منوی اصلی

بیانیه ى پنجمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم

تاریخ انتشار: 1379/11/25    
بیانیه ى پنجمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم

 

26 بهمن 1379

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

پیروزى انقلاب اسلامى ایران، حسّاس ترین فراز در تاریخ کشور ما، و از پرشکوه ترین نهضت هاى اسلامى و مردمى در تاریخ بشریت است . در حالى که جامعه ما در چنگالِ اهریمنىِ قدرتهاى خارجى گرفتار آمده بود، و رژیم ستم شاهى همهء توان خود را براى سرکوب ملّت و فشردن گلوى مردم مظلوم ایران بکار مى گرفت و با تبعید پیشواى بزرگ نهضت، و به زندان افکندن عناصر اصلى مبارزه و مقاومت، خود را در اوج اقتدار، و آسیب ناپذیرى مى دید، و در شرایطى که فرهنگ بى بند و بارى به شدّت ترویج مى گشت و دین، افیون ملّت ها و روحانیّت جمعیتى واپسگرا و ارتجاعى معرفى مى گردید، فریاد «اسلام خواهى» از سراسر کشور و بویژه جوانان غیور برخاست و پس از قرنها انتظار، فجر دولت اسلامى پدیدار گشت .

با این پیروزى که جلوه اى از لطف الهى، ثمرهء فداکارى ملت شریف ایران و رهبرى حضرت امام خمینى «سلام الله علیه» بود، نظام اسلامى استقرار یافت، تا در پناه حاکمیت دین، استقلال، عدالت و آزادى به کشور بازگردد. حضرت امام که مجسمهء آرمانهاى اسلامى و زبان گویاى ملت بود، «حمایت از محرومین را یکى از مهمترین آرمان هاى انقلاب» اعلام کرد، و اساساً چهره حقیقى اسلام را در «اسلام پابرهنگان، اسلام مستضعفین، و اسلام رنج دیدگان» مى دید و از «اسلام مرفهین بى درد، اسلام راحت طلبان و اسلام فرصت طلبان»، بیزارى مى جست و آن را «اسلام آمریکایى» لقب مى داد.

کارنامه 22ساله جمهورى اسلامى در زمینه دستیابى به الگوى کاملى از عدالت در بخش هاى مختلف فرهنگى، اجتماعى، قضائى و اقتصادى، هر چند به طور مطلوب تحقق نیافته و هنوز تا تحقق شاخصه هایى که در قانون اساسى تبیین شده است، فاصلهء زیادى داریم، ولى بررسى منصفانه نشان مى دهد که دولتمردان و مسئولان نظام، تلاش فراوانى نموده و گام هاى بلندى در این مسیر برداشته و خدمات شایسته اى را ارائه کرده اند. البته اگر با دید واقع بینانه ترى سیاست هاى اجرائى گذشته را مورد بررسى قرار داده و با یافتن کاستیهاى خویش، درصدد اصلاح بر مى آمدیم و بجاى هزینه کردن توان و امکانات خویش در رقابت هاى جناحى و تضعیف یکدیگر به مشکلات واقعى مردم مى پرداختیم، قطعاً به توفیقات بیشترى نیز دست مى یافتیم .

نگاهى به حوادث دو دهه اخیر نشان مى دهد، که قدرتهاى استکبارى بویژه شیطان بزرگ، همه تلاش خود را براى به زانو درآوردن این ملت نستوه بکار گرفته است . حمله نظامى، ترور، انفجار، محاصره اقتصادى، و جنگ روانى نمونه هایى از زنجیره تلاش هاى مذبوحانه آنان است که هرگز نمى توان آن را خاتمه یافته تلقى کرد. بدون شک امروز نیز آسیب رساندن به نظام اسلامى، سیاست اصلى آنان است که به وسیله ایجاد اختلاف در صفوف ملت، بحران آفرینى، تفرقهء افکنى در میان نیروهاى انقلاب، القاء یأس و دل سردى به مردم، دنبال مى کنند، و در این راه بیش از هر چیز، به عمود خیمه انقلاب و رهبرى نظام چشم دوخته و تیرهاى شبهه و شایعه را به سوى آن نشانه مى گیرند.

