منوی اصلی

بیانیه ى پنجمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى چهارم

تاریخ انتشار: 1387/12/20    
بیانیه ى پنجمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره ى چهارم

 

21 اسفند 1387

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام على خیر خلقه و اشرف بریته ابى القاسم محمد و على آله الطیبین الطاهرین لاسیما بقیة الله فى الارضین ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء.

سپاس بى حد ایزد منان که ملت شریف ایران را از نعمت والاى نظام اسلامى و رهبرى الهى بهره مند ساخت و امت اسلامى را لیاقت و توفیق پاسدارى از دین خود کرامت بخشید و حول محور ولایت فقیه به وحدت عمومى رساند.

با عنایت خاصه ى حضرت حق (عزوجل) و توجهات بقیة الله الاعظم «عجل الله تعالى فرجه الشریف» سى ونهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى برگزار شد. نمایندگان این مجلس، موارد زیر را یادآور مى شوند:

1ـ در ایام میلاد پربرکت پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله و سلم) ضمن گرامى داشت هفته ى وحدت، از علما و اندیشمندان همه ى مذاهب اسلامى مى خواهیم با پرهیز از افراط و تفریط و خرافات و تأکید بر مشترکات بین مذاهب اسلامى و توجه ویژه به مکتب اهلبیت، براى توسعه بخشى آن ها و پرهیز از تمرکز بر موارد خلاف، تلاش نمایند و با روشنگرى بین مردم و ایجاد وحدت اسلامى و گستراندن فرهنگ تقریب، زمینه ى اقتدار روزافزون مسلمانان و یأس دشمنان را فراهم سازند.

2ـ از حضور گسترده ى ملت فخیم ایران در راهپیمایى 22بهمن، تشکر مى کنیم . حضور مردم، نشان قدرت عظیم نظام اسلامى و نماد استحکام پایه هاى مردمى این حکومت است . آفرینش این حماسه ى بزرگ، ضمن تأکید بر حسّ مسؤولیت پذیرى و تعهد اسلامى و انقلابى ملت شریف ایران، امید طرفداران نهضت جهانى اسلام را پرفروغ کرد و بر یأس دشمنان و بدخواهان افزود.

3ـ سه دهه تلاش گسترده ى نظام اسلامى در تطبیق و گسترش آرمان هاى دینى و تعمیق اصول اسلامى در این کشور و برقرارى عدالت اجتماعى در عرصه هاى مختلف و رشد و شکوفایى و بالندگى علمى و صنعتى و فن آورى و سایر اقدامات اصلاحى و خدمات شایسته، کارنامه اى درخشان فراهم آورده است . با این همه، براى رسیدن به اهداف بلند موجود در قانون اساسى جمهورى اسلامى و چشاندن طعم گواراى مدیریت دینى به این ملت بزرگ و شایسته و نشان دادن توان مندى اسلام در اداره ى دین و دنیاى مردم، گام هایى بلندتر و تلاشى گسترده تر و مستمر لازم است . توفیق همه ى دولتمردان و مسؤولان نظام را در این راه خطیر و در مسیر پاسدارى و صیانت از ارزش هاى انقلاب اسلامى، از درگاه پرکرم الهى خواهانیم .

4ـ ضمن تقدیر از مساعى بى دریغ و تلاش هاى گسترده ى دولت خدمت گزار و مکتبى و دستگاه هاى قانون گذارى و قضایى کشور و تشکر و حمایت از نیروى انتظامى در برقرارى نظم و انضباط و امنیت اجتماعى، تفاهم و تعاون موجود در قواى سه گانه و سایر مسؤولان نظام را یکى از رمزهاى موفقیت و پیشرفت مى دانیم و از خداوند منّان مى خواهیم این همدلى و سخت کوشى را مستمر بدارد تا راه وصول به اهداف بلند و سیاست هاى کلان نظام اسلامى هموار بماند و روز به روز بر امید و نشاط موجود در مردم افزوده شود و میهن اسلامى به قله هاى مجد و سربلندى نزدیک تر گردد. از همه ى مسؤولان و دست اندرکاران مى خواهیم تا بر تلاش هماهنگ و جدّى خود براى استقرار عدالتى فراگیر در نظام اجتماعى و قضایى و اقتصادى بیفزایند و براى حل مشکلات اقتصادى و به ویژه بهبود وضعیت فرهنگى کشور و تربیت دینى نسل جوان و اصلاح مظاهر اسلامى در جامعه و خصوصاً دانشگاه ها اهتمام ورزند.

