منوی اصلی

بیانیه ى هشتمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى دوم

تاریخ انتشار: 1376/11/12    
بیانیه ى هشتمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى دوم


13 بهمن 1376

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

انقلاب اسلامى، در جهان ظلمانى، نوید حاکمیت الهى را براى مسلمانان مظلوم به ارمغان آورد. فرهنگ و مبانى این نهضت فراگیر، بر اساس اندیشه هاى تابناک فقیهى وارسته از دودمان پاک نبوى (صلی الله علیه و آله و سلم) شکل گرفت که پایه گذار نظامى نوین در معادلات جهان گردید.

ملّت بزرگ ایران، طى سال ها مبارزه ى سرسختانه با رژیم طاغوت، سرانجام، در دهه ى مبارک فجر، شاهد فرو ریختن پایه هاى قدرت اهریمنى و تحقّق آرزوى دیرینه ى حاکمیت ارزش هاى الهى و پایه گذارى حکومت اسلامى در ایران گردید.

مجلس خبرگان رهبرى، متشکل از نمایندگان و برگزیدگان ملّت ایران، ضمن تبریک نوزدهمین سالگرد پیروزى انقلاب اسلامى، تقارن این ایّام فرخنده با برگزارى هشتمین اجلاس دوره ى دوم مجلس خبرگان، در جوار مرقد مطهر ثامن الحجج، حضرت على بن موسى الرضا، سلام الله علیه، را به فال نیک گرفته و امیدواریم که این انقلاب بزرگ ـ که بر اساس تفکّر اسلام ناب محمّدى صلوات حاضران و با مجاهدت بى نظیر ملّت عظیم الشأن ایران و رهبرى حضرت امام خمینى و با محوریت ولایت فقیه به پیروزى رسید ـ هر روز،رشد و شکوفایى بیش ترى یابد.

ولایت فقیه، با ارزش ترین دستاورد انقلاب اسلامى و میراث گران بهاى امام راحل (ره) یکى از مردمى ترین نظام هاى سیاسى است که طى دو دهه، کارایى خود را در عرصه هاى گوناگونِ مبارزه و سازندگى و در اداره ى کشور و مواجهه ى با مسائل جهانى، به منصه ى ظهور رساند و ملّت بزرگ ایران، با شناخت و درک اهمیت حیاتى این محور و تکیه بر آن، ضمن حفظ اصول و ارزش ها و آرمان ها، توانست وحدت و همبستگى و عزّت و اقتدار ملّى خود را در جبهه ى جهاد و صلح و سازندگى، به نمایش بگذارد.

دشمنان ما نیز با درک همین واقعیّت از بَدْوِ پیروزى انقلاب اسلامى، همواره با به کارگیرى شگردها و توطئه هاى گوناگون، به منظور مقابله با عامل و ضامن پیروزى انقلاب اسلامى، نظامِ ولایت فقیه را هدف قرار داده و هر روز با شیوه اى، به مقابله با اصل و مبانى آن مى پردازد.

مردم مسلمان ایران، با هوشیارى و آگاهى، ضمن دفاع از اصل مترقى ولایت فقیه و رهبرىِ انقلاب اسلامى، نقشه هاى شوم استکبار جهانى و ایادى آن ها را نقش برآب خواهند کرد.

حضرت آیة الله خامنه اى، فرزند روحانى و خلف صالح امام عزیز، در دفاع از اسلام و آرمان هاى اسلامى نظام جمهورى اسلامى و استکبارستیزى، مردم گرایى و حمایت از مستضعفان و استقرار عدالت اجتماعى و اهتمام به امر سازندگى و تعالى کشور و ده ها خصوصیت دیگرِ روحى و معنوى بوده و آثار و برکات رهبرى و زعامت ایشان، طىِّ سال هاى گذشته و توفیقات به دست آمده در صحنه هاى سیاست خارجى و مسائل داخلى و حفظ آرامش و امنیت و توسعه در سطحى وسیع و بى سابقه و در شرایط بحرانى کشور، رشد و اقتدار و توان مندى نیروهاى مسلَّح، تحت فرماندهى معظّم له، برگزارى موفّق هشتمین اجلاس سران کنفرانس اسلامى، از جلوه هاى بارز کارامدى نظام جمهورى اسلامى در عرصه هاى بین المللى و در جهان اسلام است .

ما، ضمن تشکّر و قدردانى از هوشیارى نمایندگان مجلس خبرگانِ اوّل، به خاطر این انتخاب که با هدایت الهى و ارشادهاى امام خمینى و درایت خبرگان محترم، تحقق یافت، خاطر نشان مى سازیم که حفظ نظام مقدّس جمهورى اسلامى ایران و پاسدارى از دستاوردهاى آن، تنها با حفظ محوریّت ولایت فقیه و مشارکت همه جانبه ى مردمى فداکار و وحدت و همبستگى ملّى امکان پذیر خواهد بود.

مجلس خبرگان

13 بهمن 1376

نسخه PDF

حجم: 295KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323