منوی اصلی

بیانیه ى هفتمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم

تاریخ انتشار: 1380/12/21    
بیانیه ى هفتمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم


22 اسفند 1380


بسم الله الرحمن الرحیم

 

در آستانه ى ماه محرم الحرام، ماه پیروزى خون بر شمشیر، اجلاس دوم مجلس خبرگان در سال جارى، برگزار گردید. نمایندگان مجلس خبرگان، با عرض ارادت به پیشگاه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)  بر موارد زیر تأکید دارند:

1ـ جمهورى اسلامى وارد بیست و چهارمین بهار آزادى شد، نظامى که پس از یک دوره ى طولانى استبداد و سلطه ى بیگانه تجربه ى جدیدى را در عرصه ى حکومت بر مبناى ارزش هاى الهى و خواست ملّت آغاز نموده و در جهان پُر از بى عدالتى و تبعیض، پرچم مردم سالارى دینى و آزادى انسانى و عدالت را بر افراشته است . البته باید اذعان کرد که با وجود موفقیّت هاى فراوان، هنوز هم با جامعه اى بدون فقر و فساد، و بدور از اختلاف هاى طبقاتى، فاصله داریم و انجام این مهم، به «تفاهم مسئولان کشور»، «همکارى و هماهنگى مردم و قواى مختلف»، «مشارکت همه ى جناح ها»، «التزام همگان به قانون»، «پرهیز از تشنّج و تفرّق»، «حرکت بر محور ولایت»، و «کار و تلاش و سخت کوشى، تعامل نیکوى دولت با ملّت» نیازمند است . امید است مسئولان دلسوز نظام در قواى مجریه، مقنّنه، قضائیه و دیگر نهادها همه توان خود را براى حل معضلات کشور بویژه ارتقاء دانش و فن آورى، توسعه، اشتغال، رفع فقر و محرومیّت و گسترش اخلاق و معنویّت بکار گیرند و با کنار گذاشتن اختلافات مزاحم و القاء مطالب تنش زا، امید ملّت را به آینده اى روشن افزون نموده، و زمینه هاى طمع و شرارت دشمنان را از میان بردارند.

2ـ انقلاب اسلامى ایران که از ایمان و عقیده ى مردم، نشأت گرفته و با تلاش آنان و ایثار و فداکارى ایثارگران به پیروزى رسیده و تحکیم یافته است، اینک به پشتوانه ى حمایت و مشارکت آحاد ملت به سوى آرمان هاى خود به پیش مى رود و تهدیدات اخیر شیطان بزرگ، جز وحدت اقشار مختلف و تحکیم اتحاد و برادرى نتیجه اى نداشته است . ملتى که با شجاعت و شهامت حیرت انگیز دست امریکا و سایر استعمارگران را از ایران قطع کرد، اینک نیز آماده است تا دست متجاوز به سرزمین شهیدان را کوتاه کرده و بهاى حفظ استقلال را بپردازد، دولتمردان امریکا، پس از حوادث شهریورماه، و تحت پوشش مبارزه با تروریسم، دور جدیدى از شیطنت را در جهان اسلام آغاز کرده و مستبدانه به جنگ افروزى روى آورده اند. جمهورى اسلامى ایران، از شعله ور شدن آتش فتنه، استقبال نکرده و مساعى خود را براى پیشگیرى از آن بکار گرفته است . ما ملت امریکا را به کنترل اقدامات ماجرجویانه و جنگ طلبانه ى دولتمردان خویش فرا مى خوانیم و در عین حال اعلام مى داریم که عکس العمل قاطع در برابر تجاوزکاران و منافع استکبارى آنها بطور روشن، حق طبیعى ماست و در آن صورت، جهان و جهانیان، فرورفتن امریکا را در گردابى که بدست خود پدید آورده تماشا خواهند کرد.

اینک با سپاس از عموم ملت قهرمان ایران که در راهپیمایى 22بهمن، بار دیگر، عزم خود را براى دفاع از عزت، استقلال و هویت اسلامى خویش به نمایش گذاشت، به معدود عناصر مرعوبى که دم از سازش و تسلیم مى زنند متذکر مى شویم که به امواج خروشان ملت بپیوندند. و سیاست هاى مصوب نظام را محترم شمارند.