5ـ موفقیت هاى چشمگیر و درخشان دانشمندان مسلمان این مرز و بوم را در عرصه هاى مختلف و متنوع ـ که موجب تداوم استقلال و خود اتکایى کشور و عزت و سربلندى نظام اسلامى است ـ ارج مى نهیم و از تلاش متخصصان کشور، براى پرتاب ماهواره ى امید و واردکردن کشور به جمع معدود قدرت هاى داراى توان بالاى موشکى و فضایى، قدردانى مى کنیم و تأکید مى نماییم که استفاده ى صلح آمیز از انرژى هسته اى و مواهب الهى، حق مسلّم همه ى ملت ها و به ویژه ملتى است که متخصصین آن با عنایات خاصه ى الهى و تکیه بر استعداد، سخت کوشى و خلاقیت خود، به این سرمایه ى عظیم دست یافته اند. از مسؤولان شجاع کشور مى خواهیم که مثل گذشته در برابر دسیسه هاى آمریکا و صهیونیزم بایستند و به جنگ روانى آنان که علیه فعالیت هاى هسته اى به راه انداخته اند، توجهى نکنند و تا دست یابى به حقوق حقه ى این ملت شریف، مسیر را ادامه دهند.

6ـ از دولت محترم و مجلس شوراى اسلامى مى خواهیم زمینه هاى لازم را براى پویایى و تحول اقتصادى، عدالت، کارآیى و بهره ورى مناسب از ظرفیت ها فراهم سازند و بِه ْسازى روزافزون اقتصادى کشور را با برنامه ریزى دقیق و منطبق بر کارهاى تخصصى و کارشناسى و هوشیارى لازم پى بگیرند و در این مسیر با دوراندیشى و تأنّى و احتیاط حرکت کنند تا اجراى آن، بیشترین برکات و ثمرات و کمترین تبعات منفى را براى کشور به دنبال داشته و بتواند عاملى براى گسترش «رفاه عمومى» و رفع فقر و محرومیت در سایه ى «عدالت اجتماعى» باشد.

7ـ فلسطین، یکى از مسائل اصلى جهان اسلام و غصه ى آن، زخم عمیقى بر پیکر بشریت امروز است . ما بار دیگر اشغال این سرزمین و سلطه ى غاصبانه ى رژیم صهیونیستى را محکوم مى کنیم .

رژیم منحوس و غاصب صهیونیست با بى رحمى ها و جنایات وحشیانه و نسل کشى مردم مظلوم نوار غزه، سقوط و نابودى خود را رقم زد. بى شک خون شهیدان مظلوم و کودکان بى گناه و زنان و مردان بى پناه این سرزمین، پیروزى حتمى این ملت را تضمین نموده است . در شرایط فعلى باید براى رفع کامل حصر از نوار غزه و بازسازى این سرزمین اقدام نمود. ما ضمن تقدیر و تشکر از مواضع داهیانه و هدایت هاى مقام معظم رهبرى «دام ظله الوارف» در این خصوص، سخنان ایشان را در همایش بین المللى حمایت از غزه مانند همیشه ترسیم کننده ى استراتژى مبارزاتى مسلمانان و حق طلبان جهان علیه غاصبان خون ریز صهیونیست مى دانیم .

اکنون وظیفه ى تمام مسلمانان سراسر جهان، کمک همه جانبه و حمایت کامل از ملت مظلوم فلسطین و شکستن طلسم مصونیت جنایتکاران صهیونیست است .

