منوی اصلی

بیانیه ى دومین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم

تاریخ انتشار: 1378/06/16    
بیانیه ى دومین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم


16 شهریور 1378


بسم الله الرحمن الرحیم

 

اینک که با الطاف خداوند متعال، اجلاس فوق العاده ى دوره ى کنونى مجلس خبرگان رهبرى، در جوار بارگاه ملکوتى حضرت ثامن الحجج «علیه السلام» و در ایّام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)پایان مى یابد، نمایندگان مجلس خبرگان ضمن عرض تسلیت به حضرت بقیة الله الاءعظم ولى عصر امام زمان «عج»، رهبر عزیز انقلاب اسلامى و ملت شریف ایران مناسب مى دانند نکاتى را با ملّت شریف ایران در میان گذارند.

انقلاب عظیم اسلامى ثمره ى حضور یک پارچه و جهاد هماهنگ ملّت بزرگ ایران است که با الهام از مکتب اسلام و در پرتو رهبرى حضرت امام خمینى «قدس سرّه» به پیروزى رسید. امام «قدس سرّه»، خطمشى مبارزه را ترسیم و آرمان نهایى نهضت را تبیین مى کردند، مردم را بر مبناى تعهد دینى و اعتقاد به مکتب به صحنه مى آورد، توطئه هاى گوناگون علیه حرکت انقلابى ملت را افشا و در برابر آن ایستادگى و مردم را بسیج مى کردند، به نیروهاى علاقمند به دیانت و کشور وحدت و انسجام مى بخشیدند، تفکر ناب اسلامى را معرفى و پیرایه ها را از آن مى زدودند و در یک جمله همه را بر محور اسلام و براى حاکمیّت آن به تکاپو وا مى داشتند.

با فروپاشى نظام استبدادى و استقرار جمهورى اسلامى، تلاش هاى فراوانى براى حذف یا تضعیف این نقش بى بدیل و محروم کردن کشور از این سرچشمه ى پربرکت الهى و پایگاه عظیم قدرت مردمى، آغاز گردید. مخالفان و معاندان بدین خیال بودند که پس از حیات حضرت امام، این ریشه، خشکانیده شود و این شجره مبارکه از بُن ریشه کن شود.

ملت شریف و بزرگوار ایران ! هم اکنون بار دیگر همان عناصر، با تجدید شعارهاى کهنه و بکارگیرى «امکانات جدید» رسانه اى و در اثر کم اطلاعى بخشى از نسل جدید، و احیانا" «اختلافات» نیروهاى خودى به صحنه آمده اند. خطوط کلى برنامه کنونى آنها، یادآور همان موضع بیست سال قبل در برابر ولایت فقیه و تکرار همان حرف هاى گذشته است که براى نسل جدید نیز روشن است . اینان بى اعتقادى خود را به  ولایت و حاکمیت سیاسى پیامبر اکرم و ائمه (علیهم السلام) نیز آشکار ساخته و بدین وسیله مشت خود را در نزد علماى دین باز کرده اند و مراجع معظّم تقلید بارها بر خطر تبلیغات ضداسلامى و زهرآگین آنها هشدار داده اند.

به راستى آنان که قلم و زبان خود را براى مقابله با رهبرى در جامعه ى اسلامى بکار گرفته و بجاى شیوه ى پسندیده ى گفتگوى علمى در محیطى آرام و مناسب با جنجال و هیاهو به میدان آمده اند، به چه اصل و مبنائى پاى بنداند؟

ـ اگر «قانون اساسى» را مبناى نظم جامعه مى دانند که در قانون اساسى به صراحت «ولایت امر و ولایت امت» بر عهده فقیه لایق نهاده شده است .

ـ اگر به «انتخاب مردم» ارج مى گذارند که رهبرى اسلامى توسط نمایندگان منتخب ملت تعیین مى شود و به پشتوانه ى حمایت آنان قدرت را به دست مى گیرد.

