منوی اصلی

بیانیه ى یازدهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم

تاریخ انتشار: 1382/12/16    
بیانیه ى یازدهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم

 

17 اسفند 1382

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ماه محرّم، یادآور خاطرهء نهضت مقدس امام حسین (علیه السلام) است که سرآغازى براى قیام هاى عدالت خواهانه گردید و الگوئى جاودانه براى دفاع از اسلام و ارزش هاى متعالى آن ارائه نمود. اینک هر چند سیزده قرن از حماسه عاشورا مى گذرد، ولى شیفتگان مکتب حسینى در همهء نقاط عالم از آن سرمست بوده و بر سر پیمان خود با سیدالشهداء با رادمردى ایستاده اند. مسلمانان جهان که عاشوراى امسال را با شکوه بیشتر برگزار کردند، نشان دادند که سیطرهء ستمگران را با منطق «هیهات منا الذله» پاسخ مى گویند و در برابر مستکبران، بویژه آمریکاى فتنه گر، هرگز تن به تسلیم و سازش نمى دهند. این شور و شعور، جداً دشمنان اسلام را در حیرت فرو برده و فتح الفتوح آنان در غلبه بر جهانخواران را نوید مى دهد و همین جوشش ثار الله است که جنایتکاران را به بى شرمانه ترین اقدامات جنون آمیز مانند به خاک و خون کشیدن عزاداران حسینى در شهرهاى کربلا و کاظمین عراق و کویته پاکستان وا مى دارد. مزدوران فتنه گرى که دست به چنین جنایاتى مى زنند، اگر چه در صدد خاموش کردن فریاد حق طلبانه پیروان مکتب اباعبدالله الحسین (علیه السلام)  هستند، ولى باید بدانند که شیعیان به تأسى از اولیاى عظیم الشأن خویش با افتخار از شهادت استقبال نموده و پیوسته آرزوى آن را در سر دارند.

خوشبختانه رشد و آگاهى امت اسلامى به گونه اى است که چنین حوادثى نه تنها به خواست دشمنان براى اختلاف و تفرقه مجال نمى دهد، بلکه صفوف آنان را متحّدتر نموده و بر عزم استوارشان براى مبارزه با ایادى فتنه گر مى افزاید.

شگفت آور است نیروهاى متجاوز و اشغالگرى که به بهانه مبارزه با تروریسم و با ادعاى ایجاد صلح و امنیّت، با قلدرى به کشور اسلامى عراق وارد شدند، در برابر فجیع ترین صحنه هاى تروریستى، چهره ء تماشاچى به خود مى گیرند! آیا حوادث روز عاشورا در کربلا و کاظمین نشان نمى دهد که «حضور براى ایجاد امنیت»، شعارى فریبنده از سوى اشغالگران بوده است ؟ و آیا ملت مظلوم عراق را در تصمیم خود براى بدست گرفتن امور کشور، جدّى تر و استوارتر نمى سازد؟

مجلس خبرگان رهبرى، با گرامیداشت ایام سوگوارى اباعبدالحسین (علیه السلام) بر آن شیفتگان شهادت که در روز عاشورا به لقاء حق شتافتند، درود مى فرستد، و براى خانواده هاى محترم آنان آرزوى صبر و اجر دارد. ما مطمئن هستیم که خون پاک این مظلومان، با خذلان اشغالگران و ایادى رسوایشان به ثمر خواهد نشست .