راهکار منطقى حل این مشکل، شرکت همه ى صاحبان حقِ این سرزمین، در یک همه پرسى و انتخاب آزادانه ى ساختار حکومتى است . عدم پذیرش این امر از سوى دنیاى غرب، نشان پایبند نبودن آنان به اصول بدیهى دموکراسى است که در حمایت از این شیوه، گوش فلک را کر کرده اند!

8ـ از کشورهاى عربى مى خواهیم که وحدت جهان اسلام را حفظ کنند و با هوشیارى در برابر توطئه ها و پرهیز از تفرقه افکنى، حرمت پیروان اهل بیت : را به ویژه در حرم رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)  نگه دارند.

9ـ ولایت فقیه محکم ترین سدّى است که همواره در مقابل تهاجم بیگانه و دشمن داخلى ایستاده و موجبات حفظ و حراست از دیانت و امنیت و عزت و حریّت ایران اسلامى را فراهم آورده است . ملت ایران پیروزى انقلاب و استقرار نظام اسلامى اش را ثمره ى شیرین حمایت از این اصل مترقى مى داند. ملت ایران، ولایت فقیه را به عنوان یک واقعیت همراه با قداست و معنویت، در اعماق وجودش پاسدارى خواهد کرد.

10ـ ملت ایران در آستانه ى انتخاب دهمین رییس جمهورى اسلامى، خود را براى حضورى گسترده تر از هر زمان دیگر در یکى از مهم ترین و سرنوشت سازترین صحنه هاى انقلابى آماده مى کند. آحاد این کشور این بار نیز با هوشمندى و درایت دینى و شعور سیاسى و درک انقلابىِ خود، به طور یکپارچه در صحنه ى انتخابات حضور خواهند یافت و با گزینش شایسته ترین فرد براى این پست خطیر، تکلیف شرعى و ملّى خود را ادا خواهند کرد.

بر اساس آموزه هاى قرآنى، رییس جمهور منتخب، باید فردى حفیظ و علیم باشد و تعهد و حفاظت از آرمان هاى دینى و انقلابى را در کنار تخصص و کارآمدى داشته باشد. تبلیغات صحیح، صادقانه و منطقى با رعایت اخلاق انتخاباتى و به دور از شیوه هاى تخریبى، آماده سازى بسترى مناسب و فضایى آرام و آزاد براى برگزارى انتخاباتى سالم و صیانت و حراست از آراى مردم و امانتدارى مجریان و ناظران، شایسته ى مردم فهیمى است که همواره با احساس مسؤولیت و آگاهى و درایت دینى و مکتبى و مشارکت و حضور حدّ اکثرى در این صحنه ها، حاضر مى شوند و بر سرنوشت خود و کشورشان اهتمام مى ورزند.

در پایان، ضمن آرزوى طول عمر و عزّت و عافیت براى مقام معظم رهبرى، مدظله العالى، توفیقات روز افزون تمامى خدمت گزاران به اسلام و مسلمانان، به ویژه مراجع بزرگوار تقلید و مسئولان محترم قواى سه گانه را از خداوند منّان خواهانیم .

مجلس خبرگان، ضمن گرامى داشت یاد و خاطره ى بنیان گذار جمهورى اسلامى ایران 1و یادگاران امام راحل و همه ى شهیدان والا مقام میهن اسلامى، براى بازماندگان شهدا و ایثارگران و جانبازان عزیز، سلامتى و عافیت را مسئلت مى کند.

خداوندا روزبه روز بر عظمت و مجد مسلمانان عالم و بخصوص ایران اسلامى بیفزا و این انقلاب را به نهضت جهانى صاحب اصلى اش، بقیة الله الاعظم، عجل الله تعالى فرجه الشریف، متصل بفرما. آمین یا رب العالمین .

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

مجلس خبرگان رهبرى

21 اسفند 1387

نسخه PDF

حجم: 310 KB
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323