منوی اصلی

بیانیه‏ ى ششمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره‏ ى چهارم

تاریخ انتشار: 1388/06/31    
بیانیه ‏ى ششمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى دوره‏ى چهارم

1 مهر 1388

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

«اللهم انا نرغب الیک فى دولة کریمة تعز بها الاسلام و اهله و تذلّ بها النفاق و اهله و تجعلنا فیها من الدعاة الى طاعتک و القادة الى سبیلک»

ماه مبارک رمضان، این ماه بزرگ خدا و عید اولیاءش سپرى شد به امید آن‏که از برکات فراوان این ماه بهره‏مند شده ره‏توشه‏اى براى همه‏ى عمر خویش برگرفته و توان مقاومت در برابر هجوم نفس اماره را پیدا کرده باشیم. نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران ـ که اینک وارد چهارمین دهه از عمر خویش شده است ـ در راستاى تحقق بخشیدن به آرمان بلند انبیاء، اولیا و صالحان شکل گرفته و ثمره‏ى جانفشانى‏هاى همه‏ى شهیدان است. تقویت و تحکیم این نظام مقدس یک فریضه‏ى بى‏تردید است.

مجلس خبرگان رهبرى ضمن تشکر از حضور شکوهمند و افتخارآفرین امت اسلامى در راه‏پیمایى روز جهانى قدس و حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و غزه و آرزوى پیروزى براى این ملت رنج دیده و تحت ستم، از جایگاه شرعى و قانونى خود، به عنوان امین و منتخب مردم، در مسئله‏ى مهم و سرنوشت‏ساز رهبرى، لازم مى‏داند مطالبى را به استحضار ملت شریف ایران برساند:

1 ـ انتخابات دهمین دوره‏ى ریاست جمهورى فصل جدیدى در تاریخ انقلاب اسلامى گشود و اثبات کرد نظام جمهورى اسلامى ایران على‏رغم دشمنى‏هاى مداوم استکبار جهانى، به فضل الهى بیش از همیشه از پشتوانه‏ى حمایت عظیم مردمى برخوردار است. شرکت هشتاد و پنج درصدى ملت شریف ایران در انتخابات دهمین دوره‏ى ریاست جمهورى، یکى از نمونه‏هاى برجسته‏ى پشتیبانى مردم از نظام و قدرشناسى آنان از دستاوردهاى انقلاب اسلامى است. در همین جا بر خود لازم مى‏دانیم ضمن تبریک این پیروزى عظیم به ملت سرافراز و آگاه ایران از مردم و همه‏ى دست اندرکاران این حماسه عظیم ملى، از جمله نهادهاى قانونى اجرایى و نظارتى صمیمانه تشکر کنیم و همگان را به همدلى و صمیمیت در راستاى پیشرفت و اقتدار نظام اسلامى دعوت مى‏کنیم.

2 ـ استکبار جهانى که در طول سال‏هاى پس از انقلاب ناکامى‏هاى متعددى را در جبهه‏هاى مختلف فرهنگى، سیاسى، اقتصادى و نظامى را تجربه کرده بود، اینک پس از این حماسه‏ى بى‏نظیر وارد صحنه شد و در سلسله اقدامات خود براى استحاله‏ى انقلاب و سرنگونى آن، به ایجاد فتنه و اغتشاشات اخیر متوسل شد و براى دستیابى به این هدف، با برنامه‏ریزى وسیع تلاش کرد تا با تکیه بر ابزار رسانه‏اى گسترده و امکانات سیاسى خود در داخل و خارج و استفاده از برخى غفلت‏ها و سوء رفتارهاى سیاسى بعضى عناصر داخلى به گمان خود از ملت ایران انتقام گرفته و کام ملت ایران را در این پیروزى بزرگ تلخ و عظمت آن را در چشم جهانیان کوچک کند، اما امت ولایى ما با همراهى رهبرى و با هوشیارى اعجاب برانگیز خود این نقشه‏ى شوم را به شکستى تلخ براى دشمن مبدل کرد.

3 ـ ولایت فقیه، رکن رکین نظام اسلامى، محور وحدت و مشروعیت بخش همه‏ى ارکان و قوانین آن است که همواره حافظ اسلامیت و سلامت جمهورى اسلامى بوده و کشتى انقلاب را در برابر امواج طوفانى و پر تلاطم حوادث و دشمنى‏ها، به خوبى سکان‏دارى کرده است، در عرصه‏ى انتخابات نیز کارآمدى خود را بیش از پیش به نمایش گذاشت.

ما ضمن بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب حضرت آیه‏الله خامنه‏اى ـ مدّظلّه‏العالى ـ بار دیگر پشتیبانى قاطع خود را از معظم‏له ـ که ادامه دهنده‏ى راه بنیان‏گذار انقلاب مقدس اسلامى حضرت امام خمینى ـ رضوان الله تعالى علیه است ـ اعلام مى‏داریم و همچنان معظم‏له را تنها گزینه‏اى مى‏دانیم که لباس رهبرى امت بر قامتش زیبنده است.