ـ اگر به «شایسته سالارى» ایمان دارند که شرایط و شایستگى هاى لازم در رهبرى از نظر فقاهت، عدالت، سیاست، مدیریّت، تقوا و شجاعت با هیچ فرد دیگر و در هیچ حوزه ى مسؤولیت دیگرى قابل مقایسه نیست و در این باره سخت ترین شرایط و بیشترین صلاحیت ها در نظر گرفته شده است .

ـ بعلاوه خبرگان مؤظف به هوشیارى در این باره بوده و همه ى ملت نیز داراى حق نظارت و مسؤلیت است .

به نظر ما حجم وسیع تبلیغات بیگانگان در مقابله با عمود خیمه نظام، که بخشى از آن در مطبوعات ِ مورد پسند و تشویقشان، ظهور و بروز دارد و به خصوص اخیرا" گسترش و شدت یافته است، از آن روست که :

1ـ رهبرى اسلامى، با «ایمان» مردم سروکار دارد و از «قداست دینى» و پشتوانه عمیق ایمانى برخوردار است .

2ـ ولى فقیه، «قدرت بسیج مردم» را در برابر توطئه ها داراست .

3ـ رهبرى اسلامى، نهادى «استوار و مستحکم» است که خبرگان منتخب ملت بر ادامه بقاى صلاحیت آن اشراف دارد و با جوسازى نمى توان سرنوشت آن را به دست گرفت .

4ـ رهبرى اسلامى، راه «تسلیم» و کرنش در برابر بیگانگان و استکبار را مسدود مى کند.

- مگر نه این است که اگر مقام معظم رهبرى در برابر غائله اغتشاشگران و محاربان در تهران، از خود عکس العملى نشان نمى داند و «بسیج ملّت و دولت» را رهبرى نمى کردند، با رضایت و خشنودى بسیارى ناراضیان مواجه مى گردیدند؟ مگر نه این است که اگر رهبرى بر «حاکمیت دین» در عرصه هاى فرهنگى، اقتصادى و سیاسى تأکید نمى ورزیدند و حاضر به معامله بر سر ارزش هاى اسلامى با معیارهاى بیگانه پسند بودند، طیف وسیعى از غرب زده گان از ایشان حمایت مى کردند؟ و مگر نه این است که اگر باندهاى قدرت طلب و بازیگران عرصه سیاست، مى توانستند فرد مورد نظر خود را به این منصب برسانند، آرام مى گرفتند و دست از شیطنت بر مى داشتند؟

فتنه ى خیابانى اخیر در تهران نشان داد که آنان کجا را نشانه گرفته اند و در این نشانه گیرى چگونه با عده اى از قلم بدستان مزدور هماهنگ عمل مى کنند. با شکست این فتنه، روسیاهى بر چهره ى دولتمردان آمریکا و اسرائیل - این مدعیان دروغین دموکراسى ـ که از قانون شکنان و آشوب طلبان حمایت کردند، نشست . آفرین بر ملّت متعهّد ایران و بویژه جوانان غیور که با حماسه 23تیرماه حضور حماسى، شعور انقلابى و تعهّد دینى خود را در برابر ناظران داخل و خارج به نمایش گذاشتند.

اینک که در یکصدمین سال ولادت بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران و دهه سوم پیروزى انقلاب اسلامى و در آستانه هزاره سوم میلادى قرار گرفته ایم بشریت بیش از هر زمانى نیاز به معنویت، اخلاق، دین باورى، تربیت و تعهد دینى، مسئولیت پذیرى، تقوى و خدا محورى نیازمند است .

فرصت شایسته اى است تا با الهام از تعالیم نورانى قرآنى، دین باورى، عدالت خواهى، استکبار ستیزى و مردم دارى را سرلوحه کار و برنامه هاى خویش قرار داده و بر محور اندیشه هاى تابناک حضرت امام به دور از تأویل ناروا و گزینش نابجا منظومه فکرى امام عزیز را دستورالعمل خود قرار دهند .