اینک در پایان یازدهمین اجلاس رسمى، نمایندگان مجلس خبرگان، توجه ملّت شریف ایران را به این نکات جلب مى کند:

1ـ در شرایطى که دشمنان جمهورى اسلامى، همهء توان خود را براى ممانعت از انتخابات مجلس هفتم بکار گرفته و مردم عزیزمان را در یک جنگ روانى سنگین، مورد هجوم قرار داده بودند، این انتخابات با موفقیت و سلامت و امنیت برگزار گردید و فتنه ى اجانب براى فرستادن عناصر مطلوب خود و یا عدم برگزارى انتخابات، به شکست انجامید. بدون شک این پیروزى مرهون الطاف الهى و حمایت ملت وفادار است که پیوسته در مواقع حساس، درک و تعهد خود را به اثبات رسانده است . ما کوچک تر از آنیم که بتوانیم حق قدرشناسى از این افتخارات را ادا کنیم ولى اطمینان داریم قدم و قلمى که روز اول اسفند ماه، «امید» دشمنان زخم خورده را به «یأس»، و بلکه به «خشم» مبدل ساخت، شایستهء برترین پاداش الهى است . امید است کارگزاران نظام نیز بر این همت و همدلى ارج نهاده بر جدّ و جهد خویش براى خدمت خالصانه به مردم شریف و حل معضلات آنان بخصوص مشکلات معیشتى بیفزایند.

2ـ در حالیکه قلم هایى مسموم و صداهایى مشکوک، براى بحران آفرینى در تلاش بودند و انتخابات را فرصتى براى آن مى دانستند، حُسن تدبیر مقام معظم رهبرى حضرت آیة الله خامنه اى، مدظله العالى، و توصیه هاى راهگشاى ایشان، این خطر را از میان برداشت و بار دیگر نقش ولایت فقیه را در حفظ نظام اسلامى، آشکار ساخت .

مجلس خبرگان از شوراى محترم نگهبان که با تعهّد و احساس مسئولیت به قانون عمل کرد و نیز از همهء کسانى که در برگزارى انتخابات مساعدت نمودند بویژه رؤساى محترم قوه مجریه و قوهء مقننه که با درایت خود در برگزارى به هنگام انتخابات مشارکت کردند، تشکر و قدردانى مى کند.

3ـ اینک منتخبان ملت و برگزیدگان مردم در مجلس شوراى اسلامى، در برابر یک تکلیف سنگین و رسالت عظیم براى ساماندهى مسائل مهم کشور، به ویژه ارتقاء سطح علم و فن آورى، تعمیق ارزش هاى اخلاقى، و گسترش توسعه و سازندگى قرار دارند. امید است مجلس هفتم با پرهیز از جنجالهاى سیاسى و بر اساس تفاهم به کارنامهء درخشانى در زمینهء رفع محرومیت، از میان برداشتن تبعیض و فساد دست یابد.

4ـ جهان اسلام، همچنان با مسائلى سرنوشت ساز روبروست که هیچ مسلمان متعهدى نمى تواند نسبت به آن بى تفاوت باشد. جنایات رژیم صهیونیستى، و شعله هاى فتنه در کشور عراق، نمونه اى از سیاست هاى خصمانه و دخالت هاى سلطه طلبانه دولت آمریکاست .

خوشبختانه مقاومت دلاورانه ملت فلسطین و مردم غیور عراق، این سیاست هاى تجاوزکارانه را با دشوارى جدّى مواجه ساخته و رسوائى صلح طلبى و دموکراسى آنان را بر ملا کرده است . ما حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از حقوق انسانى ایشان را وظیفه خویش دانسته و بر استقلال و یک پارچگى عراق و رهائى آن از سلطه نیروهاى متجاوز تأکید مى نمائیم . ملت مسلمان عراق با هوشیارى خود نشان داده است که بر وعده هاى فریب کارانه اجانب اعتماد نکرده و در سایه حمایت و درایت مرجعیت دینى به دولتى برآمده از خواست و ارادهء خویش، دست خواهد یافت . ان شاءالله .

در پایان، بار دیگر با پیشواى بزرگ انقلاب اسلامى حضرت امام خمینى و شهیدان والامقام، تجدید عهد نموده و از حضرت حق جلّ و علا مى خواهیم که ما را در حفظ میراث گرانقدر آنان، مَدَد و یارى فرماید.

مجلس خبرگان رهبرى

نسخه PDF

حجم: 297 KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323