منوی اصلی

بیانیه ی دومین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى چهارم

تاریخ انتشار: 1386/06/13    
بیانیه ی دومین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى

 

14 شهریور 1386

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شعبان المعظم ماه رسول الله صلى الله علیه و آله در حال سپرى شدن و ماه سراسر برکت و خیر رمضان در راه است .

مجلس خبرگان رهبرى با تجلیل از بزرگانى که در ماه ها و روزهاى اخیر به لقاء الله پیوستند همانند مرحوم آیةالله العظمى فاضل لنکرانى، آیةالله بنى فضل و بویژه مرحوم آیةالله مشکینى این اسوه اخلاق، و عالم عامل که در بیست و پنج سال گذشته در جایگاه ریاست خبرگان زینت این نهاد مهم بود بر نکات ذیل تأکید مى کند:

1ـ «ولایت مطلقه فقیه» عامل حدوث و تداوم انقلاب و نظام اسلامى بوده و امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبرى مدظله با مدیریت و هدایتهاى شایسته خود، مترقى و سعادت آفرین بودن این اصل را به اثبات رساندند. این تدابیر شایسته بود که این واقعیت قرانى را روشن ساخت که اسلام دین زندگى است و مى تواند سربلندى و سعادت دنیا و آخرت جوامع بشرى را تأمین کند.

2ـ پیروزى و تداوم انقلاب شکوهمند اسلامى در سایه اسلام، رهبرى ولى فقیه و وحدت و همدلى آحاد ملت و قواى سه گانه و سایر نهادهاى لشگرى و کشورى بوده و همین رمز غلبه بر توطئه هاى داخلى و خارجى خواهد بود. خبرگان ملت بر این اصل حیاتى تأکید کرده و در سال اتحاد ملى و انسجام اسلامى همگان را به پاسدارى از این اصل سرنوشت ساز دعوت مى نماید.

3ـ روح انقلاب اسلامى حاکمیت ارزشهاى اخلاقى و دینى است و رشد و سربلندى کشور در تمام زمینه هاى علمى، سیاسى، اقتصادى و... از این رهگذر تحقق مى پذیرد. از تمامى نهادهاى نظام بویژه رسانه هاى جمعى و بالاخص صدا و سیما انتظار مى رود در راستاى تحکیم این ارزشها تلاش کنند. در همین راستا خبرگان ملت ضمن تقدیر و تشکر از نیروى انتظامى، قوه قضائیه در اجراى طرح ارتقاء امنیت اجتماعى در جهت مقابله با هنجارشکنان و اخلال گران امنیت، و خواستار تداوم قاطع این طرح همراه با رعایت بیشتر موازین شرعى بوده از مردم عزیز مى خواهیم همچنان به همکارى هاى خود در این حرکت مقدس ادامه دهند.

4ـ رشد فزاینده و سریع ملت مسلمان ایران در عرصه هاى گوناگون علمى و پیشرفت اعجاب انگیز مجامع علمى و دانشگاهى و نخبه گان متعهد سبب شادى دوستان نظام اسلامى و خشم دشمنان شده است ولى به یارى خداوند دولت و ملت سرفراز ایران مصمم اند تا فتح کامل قله هاى پیشرفت و ترقى به ویژه در عرصه انرژى هسته اى به راه خود ادامه دهند و هیچ قدرتى نخواهد توانست سد این راه مقدس گردد.