خوشبختانه، ملت شریف ایران، با درک قوى، و ایمان عمیق به مقابله با این طرح هاى شوم پرداخته و هم چنان هوشیارانه در صحنه حاضر است بخصوص نسل امروز که میراث جهاد و استقامت برادران و پدران خویش را در اختیار گرفته و عزت و استقلال خود را مرهون فداکارى آنان مى داند قدر این نعمت بزرگ را دانسته و از حمایت آن، لحظه اى غفلت و سستى نخواهد داشت .

مجلس خبرگان رهبرى با بزرگداشت سالگرد پیروزى انقلاب اسلامى و تبریک این ایام فرخنده به روح بلند امام راحل و به محضرمقام معظم رهبرى حضرت آیة الله خامنه اى «مدظله العالى» و ریاست محترم جمهور و ملت مقاوم و متعهد ایران اسلامى بویژه جانبازان و خانواده هاى محترم شهیدان و ضمن تشکر از حضور گسترده مردم شریف ایران در راهپیمائى با شکوه یوم الله 22بهمن بر مطالب زیر تأکید مى کند:

1ـ چون در انقلاب اسلامى، قدرت ایمان و نیروى عقیده پیروزى آفرید و بقاء آن به حفظ بنیادهاى دینى جامعه بستگى دارد، لذا دشمنان نظام اسلامى، امروزه استحاله انقلاب را با روش هاى استحاله فرهنگى و تضعیف بنیه هاى اعتقادى تعقیب مى کنند. از این رو حساسیّت، هوشیارى و اقدام منطقى در برابر شبهه افکنى در باورهاى دینى و خطِ اصیل انقلاب که از سوى بنیانگذار جمهورى اسلامى ترسیم شده است، رسالت سنگین اندیشمندان دلسوز و متولیّان امور فرهنگى جامعه است .

2ـ روحیه «استکبار ستیزى» و خودباورى براى ملتى که در معرض تهدید قدرتهاى سلطه طلب قرار دارد، سرمایهء گرانبهایى است که حفظ کیان انقلاب اسلامى به آن بستگى دارد. چنانکه هر اقدامى که به کاهش این انزجار بیانجامد، خطرى براى امنیّت ملّى تلقى مى شود.

3ـ مهم ترین انتظار مردم جهان از تجربهء حکومت دینى در آغاز قرن بیست و یکم «کارآمدى نظام اسلامى» در صحنهء حل معضلات اجتماعى و اقتصادى از قبیل بیکارى، اعتیاد، فاصله طبقاتى، فساد ادارى، و تورّم است . شاخصه هاى اصلى این کارآمدى باید در ارتقاء اخلاق و معنویّت، ترقّى سطح دانش و تخصّص، پیشرفت صنعت، توسعه کشاورزى، تأمین امنیت و عدالت اجتماعى عینیّت یابد زیرا «تثبیت» موقعیت نظام در جهان، به عنوان «الگوى حکومت دینى» در گروى کارآمدى هر چه بیشتر آن است .

4ـ ملت شریف ایران در ماههاى آینده، خود را براى برگزارى انتخابات ریاست جمهورى آماده مى کند تا با حضور و شعور خود حماسه دیگرى خلق کند. بر مسئولان اجرائى کشور، دست اندرکاران رسانه هاى جمعى، و همه جناح ها و جمعیت هاى سیاسى فرض است که با آماده سازى بسترى مناسب به پدید آمدن فضائى آزاد و آرام کمک نموده و شرایط را براى برگزارى انتخاباتى در شأن جمهورى اسلامى فراهم نمایند. سلامت انتخابات، زمینه ساز اعتماد عمومى و مشارکت هر چه فعالاّنه تر مردم است که با پرهیز از شیوه هاى غلط تبلیغاتى در تخریب دیگران، ارائه مواضع صادقانه و منطقى گروهها، دورى از جنجالها و هیاهوهاى کاذب، احترام و التزام به قانون و نهادهاى قانونى، و رعایت بى طرفى و امانت مجریان و ناظران انتخابات، دست یافتنى است و فقط در چنین فضائى انتخاب واقعى مردم بر مبناى شناخت و آگاهى، تعقّل و تفکّر، شکل گرفته و در قالب برگه هاى رأى ارائه مى شود.

مجلس خبرگان رهبرى

نسخه PDF

حجم: 308KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323