منوی اصلی

بیانیه ى پانزدهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم

تاریخ انتشار: 1384/12/15    
بیانیه ى پانزدهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى سوم


16 اسفند 1384


بسم الله الرحمن الرحیم

 

در ایام حزن و اندوه خاندان رسالت و در روزهاى محنت و مصیبت اهل بیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)  قرارداریم . کاروان عاشورائیان که بار سنگین اسارت را تحمل مى کنند اینک با صداى رسا پیام جاودانهء قیام کربلا را به گوش نسل ها مى رسانند و با گام هاى استوار، امواج این طوفان ظلم شکن را گسترش مى دهند تا امت اسلامى شیوهء حق طلبى و پاسدارى در راه خدا را بیاموزد.

مجلس خبرگان رهبرى با عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولى عصر امام زمان، عجل الله تعالى فرجه الشریف، و رهبر معظم انقلاب حضرت آیةالله خامنه اى، مدظله العالى، از عموم ملت ایران که با شور و اخلاص مراسم عزادارى اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را با شکوه برگزار کردند، قدردانى مى کند و هم چنان بر استمرار و تقویت این مراسم حیات بخش و عزت آفرین که حافظ کیان اسلام و ضامن سربلندى مسلمانان است، به دور از پیرایه هاى آمیخته با جهل و خرافه، تأکید مى نماید و سالروز ولادت با سعادت حرت موسى بن جعفر(علیه السلام) را تبریک گفته و گرامى مى دارد.

اینک که اعضاى مجلس خبرگان رهبرى در پانزدهمین اجلاس از دورهء سوم، گرد هم آمده اند، دیدگاه هاى خود را در بارهء اهم مسائل داخلى و خارجى، اعلام مى دارند:

1ـ انقلاب اسلامى ایران پدیدهء منحصر به فردى است که به دلیل «پایگاه گسترده و عمیق مردمى»، بدون اتکاء به بیگانگان و بدون استفاده از قدرت نظامى، به پیروزى رسید، تردیدى نیست که این قیام شکوهمند محصول «اعتقاد اسلامى مردم»، رهبرى بى نظیر حضرت امام خمینى (قدس سره)و مشارکت و همدلى و فداکارى بى نظیر ملت ایران با پیشتازى روحانیت است . و هر نوع القاء شک و تردید در هر یک از این ارکان، موجب تزلزل در این بنیاد مستحکم الهى است . مردم شریف ایران با رأى و حضور متحد خود، «مردمى ترین» نظام سیاسى جهان را بنا نهادند و آرمان هاى خود را در «قانون اساسى» جمهورى اسلامى ترسیم نمودند. نظام اسلامى که با این پشتوانهء قوى تاکنون در برابر قدرتهاى استکبارى و ایادى آنان ایستادگى نموده است، با تکیه بر اسلام و مردم و توکل بر خداوند متعال در آینده نیز تنها به اتکاى این قدرت شکست ناپذیر، مسیر عزت، سربلندى و پیروزى را ادامه خواهد داد.

2ـ اهانت وقیحانه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)  خشم و خروش امت اسلامى را در کشورهاى مختلف به دنبال داشته است . مسلمانان با فریاد اعتراض خود نشان دادند که در برابر سیاست هاى اسلام ستیزانه و قلم هاى حرمت شکن، شجاعانه و فداکارانه از ایمان و عقیده خود دفاع مى کنند.این اقدام پلید یک بار دیگر به همهء انسان هاى خردمند نشان داد که در دولت هاى غربى، «آزادى»، بهانه اى براى مقابله با «ارزش هاى اسلامى» است . چه بسا دولت هاى استکبارى که با نام آزادى، از اینگونه اقدامات حمایت مى کنند، گمان نمى بردند که با چنین عکس العمل گسترده و پاسخ کوبنده اى مواجه شوند ولى این تجربه، بار دیگر این حقیقت را به اثبات رساند که هر قدم در ستیز با اسلام، نهضت بیدارى اسلامى را چند گام به جلو مى برد و لذا امروز این سؤال مطرح است که آیا آنان که آتش فتنه را بر افروخته اند خواهند توانست از آن بگریزند؟! قطعاً دست انتقام الهى و خشم امت اسلامى دامن آنها را خواهد گرفت .

