منوی اصلی

بیانیه ى چهارمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى چهارم

تاریخ انتشار: 1387/06/05    
بیانیه ى چهارمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى چهارم

 

06 شهریور 1387

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و على آبائه فى هذه الساعة و فى کل ساعة ولیاً و حافظاً و قائداً و ناصراً و دلیلاً و عیناً حتى تسکنه ارضک طوعاً و تمتعه فیها طویلاً.

در آستانه ى ماه شریف رمضان المبارک، ماه قرآن، خودسازى، اخلاق و معنویت قرار داریم . ان شاءالله، همه با آمادگى کامل، به استقبال ماه خدا برویم و زمینه را براى ارتقاى هرچه بیشتر اخلاق، معنویت و اُنس با قرآن و اهل بیت و خدمت به خلق خدا فراهم آوریم .

توفیق بهره مندى همگان را از مواهب معنوى این ماه خصوصاً لیالى پر فیض قدر خواهانیم مجلس خبرگان رهبرى در بیست و پنجمین سالگرد تأسیس این مجلس، بر نکات زیر تأکید مى کند:

1ـ انقلاب اسلامى ایران، حاکمیت نور الهى در جهان ظلمانى معاصر را نوید بخشید. «ولایت فقیه» یکى از با ارزش ترین دستاوردهاى این انقبال و ثمره ى خود مقدس شهدا و یکى از بنیادى ترین اصول قانون اساسى و نمادِ دین مدارى، عظمت، استقلال، وحدت و یکپارچه گى و سربلندى نظام اسلامى است . این مجلس، در راه پاسدارى از ولایت فقیه، دِین خود را به نحو احسن ادا نموده و هم چنان آمادگى خود را براى حمایت همه جانبه از نظام اسلامى اعلام مى دارد و همگان را به حفظ و حمایت هوشمندانه از این محور اتحاد دعوت کرده و به پیروى بیشتر از رهنمودهاى حکیمانه ى مقام معظَّم رهبرى مدظله العالى فرا مى خواند.

2ـ در شرایط کنونى کشور، لازم مى دانیم همه ى مسؤولان و گروه ها و اقشار مختلف مردم با هر نوع سلیقه، نظر و عقیده، بر محور قانون اساسى و اصل مترقى ولایت فقیه گرد آیند و با سعه ى صدر و پرهیز از هر نوع تقابل و تعارض، نیروها و تلاش هاى خود را هم سو نموده و با تمام توان براى تعالى و توسعه ى همه جانبه ى کشور به کار گیرند و براى مقابله با حرکت خزنده ى فرهنگى دشمن بکوشند و با وحدت و یکپارچه گى و جدّ و جهد، نقشه هاى شوم و تلاش هاى گسترده ى و جریان هاى انحرافى مبارزه کنند و با هوشیارى هر چه تمام تر در برابر حرکت هاى انحرافى، ادعاهاى واهى و جریان هاى فکرى متحجر ایستادگى نموده و از آرمان هاى بزرگ امام راحل و مقام معظَّم رهبرى مدظله العالى حمایت کنند.

3ـ خبرگان رهبرى هر نوع تهاجم به دین مبین اسلام و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و تبلیغ اسلام هراسى غرب را محکوم نموده و از تمامى علماء، اندیشمندان و صاحب نظران جهان اسلام و هم چنین اصحاب رسانه مى خواهد با شیوه هاى حکیمانه در جهت معرفى اسلام عزیز و دفاع از کیان امت اسلامى عمل نموده و راه وحدت، تقریب و تفاهم اسلامى را هموار نمایند.

