منوی اصلی

بیانیه ى دهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم

تاریخ انتشار: 1382/06/16    
بیانیه ى دهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم

 

17 شهریور 1382

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سپاس خداوند را که توفیق عنایت فرمود دهمین اجلاس دوره سوم مجلس خبرگان رهبرى را در ایام فرخنده دو ولادت مسعود امیرمؤمنان على(علیه السلام) و امام جواد(علیه السلام) برگزار نمائیم . مجلس خبرگان رهبرى با تبریک اعیاد ماه مبارک رجب به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه و شیفتگان خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)  و گرامى داشت یاد شهیدان عزیز هفدهم شهریور بر نکات ذیل تأکید مى کند:

1ـ «اسلامیّت» ستون فقرات نظام مقدّس ماست آنچنانکه در اصل چهارم قانون اساسى آمده است . باید این چارچوب در تمامى قوانین و مقررات نظام ملحوظ گردد. بر این اساس انتظار مى رود تلاش همه مسئولان در جهت تقویت اسلام و تعمیق باورهاى دینى باشد.

در این راستا از همه دست اندرکاران سیاسى و فرهنگى نظام مى خواهیم که درمقابله با سیل بنیان کن تهاجم و شبیخون فرهنگى که اسلام و فرهنگ ملى ما را هدف قرارداده برنامه ریزیهاى خود را براى مبارزه با تهاجم فرهنگى قرار داده، با همه مظاهر فساد بخصوص در عرصه فرهنگى برخورد کنند. اجازه ندهند در عالم نشر و هنر کسانى با قلمهاى مسموم و برنامه هاى مبتذل دین، اخلاق و عفت عمومى جامعه و هویت ملى ما را به تاراج ببرند. از مسئولان ذى ربط مى خواهیم که در تصویب لایحه کنوانسیون زنان به نظرات مراجع عظام تقلید توجه لازم مبذول دارند.

2ـ «مردم» در جمهورى اسلامى صاحب حکومت اند و باید تمام مقررات در چارچوب اسلام و در جهت خدمت به آنان تنظیم گردد. در سال نهضت «خدمت رسانى به مردم» از همه مسئولان محترم نظام اسلامى انتظار مى رود نه تنها برنامه هاى خود را بر این اساس تنظیم کنند بلکه به تعبیر رساى مقام معظم رهبرى مسابقه در این امر بگذارند. از این رهگذر است که مردم مؤمن و وفادار ما بیش از گذشته به نظام اسلامى ابراز علاقه کرده در راه حفظ و پاسدارى از آن فداکارى مى کنند. بطور مکرر مقام معظم رهبرى مدظلّه تصریح کرده اند که توجه به معیشت مردم از وظائف مهم است . امید که در این راستا گامهاى بلند برداشته شود.

3ـ «قانون اساسى» میثاق ملّى امت اسلامى ماست و بخوبى ظرفیت حل تمامى مشکلات جامعه را دارد. با التزام عملى به اصول این قانون مى توان بحرانها را پشت سر گذاشت طبق قانون اساسى جایگاه همه نهادهاى نظام مشخص بوده تا بتوانند به وظایف قانونى خود عمل کنند، قواى سه گانه و سایر نهادهاى قانونى دیگر، نهادهاى عالى کشور هستند که تمامى «قانونمداران» باید حریم آنها را حفظ کنند. در اینجا تأسف خودرا از حریم شکنیهائى که طى ماههاى اخیر نسبت به نهاد قانونى «شوراى نگهبان» که پاسدار قانون اساسى اسلامیت نظام است ابراز داشته از این شوراى محترم مى خواهیم که در انتخابات مجلس هفتم بدون توجه به فضاسازیهاى مسموم به وظیفه قانونى خود عمل کنند.

4ـ «ولایت فقیه» نماد عظمت، استقلال، انسجام، وحدت ملّى و سربلندى نظام اسلامى است انقلاب ما در این گلستان به بار نشست و بحمدالله 25سال است که شمیم جان تمامى شیفتگان اسلام از گل معطر «ولایت فقیه» بهره مند است . «ولایت فقیه» از اصول بنیادین قانون اساسى است که التزام عملى به آن از بدیهى ترین اصول «قانون مدارى» است . بر این پایه همگان (بویژه جریانهاى سیاسى جامعه) را به اطاعت از رهنمودهاى حکیمانه ایشان فرا مى خوانیم .

5ـ «تقوا و عدالت» مبناى مشروعیت مسئولان در نظام اسلامى است آنها باید تلاش خود را در جهت مبارزه با تبعیض و امتیازطلبى نابجا در عرصه هاى سیاسى و اقتصادى که مصداق بارز «ظلم» است به کار برند. مبارزه با فقر و فساد بویژه در عرصه اقتصادى، مبارزه با گرانى و تورم و اعتیاد، و ایجاد اشتغال به منظور حل معضل بیکارى گامهاى بلند در جهت استقرار کامل عدالت اجتماعى است . ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارزشمندى که در این جهت انجام شده، مسئولان محترم را به تلاش بیشتر در این عرصه فرامى خوانیم .