3ـ سوم اسفند ماه، سامرا که در کانون عشق و ارادت مسلمانان و دوستداران اهل بیت قراردارد، شاهد یکى از فجیع ترین جنایات بود و بارگاه مقدس حضرت امام هادى و حضرت امام عسگرى (علیه السلام) با آتش کینهء دشمنان عنود اسلام و اهل البیت :، در هم فرو ریخت . اشغالگران که روى کارآمدن عناصر متعهد را در دولت عراق بر نمى تابند، با همراهى گروههاى تکفیرى و فرقه گرایانى که در آینده عراق، جایى براى خود نمى بینند، در صدد آن برآمده اند که با فتنه انگیزى و تفرقه افکنى انتقام خود را از ملت عراق گرفته و به جرم وفادارى این ملت به اسلام و اهل بیت و برگزارى انتخاباتى آزاد و سرنوشت ساز استقلال و امنیت و آزادى را از آنان سلب کنند. خوشبختانه پیام بهنگام و هوشمندانه مقام معظم رهبرى و مرجعیت آگاه و مقتدر شیعه و دیگر نخبگان دینى و سیاسى در عراق، با تدبیر و هوشیارى و با حمایت مردم عراق، بر شیطنت هاى آنان فائق آمده و در آینده نیز چنین خواهد شد. انشاءالله .

4ـ موضوع فعالیت هاى هسته اى ایران، هم چنان محور جنگ روانى علیه نظام اسلامى است . جمهورى اسلامى ایران در طول سه سال گذشته،پیوسته در مواضع رسمى خود بر دو نکتهء اساسى تأکید نموده است : یکى حق مسلم دست یابى به دانش هسته اى، و دیگرى التزام به کاربرد صلح آمیز آن . ولى دولت هاى استکبارى که تولید سلاح هسته اى را در کارنامهء خود و هم پیمانانشان دارند، با بهانه هاى مختلف، در مسیر ملت ما مانع تراشى مى کنند. آنان گمان برده اند که با انحصار دانش و فن آورى هاى پیشرفته مى توانند کشور ما را در ضعف و ناتوانى محصور نمایند. غافل از آنکه ملت ما به اتکاى خود باورى و در پرتوى استعداد و خلاقیت خویش گام هاى بلندى در این عرصه برداشته و تلاش هاى جوانان برومند ایرانى، افق هاى روشن ترى را نوید مى دهد. ملت مصمم ما با قوت و قدرت از این سرمایهء عظیم ملى پاسدارى مى نماید و اگر مداخله گران، از تجاوز به حقوق مسلم ملت ما عقب نشینى نکنند، هزینهء سنگین آن را خواهند پرداخت .

5ـ دولت آمریکا، با طرح خاورمیانهء بزرگ، از یک سو سیاست هاى توسعه طلبانه رژیم غاصب صهیونیستى را تحکیم مى کند و از سوى دیگر در صدد مهار خیزش هاى اسلامى در منطقه است . بر این اساس در ماههاى اخیر که مردم فلسطین با رأى خود به نمایندگان مقاومت و حماس، بر مبارزه با رژیم غاصب تأکید نمودند، و در لبنان نیز «مقاومت» به اتکاى نفوذ فوق العادهء مردمى، از اعتبار و قدرت ویژه اى، برخوردار است، و در عراق نیز علیرغم همهء دسیسه ها، اسلام گرایان مخالف آمریکا، به اکثریت دست یافته اند، در چنین شرایطى، شیطان بزرگ، که رؤیاى سلطه بر منطقه را بر باد رفته مى بیند، با توان بیشتر و توطئه افزون تر، براى مقابله با نهضت اسلامى به میدان آمده است . در شرایط حساس کنونى، اتحاد امت اسلامى، ضرورتى فورى است، و در داخل کشور نیز لازم است که با حفظ انسجام ملى، زمینهء هرگونه شیطنت و فتنه را نابود سازیم . لذا از مراجع معظم، رسانه هاى گروهى، احزاب و جمعیت ها، اندیشمندان و سیاستمداران، روحانیت و حوزه هاى علمیه مى خواهیم که عموم ملت را به سوى اتحاد و اتفاق سوق داده و بر محور رهنمودهاى مقام معظم رهبرى حضرت آیةالله خامنه اى، مدظله العالى، همدلى را در میان اقشار مختلف تحکیم نموده و از هرگونه اقدامى که به تشتت و تفرقه مى انجامد، جداً بپرهیزند.