4ـ در سالى که با عنوان «نوآورى و شکوفایى» نام گذارى شده است، از دانشمندان ایران اسلامى و جوانان متخصص و پرتلاشى که با فعالیت هاى گسترده خود به موفقیت هاى بزرگى در عرصه هاى مختلف از جمله علوم فضایى، نظامى، پزشکى، هسته اى، صنعتى و غیره دست یافته اند و شکوفایى و سربلندى و اقتدار بیش از پیش ایران اسلامى را موجب شده اند، قدردانى مى کنیم و حمایت خود را از گسترش دانش و فعالیت هاى صلح آمیز هسته اى ـ که دستاورد مهم تلاش و خودباورى این عزیزان است ـ اعلام مى کنیم و از مسؤولین و دست اندرکاران امر مى خواهیم همانند گذشته با دفاع از حق مسلّم ملت ایران و حفظ این سرمایه ى عظیم ملى، به تبلیغات سوء قدرت هاى استکبارى اعتنا نکنند و با در نظر گرفتن منافع ملّى و بى اعتنا به جنگ روانى دشمن، با تمام توان از آن دفاع کنند. و موضوع هسته اى ایران را صرفاً در چهارچوب آژانس و گفتمان و مذاکره ى منطقى و عادلانه پیش ببرند. و صراحتاً اعلام مى کنیم هرگونه مواضع تند و تحریم هاى یک جانبه و فشارهاى سیاسى، اقتصادى و تبلیغى علیه ملت بزرگ و خداجوى ایران، آن ها را در مبارزه با استکبار جهانى و پیگیرى اهداف متعالى خود مصمم تر خواهد نمود.

5ـ مجلس خبرگان رهبرى حمایت خود را از نیروهاى مسلح که با بیدارى و هوشیارى هر چه تمام تر، مقتدرانه از مرزهاى کشور پاسدارى و صیانت مى کنند، اعلام داشته و به مداخله گران در حقوق مردم غیور ایران، کوبنده ترین پاسخ را در پى خواهد داشت و هزینه اى بس سنگین را بر آن ها تحمیل خواهد نمود.

6ـ تحول اقتصادى از موضوعات مهم و مورد تأکید رهبر معظَّم انقلاب بوده و لازم است دولت محترم در چهارچوب سیاست ها و قوانین مصوب و با استفاده از تخصص و تجارب کارشناسان زبده و با برنامه ریزى دقیق و هوشیارى به دور از شتاب زدگى و با حزم و دوراندیشى و عنایت به تذکرات خبرگان رهبرى و با بررسى همه جانبه، به گونه اى اقدام و عمل کند که بیشترین برکات و ثمرات و کم ترین آثار و تبعات منفى را براى ملت بزرگ و اقشار کم درآمد جامعه داشته باشد و با تدبیریهاى حکیمانه، زمینه هاى لازم را براى تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله و اصل 44 قانون اساسى را فراهم آورد. و با مبارزه با بیکارى و تورم و تبعیض، «رفاه عمومى» را در پرتو «عدالت اجتماعى» گسترش دهد.

7ـ مجلس خبرگان رهبرى از ملت مظلوم فلسطین و مقاومت قهرمانه ى جوانان مسلمان آن مرز و بوم حمایت نموده و جنایات رژیم صهیونیستى، به ویژه محاصره غزه را محکوم مى کند و از مقاومت حماس و جهاد اسلامى و نیروهاى فداکار حزب الله لبنان و رهبر هوشیار آن سید حسن نصرالله تقدیر مى نماید و اشغال گران غاصب سرزمین قدس و فلسطین را فاقد هرگونه هویتى دانسته و به هیچ عنوان به رسمیت نمى شناسد. و کسانى که با مسلمانان در حال جنگ بوده و میلیون ها انسان را آواره نموده اند، مورد تنفر ملت ایران بوده و هستند.

8ـ ما اشغال سرزمین هاى اسلامى و تسلط بر مسلمانان و هر نوع اقدام تروریستى ـ برادر کشى و تفرقه انگیزى را ـ که توطئه ى آمریکا، اسرائیل و هم دستان جنایت کار آن هاست، محکوم نموده و تلاش هاى آنان را در فلسطین اشغالى، عراق، افغانستان و غیره براى ایجاد تفرقه بین مسلمین و اختلاف افکنى بین شیعه و سنى و تسلط بر مسلمانان و منابع آن ها مى دانیم و از خداوند قادر، کوتاه شدن دست اجانب را از همه ى کشورهاى اسلامى و نجات ملت هاى مسلمان از توطئه هاى آمریکا، اسرائیل، مزدوران دست نشانده ى آن ها، گروه هاى تکفیرى و سایر دشمنان قسم خورده، خواهانیم .

