منوی اصلی

نطق پیش از دستور آیت الله عالمی

تاریخ انتشار: 1401/06/16    
نطق پیش از دستور آیت الله عالمی
آیت الله عالمی: عالم فرهیخته و دغدغه مند، خیرخواهی جامعه اسلامی را تکلیف خود می داند.

 آیت الله عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری که به عنوان سخنران پیش از دستور سخن می گفت، با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام، خیرخواهی برای جامعه اسلامی را تکلیف عالمان و فرهیختگان دغدغه مند جامعه دانست.

وی با اشاره به این حدیث پیامبر اکرم (ص) که دین را برابر با نصیحت معرفی می فرماید گفت: علامه مجلسی نصیحت را به معنای خیرخواهی کردن تفسیر کرده است.

این نماینده خبرگان سپس با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، هدایت انسانها را خواست خداوند معرفی کرد و افزود: خداوند این وظیفه را به انبیاء، ائمه، اوصیاء علیهم السلام و سپس علما واگذار کرده است و بر این اساس، خیرخواهی برای  خداوند و فرستادگانش، تلاش در جهت هدایت انسانهاست.

ایشان در ادامه از تلاشهای دولت، خاصه ریاست محترم جمهور که بی وقفه و با حضور میدانی در سدد حل مشکلات اقتصادی مردم هستند تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت: علی رغم هکه تلاشهای صورت گرفته ولی این مقدار کافی نیست و مردم همچنان از تورم و گرانی ها رنج می برند که ان شاءالله با تلاش مضاعف دولت و با همکاری مردم این مشکل برطرف شود؛ زیرا موضوع گرانی و تورم، تبدیل به بزرگ­ترین و مهم­ترین دستآویز دشمن علیه نظام شده است.

آیت الله عالمی در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز با تاکید بر اجرای قانون عفاف و حجاب اظهار داشت: موضوع بدحجابی آثار سوئی را در فرهنگ جامعه گذاشته، با داشتن قانون عفاف و حجاب و اعمال آن با دستور العمل­های شرعی و اخلاقی می توان این مشکل را حل کرد چرا که تأکیدات فراوان آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام بر امر به معروف و نهی از منکر و و نیز قانون امر به معروف و نهی از منکر این تکلیف را بر عهده همگان گذارده است.

وی با قدردانی از دستور رئیس جمهور برای تشکیل مجدد جهاد سازندگی تاکید کرد: اول اینکه از نیروی فکری و پرتجربه و اخلاص جهاد سازندگی که بقیة السلف بیش از 3300 شهید جهادگر هستند استفاده شود. دوم نسبت به موضوع آبخیزداری بدون فوت وقت با بهره گیری از نیروی انسانی با سابقه و پرتجربه زمینه آبادانی کشور فراهم شود.

آیت الله عالمی در خاتمه با اشاره به هدایت داهیانه انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری که باعث عبور انقلاب از بحرانهای بزرگ شده است افزود: ما باید شکرگزار نعمت ولایت فقیه باشیم که باعث شده، کشورمان از موج های سهمگین این جهان پرتلاطم به سلامت عبور کند و به فراز قلل بلند علمی و امنیتی و سیاسی و سربلندی در بین ملت ها برسد.

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323