3ـ با اهتمام مقام معظّم رهبرى حضرت آیةالله خامنه اى، مدّظلّه العالى، مبارزه ى سازمان یافته اى زیر نظر قواى سه گانه جهت مقابله با فساد اقتصادى آغاز شده است، موفقیّت این اقدام مبارک، در گروى تقیّد به عدالت و پرهیز از افراط و تفریط است و با مقاومت در برابر اِعمال نفوذها و پرهیز از ملاحظه کارى، قاطعیّت در برخورد با مفسدان، پیگیرى ریشه هاى فساد، هماهنگى نهادهاى مختلف اجرائى و تقنینى و قضائى، و استمرار و تداوم آن، شرایط لازم براى سالم سازى نظام اقتصادى و ادارى کشور، از عوامل آلوده و فاسد است .

4ـ ملت مسلمان و قهرمان فلسطین، بر مقاومت و پایدارى خود در برابر رژیم اشغالگر ادامه مى دهد و آتش مسلسل ها، تانک ها و هواپیماها در اراده ى پولادین آنان، خلل وارد نمى سازد. انتفاضه، فریاد حق طلبانه اى است که از عمق ایمان و عقیده این ملت مظلوم برخاسته است و هرگز نمى توان با بازى هاى سیاسى آن را خاموش کرد. متأسفانه در شرایطى که جلاّدان تلاویو، قساوت و جنایت را به اوج رسانده اند و باید دولت هاى اسلامى با تمام توان در برابر آنان صف آرائى کنند، بار دیگر زمزمه ى سازش و تکرار سناریوى کمپ دیوید آغاز شده است . ولى بدون تردید شعله هاى ستم سوز انتفاضه، خاموش شدنى نیست و طرح هاى امریکایى نمى تواند امنیت صهیونیست ها را تأمین کرده و آنان را از بحران، نجات دهد. انتفاضه که با اراده ملتى مظلوم و کارد به استخوان رسیده آغاز شده تا پیروزى بر اشغال گران، بازگشت آوارگان فلسطینى و تشکیل دولتى برخاسته از اراده ى ملت فلسطین، در سراسر این سرزمین ستمدیده، ادامه خواهد یافت ان شاءالله، ما نیز بر سر پیمان خویش در حمایت از حقوق مظلومان، پایدار ایستاده ایم .

5ـ حضور نظامى و سلطه امریکا در منطقه، زنگ خطرى براى کشورهاى اسلامى است و منافع ملت هاى اسلامى و امنیّت آنان را تهدید مى کند. دولتهاى اسلامى باید در برابر دخالت سلطه طلبان مستکبر، عکس العمل نشان داده و روزنه هاى نفوذ آنان را مسدود نمایند. باید ملّت غیور و دیندار افغانستان، فرصت یابند تا بر مبناى ایمان و اراده ى استوار خویش و بدور از سیاست هاى تحمیلى اجانب، کشور خود را بازسازى نمایند. تردیدى نیست که حضور تروریست هاى بین المللى، هم چون تروریست هاى داخلى، براى صلح، ثبات و امنیّت این کشور رنج دیده، زیان بار است، و ملتى که در برابر متحجّران داخلى سر تسلیم فرود نیاورد، هرگز در برابر متجاوزان خارجى نیز تسلیم نمى شود. آنان که امروز از ماندن در افغانستان سخن مى گویند، خوب است تجربه اخراج خفّت بار ارتش سرخ از این سرزمین و قتل عام نظامیان متجاوز انگلیس در قرن گذشته را بیاد آورند و با سیاست هاى غلط خود، خشم و نفرت مسلمانان در جهان را تشدید نکنند.

6ـ ضمن تقدیر از زحمات دولت و ریاست محترم جمهورى و قواى مقننه و قضائیه و نهادهاى دیگر یادآور مى شویم، که اشتغال هم چنان در رأس مشکلات معیشتى جامعه قرار دارد. و همان گونه که مقام معظم رهبرى تأکید فرموده اند برنامه ریزى و اقدام جدّى مسئولان را مى طلبد.

7ـ خبرگان بار دیگر از کشورهاى اسلامى و کنفرانس اسلامى و همه آزادیخواهان جهان مى خواهند که در شرایط حساس کنونى براى یارى ملّت مظلوم فلسطین و مقابله جدّى با زورگویى و سلطه گرى و جنگ افروزى سردمداران امریکا و صهیونیست وارد صحنه شوند.

و از مجامع و سازمان هاى جهانى انتظار داریم که به وظائف خود عمل کنند و به بى تفاوتى شبهه انگیز خود در مقابل این جنایت هاو آتش افروزى ها خاتمه دهند.

امید است سال آینده سال پیروزى، عزّت و اقتدار بیش تر نظام اسلامى، اتحاد و همبستگى ملت هاى مسلمان و یأس دشمنان اسلام و استکبار جهانى باشد.

مجلس خبرگان رهبرى

نسخه PDF

حجم: 298 KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323