امیدواریم اداره ى امور این کشورها و خصوصاً عراق اسلامى، به دست مردم خودشان سپرده شود. و هم چنین تحمیل توافق نامه ى امنیتى به هر شکل بر ملت بزرگ، مسلمان و آزادى خواهد عراق را محکوم مى کنیم و یادآور مى شویم که هیچ توافق نامه اى بر خلاف معیارهاى اسلامى و خواست ملت مسلمان عراق و مراجع عالى قدر آن سرزمین و دولت و رجال و احزاب سیاسى آن کشور، اعتبار نخواهد داشت و ملت عراق و علماى این کشور هرگز این گونه ذلت ها را نخواهند پذیرفت .

9ـ یاد و خاطره ى شهیدان رجایى و باهنر و هفته ى دولت را گرامى مى داریم و ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند تمام دولت هاى خدمت گزار گذشته، بر مواضع اخیر رهبر معظَّم انقلاب در عید میلاد حضرت بقیةالله (عج)، در دیدار با هیأت محترم دولت تأکید نموده و از تلاش هاى مسؤولان نظام و دولت محترم و پرکار نهم و به ویژه رئیس محترم جمهورى، تشکر مى کنیم . هم چنین مساعى و خدمات رئیس محترم مجلس شوراى اسلامى، رئیس محترم قوه ى قضائیه، نیروهاى نظامى و انتظامى و همه ى کسانى که به نحوى در آبادنى و عزت میهن اسلامى و تعالى دینى و آرامش و آسایش امت خداجوى ایران، تلاش مى کنند، را ارج مى نهیم و از تلاش هاى انجام شده براى ارتقاء امنیت اجتماعى و مبارزه با فساد و مواد مخدر تشکر مى کنیم و از دستگاه هاى فرهنگى و رسانه ى ملى و سایر نهادها و ارگان هاى کشور مى خواهیم که با برنامه ریزى و تلاش مضاعف، زمینه ى رشد بیشتر معنوى، فرهنگى و اخلاقى جامعه را فراهم آورند.

10ـ در آستانه ى سال تحصیلى جدید، ضمن تقدیر از تلاش هاى مسؤولین علمى و فرهنگى کشور، نظر آنان را به امر مهم پرورش و توجّه به دین و اخلاق نسل جوان، در کنار اهتمام به آموزش علمى این عزیزان، جلب مى کنیم .

در سال نوآورى و شکوفایى از همه ى مراکز علمى، تحقیقاتى و آموزشى، اعم از حوزوى و دانشگاهى مى خواهیم در جهت رشد و توسعه ى علمى و فن آورى و تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله با تلاش مضاعف راه را براى وصول به قله هاى معرفت و تولید علم و دانش و توسعه ى دانایى محور، هموار نمایند.

11ـ در پایان، ضمن بزرگداشت یاد امام راحل (ره)  و شهداى سرافراز و گران قدر میهن اسلامى خصوصاً شهداى هشتم و هفدهم شهریور، خاطره ى اعضاى مرحوم خبرگان به ویژه آیةالله سید محمد حسن مرعشى شوشترى(ره)  را گرامى مى داریم .

از درگاه ایزد منان عزت بیشتر و طول عمر مقام معظَّم رهبرى مدظله العالى و شوکت و سربلندى روزافزون مسلمانان جهان و خصوصاً ملّت مسلمان ایران را در ظل توجهات خاصه ى ولى الله الاعظم عجل الله تعالى فرجه الشریف مسئلت مى کنیم .

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته.

مجلس خبرگان رهبرى

06 شهریور 1387

نسخه PDF

حجم: 315 KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323