منوی اصلی

بیانیه ى نهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم

تاریخ انتشار: 1381/12/10    
بیانیه ى نهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم


11 اسفند 1381


بسم الله الرحمن الرحیم

 

محرّم فرا مى رسد و خاطره شورانگیز عاشورا و کربلا بار دیگر در جان ها زنده مى گردد. عاشورا در فرهنگ ما «یک روز» نیست، بلکه «یک تاریخ» است که نبرد دائمى جبهه ى حق و باطل را در گستره ى زمان و پهنه ى زمین به نمایش مى گذارد و هر روز بانک رحیل سلسله جنبان این قافله به گوش مى رسد که : عاشورائیان برخیزید و در راه خدا جان بر کف نهید: «من کان باذلاً فینا مهجته فلیرحل معنا»

نمایندگان مجلس خبرگان، با عرض ارادت به پیشگاه سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)  و در سالى که بنام افتخار آفرین آن حضرت مزیّن گردیده است، بر الهام از آن قیام جاودانه و تأسى به سیره ى پیشواى بزرگ آن تأکید مى کنند:

1ـ عاشورا، نماد مبارزه با ظلم، استکبار و استبداد در مکتب ماست . و ملّت ایران که از این منبع لا یزال قدرت، نیرو مى گیرد، هرگز در برابر سلطه جویان تسلیم نمى شود. غیور مردان و شیرزنان این سرزمین که با فریاد «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» عزّت و استقلال خویش را بدست آورده اند، هم چنان بر میثاق خود استوار بوده و در مناجات خود، پایدارى بر خط خونین کربلا را زمزمه مى کنند: «و ثبّت لى قدم صدق عندک مع الحسین و اصحابه» بر این اساس، ملّت مسلمان ما هرگز زیر بار ذلت نمى رود.

2ـ سید الشهداء با آرمان «انما خرجت لطلب الاصلاح فى امة جدى»، الگوى «تکامل» در جامعه اسلامى را در اختیار ما نهاده است . در این الگو، مبنا، بازگشت به ارزش هاى اصیل اسلامى است و اعتراض امام (علیه السلام)  این است که چرا حدود الهى تعطیل، و عدالت در جامعه مرده است؟ و چرا ثروت اندوزان حقوق ضعیفان رابه غارت برده و قدرتمندان، احکام خداوند را دگرگون ساخته اند؟! «..عطلّوا الحدود، و استأثروا بالفىء و احلّوا حرام اللّه ...».

مردم عزیز ایران که با آرمان هاى حسینى، قیام خود را آغاز و به پیروزى رساندند، از همه ى مسئولان نظام بویژه دولت خدمتگذار، مجلس شوراى اسلامى و قوّه ى قضائیه قاطعانه مى خواهند که در مبارزه با فقر و فساد، تبعیض و فاصله طبقاتى، مقابله با تهاجم فرهنگى غرب و تلاش براى اصلاحات ادارى درنگ نکرده و اهداف بنیانگذار عظیم الشأن جمهورى اسلامى، حضرت امام خمینى را با جدّیّت تعقیب نموده و جلوه هاىِ عالى عدالت و مواسات را در زوایاى جامعه عینیّت بخشند، و از مسئولان محترم سه قوه مى خواهیم مبارزه با فساد را در عرصه هاى مختلف سرلوحه همت خود قرار دهند.

3ـ عاشورا، تجلّى امامت و رهبرى اسلامى است و سید الشهداء در نخستین گام قیام، چهره ى رهبر واقعى را براى مردم ترسیم نمود که امام فقط کسى است که به «کتاب خدا» و بر مبناى «قسط» عمل مى کند: و ما الامام الاّ العامل بالکتاب الآخذ بالقسط. و یاران اباعبدالله الحسین (علیه السلام)  پرشکوه ترین صحنه هاى عشق به امام را آفریدند.

در انقلاب اسلامى ایران نیز رهبرى حسین گونه امام خمینى، امواج پر خروش ملّت را به حرکت در آورد و محور اتفاق و یگانگى در میان مردم گردید و اینک نیز مقام معظّم رهبرى آیةالله خامنه اى مدظله العالى، بر اساس همان مبانى و براى دستیابى به همان آرمان ها، نظام اسلامى را در دنیاى پر تلاطم کنونى به پیش مى برد. بدون تردید صیانت از این عامل وحدت و عزّت، وظیفه انقلابى و اسلامى همه ماست . و این وحدت از آغاز تاکنون و از این پس ضرورت تردیدناپذیر نظام اسلامى بوده و تحقق آن با پذیرش عملى محور اساسى وحدت که ولایت فقیه است مى باشد.