6ـ مجلس خبرگان از مسئولان نظام مى خواهد با همدلى و هماهنگى هرچه بیشتر در جهت تحقق چشم انداز بیست ساله و برنامه و سیاستهاى مصوب مقام معظم رهبرى،مدظله العالى، براى ساختن ایرانى توسعه یافته و پیشرفته و مقتدر، اسلامى و انقلابى الهام بخش و مؤثر در منطقه و جهان اسلام . عدالتخواه برنامه ریزى و تدبیر نمایند. و در جهت تقویت بنیادهاى عمیق دینى و معنوى و تأمین نیازهاى مادى و رفاه اجتماعى و خدمت به ملت شریف، تلاش و فداکارى نمایند. و محیط را براى رشد فضائل اخلاقى و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهى و گسترش خوبیها و پاکیها و مقابله با تهاجم فرهنگى و بى بند و بارى آماده سازند.

7ـ مجلس خبرگان رهبرى، جهان اسلام را به هوشیارى در برابر توطئه هاى گسترده استکبار جهانى و تفرقه افکنى دشمنان اسلام و مسلمانان دعوت مى نماید، و از همه مسلمانان جهان مى خواهد با وحدت و همدلى و مقاومت و روح اخوت اسلامى توطئه هاى امریکا و صهیونیسم را خنثى کرده و در برابر زیاده خواهى هاى شیطان بزرگ، با عزت و اقتدار اسلامى بایستند. و از همه جناح ها و گروهها مى خواهد که در شرائط حساس کنونى کشور، وحدت، انسجام و یکپارچگى خود را حفظ کنند.

8ـ مجلس خبرگان از حضور گسترده ملت بزرگ ایران اسلامى در صحنه هاى انقلاب اسلامى بویژه راه پیمایى 22بهمن سالجارى و بیعت مجدد با امام راحل، قدس سره، و رهبرى معظم انقلاب اسلامى و مراجع عالیقدر و حوزه هاى علمیه که موجب امید بیشتر دوستان و ناامیدى دشمنان و استکبار جهانى شد، تشکر نموده و توفیقات روز افزون را براى تمامى خدمتگزاران به اسلام و میهن اسلامى و مراجع بزرگوار بویژه رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آیةالله خامنه اى، مدظله العالى، را از خداوند متعال مسئلت مى نماید و براى همه سلامت و سعادت آرزومند است .

9ـ مجلس خبرگان یاد امام راحل، قدس سره، و فرزندان برومند آن بزرگوار و همه شهیدان گرانسنگ انقلاب اسلامى و جنگ تحمیلى را گرامى داشته و براى بازماندگان شهدا و جانبازان و ایثارگران و تمامى خدمتگزاران به اسلام و کشور از خداوند متعال توفیق سلامت و عافیت مسئلت مى نمایند.

و از مردم شریف و متعهد کشورمان انتظار مى رود. که با توجه به تقارن ایام نوروز با اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و 28 صفر، شعائر دینى و مذهبى را مراعات و ارزشهاى اسلامى و انقلابى را پاس بدارند.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

مجلس خبرگان رهبرى

نسخه PDF

حجم: 301 KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323