دروه پنجم در خرداد 94 انجام شد قاعدتاً طول دوره 2 ساله کمیسیونها می بایستی در خرداد 97 پایان می پذیرفت، اما با رأی نمایندگان محترم در اجلاس گذشته (اسفندماه96) مقرر شد کمیسیونها با ترکیب موجودشان تا شهریور97  به فعالیت شان ادامه دهند. لذا طول این دوره کمیسیونها اندکی بیش از 2 شد. بنابراین، در این اجلاس که پیش رو داریم ضمن استماع گزارش رؤسای محترم کمیسیونها، برای دوره جدید کمیسیونها انتخابات انجام می شود و ترکیب اعضاء منتخب در پایان اجلاس مشخص می شوند. هیئت اندیشه ورز تیز پنج کارگروه دارد که کارگروه  اقتصادی(6جلسه) ، دین و فرهنگ(5جلسه)، سیاسی _ اجتماعی(5جلسه)، علم و فناوری(5جلسه) و حقوقی _ قضایی(7جلسه) با حضور اعضاء خبرگان و کارشناسان و صاحب نظران برگزار مرده اند که در مجموع این کارگروهها فعالیت های  درخوری داشته اند.

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323