4ـ لشکر کشى آمریکا به منطقه و اقدامات جنگ طلبانه سردمداران کاخ سفید، دولت ها و ملّت هاى اسلامى را با مسئولیت خطیرى مواجه ساخته است . اینک که تظاهرات ضد آمریکائى سراسر جهان را فرا گرفته، زمان آن فرا رسیده است که مسلمانان با تأسّى به پیشواى آزادگان، در برابر سلطه ى حقارت آمیز این دشمن صلح، آزادى و عدالت، بپاخاسته و با شکستن شاخ هاى او، پرچم عزّت اسلامى را به اهتزاز درآورند. دولت عراق نیز باید با پذیرش خلع سلاح کشتار جمعى بهانه را از دست آمریکا بگیرد.

5ـ اعتقاد به «پیروزى خون بر شمشیر» که حماسه کربلا را رقم زد و طومار سیاه دودمان بنى امیه را درهم پیچید، اینک تئورى انتفاضه فلسطین گردیده است و مسلمانان ستم دیده در سرزمین هاى اشغالى با حربه شهادت طلبى، غاصبان و جلاّدان را به عجز و عقب نشینى وادار ساخته اند.

ما حمایت از این قهرمانان را وظیفه ى خود دانسته و عموم آزادگان جهان را به پشتیبانى از این نبرد حق طلبانه فرا مى خوانیم . اوج گیرى نهضت بیدارى و مقاومت در کشورهاى اسلامى، نوید صبح پیروزى را به همراه دارد.

6ـ خبرگان رهبرى از حضور آگاهانه و مقتدرانه ملّت بزرگ ایران اسلامى در راه پیمائى عظیم 22 بهمن و نیز در حضور آگاهانه و معنى دار مردم عزیز ما در انتخابات شوراها، نیز از استقبال پرشور مردم سیستان و بلوچستان از مقام معظم رهبرى تقدیر و تشکر نموده و بر تداوم این حضور درعرصه هاى گوناگون و در مقابله با توطئه هاى جهانى تأکید مى نمائیم .

7ـ قانون اساسى میثاق ملّى و اسلامى همه بوده و مظهر «مردم سالارى دینى» است باید بر همه اصول آن پاى فشرد از جمله اصول قانون اساسى که حکم ستون فقرات این قانون را دارد اصل چهارم این قانون است که بر اسلامیت نظام تأکید مى کند. و اصولى که محور رهبرى نظام را ولایت فقیه قرار داده است . مجلس خبرگان رهبرى پاسدارى از همه اصول بویژه اصول فوق را وظیفه خود دانسته و بر التزام عملى به این اصول درتمامى عرصه ها بویژه در منتخبین مردم در مجلس شوراى اسلامى تأکید مى نماید. و نظارت استصوابى را پاسدار همه قانون اساسى بویژه اصول فوق مى دانیم .

8ـ مجلس خبرگان رهبرى بر اتخاذ تدابیر لازم جهت تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى مدظلّه العالى، در کلیه زمینه ها بویژه در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگى و ارزش زدائى در جامعه اسلامى و رشد و توسعه علمى و فن آورى و برقرارى عدالت اجتماعى بویژه در امر تولید و توزیع امکانات و منابع عمومى و ایجاد فرصت هاى مناسب براى آحاد ملت، اصلاح ساختار ادارى، رفع فقر و محرومیت، ایجاد اشتغال سالم و مولّد، توجّه جدى به جوانان و مبارزه فراگیر و همه جانبه با فساد و تبعیض و فحشاء و اعتیاد بویژه در بین جوانان و ابتذال و خود باختگى فرهنگى و مقابله با تضعیف نهادهاى نظام بویژه دستگاه قضایى، شوراى نگهبان و سپاه پاسداران و بسیج و تلاش بیشتر در راه تحقّق آرمانهاى امام راحل عظیم الشأن رضوان الله تعالى علیه تأکید مى نماید.

در پایان آرزوى علوّ درجات براى امام راحل عظیم الشأن و شهیدان عزیز بویژه شهداى غدیر که در سانحه هوائى اخیر در حوالى کرمان به شهادت رسیدند، داشته آرزوى تداوم آرمان بلند و الهى آنها داریم .

السلام على الحسین و على على بن الحسین و على اولاد الحسین و على اصحاب الحسین و رحمة الله و برکاته .

مجلس خبرگان رهبرى

نسخه PDF

حجم: 298 KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323