منوی اصلی

سخنرانی پیش از دستور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی

تاریخ انتشار: 1401/06/16    
سخنرانی پیش از دستور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی، نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری: نظام جمهوری اسلامی نماد امامت بر مبنای گفتمان قرآن است.

وی در مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور دومین روز دهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با ذکر آیه «و اذا ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن قال انی جاعلک للناس اما...» گفت بنابراین آیه، امامت در بیان قرآن برای مردم است نه بر مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران نماد امامت بر مبنای گفتمان قرآن است، نظامی برای مردم و در جهت حل مشکلات مردم و پیشرفت امور مردم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نهاد حوزه علمیه نهال انقلاب را به غرس کرد و موجب رشد و بقای آن نیز شد، افزود: آسیب شناسی و نیازشناسی انقلاب نیز باید توسط نهاد حوزه صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی از جمله نیازهای نظام جمهوری اسلامی ایران را تبیین فقها مجتهدانه همه حوزه های اجرایی و حکومتی دانست و افزود در عرصه قضاوت، فرهنگ، آموزش، مدیریت و سایر حوزه ها نیازمند این اقدام هستیم، اگر چه فعالیتهای خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری سپس ضمن تشکر از خدمات شایسته آقای رئیسی ریس جمهور دولت سیزدهم بخصوص در عرصه استفاده از نخبگان کشور در عرصه های مختلف برای تهیه سند تحول کشور، اظهار امیدواری کرد که این سند تحول در مقام عمل هم محقق شود و به حل مشکلات کشور کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در خاتمه از حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه­ای، ریاست قوه قضاییه به دلیل حاکم کردن رویکرد حرفه ای در قوه قضاییه تقدیر کرد.

 

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323