منوی اصلی

بیانیه ى نخستین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبرى

تاریخ انتشار: 1385/12/01    
بیانیه ى نخستین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبرى


2 اسفند 1385


بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام على خیر خلقه و اشرف بریته، محمد و آله اجمعین، ثم الصلاة و السلام على سیدنا و مولانا صاحب العصر، عجل الله تعالى فرجه الشریف .

سال پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم)  و ایام الله دهه مبارک فجر و ولادت با سعادت امام باقر(علیه السلام)  را گرامى مى داریم، و به روح ملکوتى بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران امام امت خمینى کبیر قدس سره الشریف و شهداى اسلام و انقلاب اسلامى درود مى فرستیم . و از ملت قدرشناس ایران که با حضور در راهپیمایى سراسرى 22بهمن به دفاع از استقلال و عزت و شرف خود پرداختند سپاسگزارى نموده و براى مراجع عالیقدر تقلید، علماء اعلام، حوزه هاى علمیه، تمامى نهادها و ارگانها و کسانى که مردم را براى حضور در صحنه هاى غرورآفرین انقلاب و اسلام دعوت کرده و در این راه تلاش نموده و مى نمایند آرزوى توفیق و سربلندى داریم . از خداوند متعال براى مقام معظم رهبرى مدظله العالى (که با درایت کم نظیر خود سکان انقلاب را به دست گرفته و با اقتدار و تدبیر، امت اسلامى را به سوى قله هاى رفیع استقلال سیاسى، اقتدار دفاعى و اعتلاء علمى رهنمون شده اند) طول عمر، سلامتى و عزت روزافزون مسئلت مى نماییم .

تشکیل نخستین اجلاسیه چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبرى، ثمره حضور پرشکوه ملت هوشیار و انقلابى و مسلمان ایران در انتخابات بیست و چهارم آذر 85 است ; مردم ما با حضور بیش از 28میلیونى خود در این انتخابات از آرمانهاى امام و انقلاب و شهداى گرانقدر و مجاهدات شبانه روزى رهبرى معظم انقلاب اسلامى قدردانى کردند و اهمیت مجلس خبرگان را که پشتوانه رهبرى انقلاب و نظام اسلامى است مورد تأکید قرار دادند و درک اسلامى و انقلابى خود را از شرائط حساس بین المللى به ثبوت رساندند. شکر الله مساعیهم الجمیلة.

خبرگان منتخب مردم در نخستین اجلاسیه خود، ضمن تشکر و قدردانى از حضور حماسى ملت رشید ایران در صحنه هاى مختلف سیاسى کشور، نظر خود را در زمینه مسائل داخلى و خارجى به شرح ذیل اعلام مى دارند.

اعضاء مجلس خبرگان بر اهمیت منحصر به فرد جایگاه رفیع امامت و رهبرى که منشأ مشروعیت نظام اسلامى بوده و مردم سالارى دینى را به ارمغان آورده است و امروز در ولایت فقیه تجلّى یافته، تأکید مى کنند، و از سیاستهاى رهبرى معظم انقلاب مخصوصاً در حق استفاده ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى ایران از انرژى صلح آمیز هسته اى، اجراى سیاستهاى اصل 44قانون اساسى، سند چشم انداز 2ساله کشور، لزوم همکارى و هماهنگى قواى سه گانه، تلاش براى تولید ثروت و تولید علم و دانش و فن آورى و رشد اخلاقى و معنوى جامعه، اعتلاى قدرت دفاعى نیروهاى مسلح، حفظ وحدت داخلى و انسجام ملى، اجتناب از بحث و جدلهاى تفرقه انگیز و بالاخره حمایت از قواى سه گانه اتفاق نظر دارند.

مجلس خبرگان رهبرى در زمینه سیاست خارجى، بر حفظ وحدت امت اسلامى تأکید نموده، کلیه فرق اسلامى را از اختلافات و کشمکشهاى فرقه اى برحذر مى دارند و تحکیم برادرى همه مسلمین بخصوص شیعه و سنى را آرزو مى نمایند و با هتک اعراض و سفک دماء مسلمین در فلسطین، لبنان، عراق، و دیگر کشورهاى اسلامى به هر شکلى و صورتى مخالف بوده و آن را محکوم مى نمایند. و اقدامات تروریستى و برادرکشى را ناشى از توطئه آمریکا و مزدوران و دست نشاندگان اجانب و گروه هاى تکفیرى مى شمارند و دامان سنى و شیعه را از این اقدامات تروریستى منزه مى داند.

مجلس خبرگان رهبرى دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حرم شریف مسجد الاقصى و اماکن مقدّسه اسلامى را در صدر وظائف مهم امت اسلامى دانسته، و از مقاومت جانانه حزب الله لبنان در برابر اسرائیل غاصب و نیز مقاومت مردم مظلوم عراق در برابر اشغالگران حمایت مى کنند و براى همه پاسداران اسلامى و مجاهدان راه حق که در برابر تعدى و تجاوز دنیاى کفر قد بر افراشته و از اسلام عزیز و قرآن مجید دفاع مى کنند آرزوى پیروزى و موفقیت دارند و یکبار دیگر سلام و درود خداوند را به روح پرفتوح شهداء اسلام بویژه امام شهیدان «خمینى کبیر» نثار مى کنند.

در خاتمه اعضاء مجلس خبرگان رهبرى بر خود لازم مى دانند از کلیه مسئولین قواى سه گانه بویژه دولت محترم بخواهند که در رفع نیازمندیهاى محرومین و مستمندان، رسیدگى به روستاها و مناطق محروم کشور، عمران و آبادى آنها، و مبارزه با فقر و بیکارى و فساد و تبعیض و تورم و گرانى و نیز مبارزه با ابعاد تهاجم فرهنگى و بالاخره حفظ عزت و اقتدار ایران اسلامى از هیچ کوششى دریغ نورزند.

از خداوند متعال طول عمر با عزت براى رهبر بزرگوار انقلاب اسلامى و مجد و عظمت ایران اسلامى و تمامى ملل اسلامى را مسئلت مى نمائیم .

والسلام على عبادالله الصالحین

مجلس خبرگان رهبرى

2 اسفند 1385

نسخه PDF

حجم: 283 KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323