6ـ «وحدت کلمه» از اصول اساسى مورد تأکید امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبرى مدظله است «وفاق و همدلى» مردم ما میوه شیرین پیروزى انقلاب اسلامى را باخود به ارمغان آورد. همین عامل است که درتداوم انقلاب نیز منشأ برکات فراوان مى باشد. بر این پایه بر وحدت همه اقشار بویژه مسئولان نظام که تأثیر ژرفى در ناکامى توطئه هاى دشمنان دارد. تأکید مى نمائیم انتظار خبرگان منتخب ملت عظیم الشأن این است که همگان، بویژه «رسانه هاى جمعى» مبشر وحدت و صفاى جامعه باشند و تمام تلاش خود را در جهت تنش زدائى از جامعه به کار برده و از ایجاد التهاب و تشنج که خواست دشمنان است پرهیز کنند.

7ـ «هفتمین دوره انتخابات مجلس شوراى اسلامى را در پیش داریم . انتظار ما از ملت رشید و سربلند ایران آن است که همانگونه که تاکنون حضورى شکوه مند پاى صندوقهاى رأى داشتند در این انتخابات نیز با حضور فعال و پر نشاط خود بار دیگر دشمنان را مأیوس نمایند و از مسئولان محترم نظام و رسانه هاى جمعى مى خواهیم که تلاش کنند تا فضائى آرام، دلنشین، معتدل و منطقى و بدور از کشمکشها و جدالهاى تنش زاى سیاسى زمینه حضور هر چه گسترده تر مردم را در انتخابات فراهم سازند.

8ـ جمهورى اسلامى ایران هرگز در پى تولید سلاح کشتار جمعى نبوده ونخواهد بود. زیرا نظام اسلامى خود را پایبند به ارزشهاى اسلامى دانسته و بکارگیرى اینگونه سلاحها رامخالف بینش و منش اسلامى مى داند. لکن استفاده صلح آمیز از انرژى هسته اى حق مشروع و قانونى همه کشور از جمله جمهورى اسلامى است . هیاهوى آمریکا و دولتهاى استکبارى دیگر در این رابطه در راستاى توطئه مداوم و مکرّر آنها علیه نظام اسلامى ایران است . آنها در حالى که بى چون و چرا از اسرائیل که به کمک خودِ آنها سلاحهاى هسته اى را به دست آورده حمایت کرده، ایران اسلامى را به ناحق متهم به تولید سلاح کشتار جمعى مى نمایند. از مسئولان نظام اسلامى مى خواهیم که با شجاعت در برابر این توطئه ایستاده و تسلیم خواسته هاى آمریکا و استکبار جهانى نشوند.

9ـ مجلس خبرگان رهبرى با گرامى داشت یاد شهید محراب آیة الله سید محمدباقر حکیم و همراهانش اعلام مى دارد اشغالگران باید پاسخگوى این جنایت و مشابه آن باشند. آنها باید هر چه سریعتر به اشغال عراق خاتمه داده و «عراق» را به «عراقیها» واگذاشته تا آنها خود سرنوشت خود را رقم بزنند. از ملت مظلوم و ستم کشیده عراق انتظار مى رود که با وحدت و همدلى خود توطئه هاى استکبار را خنثى کرده و از این رهگذر عراقى آباد و سربلند را بر اساس موازین دینى طراحى کنند. از این مردم مؤمن انتظار مى رود که از حوزه علمیه ارزشمند هزارساله نجف که نقش محورى در استقلال و عظمت مردم عراق داشته پاسدارى کرده و نگذارند این شجره طیبه بیش از این آسیب ببیند.

10ـ دور تازه تهاجم اسرائیل به سرزمینهاى اشغالى فلسطین و ترور شخصیت هاى جهادى فلسطینى نشان از شکست سنگین آمریکا در طرح موسوم به نقشه راه دارد. امید است دولتها و ملتهاى مسلمان با یکدیگر همصدا شوند تا سرزمین مقدّس فلسطین را از اشغال صهیونیستها آزاد سازند.

در پایان با آرزوى توفیق براى ملّت بزرگ ایران و طلب علوّ درجات براى امام راحل عظیم الشأن (ره)  و همه شهیدان والا مقام امت اسلامى و درخواست طول عمر با عزّت براى رهبر معظم انقلاب اسلامى مدظله یاد آورد مى شود که ماههایى که پیش رو داریم ماههاى بسیار پر برکت و ارزشمندى است امید است با قدرشناسى از این فرصت ها جان خود را به میهمانى خداوند برده زمینه قرب به حضرتش را فراهم سازیم .

والسلام علیکم ورحمة الله

مجلس خبرگان رهبرى

18 شهریور 1382

نسخه PDF

حجم: 299 KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323