5ـ بیدارى فراگیر اسلامى دشمنان اسلام را سراسیمه و نگران کرده است و سلاح عمده آنان که براى مقابله با این حرکت مقدس سلاح تفرقه در جهان اسلام است . این کار در قالب جنگ شیعه و سنى، شیعه با شیعه، سنى با سنى و دیگر قالبها در حال انجام است و راه مقابله با این توطئه، انسجام اسلامى است که آیات و روایات بر آن تأکید داشته و سیره معصومین علیهم السلام بر آن بوده است و عالمان راستین مانند آیةالله العظمى بروجردى و بنیان گذار جمهورى اسلامى حضرت امام راحل، قدس سره، و در این عصر مقام معظم رهبرى مدظله تأکید مجدد بر آن داشتند. پیشنهاد مى کنیم علماء جهان اسلام چه شیعه و چه سنى با تهیه میثاق و منشور وحدت و همکارى و تلاش صادقانه گامى بلند به سوى انسجام اسلامى بردارند. مجلس خبرگان رهبرى جهت این منظور اعلام آمادگى مى کنند.

6ـ مجلس خبرگان رهبرى ضمن تجلیل و تکریم از قواى سه گانه کشور که خدمتگزار صدیق ملت اند از تلاشهاى شبانه روزى دولت خدمتگزار و مجلس محترم و قوه قضائیه ارجمند در جهت رشد و اعتلاى ایران اسلامى و خدمت به مردم تشکر نموده از دولتمردان مى خواهد به بخش فرهنگ و گسترش فرهنگ اسلامى عنایتى ویژه داشته تلاش بیشترى نمایند.

7ـ پیشاپیش هفته دفاع مقدس را گرامى داشته یاد و خاطره شهیدان عزیز بویژه شهداى هشت سال دفاع مقدس را گرامى داشته از افتخار آفرینان قواى مسلح نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران تجلیل نموده توفیق روزافزون آنان را از خداوند متعال خواستاریم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامى این نهاد افتخارآفرین مولود انقلاب که خدمات خالصانه آن ها در عرصه هاى مختلف چه در دفاع مقدس و چه بعد از آن، دشمنان اسلام را به خشم آورده حمایت نموده و اعلام مى کنیم هرگونه برخورد نابخردانه اجانب با این نهاد خدمتگزار، مقابله با همه ملت ایران است .

8ـ در آستانه آغاز سال تحصیلى ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مسئولان فرهنگى در جهت استحکام مبانى فرهنگى و اعتقادى در مراکز آموزشى، نظر همه دست اندرکاران فرهنگى را به مسئله مهم پرورش اخلاق و معنویت در نسل جوان و نیز رشد علمى در جهت تولید علم و نهضت نرم افزارى جلب کرده انتظار تربیت نسلى مؤمن، با نشاط، بالنده، پویا در همه عرصه هاى مورد نیاز کشور داریم .

9ـ از مسائل مهم پیش رو انتخابات هشتمین دوره مجلس شوراى اسلامى است . بدیهى است که ملت بزرگ ایران همچون گذشته با حضور با شکوه در انتخابات و با رأى به اصلح، این امانت را به افرادى شایسته مى سپارند. مطمئناً مجریان و ناظران انتخابات نیز با اجراى دقیق قانون زمینه حضور با نشاط ملت در انتخابات را فراهم خواهند کرد. انتظار داریم که انتخابات این بهار نشاط سیاسى با بداخلاقى ها، تخریب ها، هتک حرمتها به خزان مبدل نگردیده و این جشن بزرگ سیاسى در فضائى اخلاقى صورت پذیرد.

10ـ فتنه انگیزى استکبار و ارتجاع و اخلال گران در عراق و لبنان و فلسطین و افغانستان را محکوم مى کنیم و از خداوند متعال نجات این ملت هاى مظلوم را از شر این شرارتگران درخواست داریم .

در پایان با گرامى داشت یاد شهیدان سرفراز انقلاب اسلامى به ویژه شهداى گرانقدر یوم الله هفده شهریور پیروزى و سرفرازى ملت رشید ایران را در ظل توجهات حضرت ولى عصر عجل الله تعالى فرجه الشریف از خداوند سبحان خواستاریم و همگان را به استفاده از فیوضات معنوى ماه مبارک رمضان و لیالى قدر فرا مى خوانیم .

مجلس خبرگان رهبرى

14 شهریور 1386

نسخه PDF

حجم: 269 KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323