در همین جا از نسل جوان و برومند جامعه مى خواهیم که این تعالیم را جدّى بگیرند و چراغى را که امام راحل «ره» در بحران معنویت امروز جهان برافروختند فرا راه خویش قرار دهند و تبلیغات بى محتوا و فریبنده دنیامداران آنان را نفریبد. و از راه مستقیم الهى که آن بزرگوار و امروز رهبر معظم انقلاب اسلامى پاسدار و پرچمدار آن است منحرف نگردند. و خدمتگزارى صادقانه به ملت و به ویژه اقشار محروم جامعه و مقاومت و پایدارى براصول و آرمانهاى آن بزرگوار را پاس بدارند و زنده نگهدارند. و در انتقال آگاهانه این مبانى به نسل جدید تلاش جدّى و سازمان یافته اى را در پیش گیرند.

قلمهائى که براى ابهام آفرینى در اندیشه هاى ناب حضرت امام بکار افتاده، و ظاهر شدن دو باره ى عناصر خودباخته در فضاهاى فرهنگى، و بدیل سازى براى نقش یگانه حضرت امام در تحوّل عظیم و عمیق این کشور با طرح عناصر ملى گرا، همگى بخشى از پروژه ى امام زدائى است که فقط با هوشمندى و آگاهى عموم ملّت و بویژه دانشگاهیان و حوزویان فهیم و دردآشنا مى توان با آن برخورد کرد. مجلس خبرگان در این مسیر دست همه ى نیروهاى مخلص و وفادار به راه حضرت امام را مى فشارد و با تواضع همه آنان را به وحدت و صمیمیّت فرا مى خواند. و بخصوص از مسؤولان محترم کشور انتظار دارد که با وحدت و هماهنگى خویش، داغ یأس و ناامیدى بر دل دشمنان نهاده و همه ى تلاش خود را براى رفع مشکلات ملّت و بویژه نابسامانى هاى اقتصادى و تلاش هائى که براى جدائى دین از سیاست و قلمهائى که بیش از همه مستضعفان را مى آزارد، بکار گیرند.

تهیه برنامه سوم براساس سیاست هاى کلّى مصوّب مقام معظّم رهبرى توسّط دولت محترم و توجّه ویژه به مشکلات و نیازهاى اقتصادى مردم امیدوار کننده است .

ابتکارات و جهت گیریهاى ریاست جدید قوه قضائیه و تلاش براى هماهنگى و همکارى قواى سه گانه و تفاهم و همکارى جناحها و جریانهاى اسلامى و انقلابى را مبارک مى شماریم . و امیدواریم شاهد دوستى و برادرى و همدلى بیشتر اعضاى خانواده بزرگ انقلاب باشیم . «انشاءالله» در پایان، از آنجا که انتخابات دوره ى ششم مجلس شوراى اسلامى بزودى برگزار مى شود، و با توجه به جایگاه مهم مجلس، و شرایط کنونى کشور، از همه مردم شریف و گروه ها مى خواهیم که ضمن مشارکت در صحنه ى انتخابات، در سالم نگاه داشتن فضاى جامعه تلاش نمایند. هم چنین به نیروهاى متدین و انقلابى کشور از جناح هاى مختلف تأکید مى کنیم که توان خود را براى داشتن مجلسى مردمى، توان مند، اسلامى و انقلابى بکار گیرند و چهره هاى درد آشنا، مسؤولیت شناس و دین باور را براى خانه ى ملت برگزینند.

بار پروردگارا، این ملّت مجاهد و فداکار و پیشواى عظیم الشأن آن حضرت آیت الله خامنه اى، مدظله العالى، را در راه رضاى خود، اعتلاى اسلام و سربلندى کشور اسلامى، تأیید فرما.

مجلس خبرگان رهبرى

نسخه PDF

حجم: 301KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323