بدون شک تدابیر حکیمانه‏ى مقام معظم رهبرى در خاموش کردن آتش فتنه و حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهورى و مقاومت معظم‏له در برابر تشکیک بى‏اساس نسبت به صحت و سلامت انتخابات، ستودنى است و دلیلى قاطع بر هوشمندى و تدبیر ایشان مى‏باشد. در این راستا هدایت‏هاى هوشمندانه، راهگشا، تاریخى و سرنوشت‏ساز معظم‏له در خطبه‏هاى 29 خرداد و 21 ماه مبارک رمضان تأثیرى شگرف در افشاى لایه‏هاى پنهان و آشکار توطئه داشت و روشن‏تر از همیشه، نقش بى‏بدیل ولایت فقیه را در سکان‏دارى کشتى انقلاب اسلامى، به نمایش گذاشت.

4 ـ مجلس خبرگان رهبرى انتخاب مجدد جناب آقاى دکتر احمدى نژاد به ریاست جمهورى و تشکیل دولت دهم را به ایشان تبریک مى‏گوید و ضمن آرزوى توفیق روزافزون براى دولت دهم، انتظار دارد که دولت محترم براى اجرایى کردن رهنمودهاى مقام معظم رهبرى در تمامى زمینه‏ها بویژه رهنمودهاى ده‏گانه‏ى اخیر معظم‏له بخصوص عنایت به نقدهاى دلسوزانه‏ى مراجع عظام تقلید ـ دامت برکاتهم ـ تلاش مضاعف کند. از دولت محترم انتظار مى‏رود در راستاى سالم‏سازى فضاى فرهنگى جامعه بویژه مسئله‏ى حجاب، استفاده از نظرات نخبگان دلسوز، تعامل با دیگر قوا، عدالت گسترى، فسادستیزى، مستضعف‏نوازى، گسترش فرهنگ قانونمدارى، توجه بیش از پیش به نسل جوان و پرورش استعدادها و رفع مشکلات آنان، تلاش مضاعف کند.

5 ـ ما ضمن تشکر از تلاش ده ساله‏ى آیه‏الله شاهرودى ـ دامت برکاته ـ در جایگاه ریاست قوه قضاییه، انتصاب حضرت آیت‏الله لاریجانى ـ زید توفیقه ـ را به ریاست این قوه، تبریک مى‏گوییم و آرزومندیم ایشان در ارتقاى قوه‏ى قضاییه به جایگاه مناسب و هم‏شأن نظام جمهورى اسلامى در برپایى عدالت و مبارزه با مفاسد در سطوح مختلف، بویژه مفاسد اقتصادى، صیانت از امنیت عمومى در ابعاد گوناگون، رسیدگى به پرونده‏ى حوادث اخیر با قاطعیت برخورد کنند.

6 ـ هفته‏ى دفاع مقدس، یادآور ایثارگرى‏ها و رشادت‏هاى شهیدان عزیز و ایثارگران فداکار و رزمندگان مقاوم هشت سال دفاع مقدس را؛ گرامى داشته همگان را به بهره‏گیرى از پیام‏هاى ارزشمند دفاع مقدس نظیر: پاسداشت فرهنگ جهاد و شهادت و دفاع از نظام اسلامى، ولایتمدارى و... دعوت مى‏کنیم.

7 ـ در آستانه‏ى سال تحصیلى جدید، ضمن تبریک این بهار دانش و پژوهش به تمامى پژوهشگران، اساتید، مدیران محترم مدارس، دانشگاه‏ها و حوزه‏هاى علمیه؛ این عزیزان را به نهضت بزرگ نرم‏افزارى دعوت کرده امیدواریم گام‏هاى بلندترى جهت رشد و ارتقاى علمى کشور که پشتوانه‏ى بزرگى در راستاى عزت و سربلندى ایران اسلامى است؛ بردارند از این عزیزان فرهیخته انتظار مى‏رود که با هوشیارى، مراقب توطئه‏ى کسانى که مى‏خواهند با ایجاد فضاى متشنج و ناآرام، مانع آموزش و پژوهش گردند؛ باشند.

8 ـ پایدارى و اقتدار نظام اسلامى مرهون سه دهه تلاش خستگى ناپذیر ملت شریف مسلمان، انقلابى و شهید پرور ایران اسلامى در همه‏ى سطوح به ویژه نخبگان است. حوادث اخیر نشان داد که انقلاب اسلامى در این مقطع بیش از هر زمان دیگرى نیازمند ایفاى نقش آگاهانه و دشمن شناسانه خواص جامعه است. این موضوع باید مورد توجه بیش از پیش نخبگان قرار گیرد تا در زیر لواى اسلام و ولایت به نقش تاریخى خود بپردازند.

9 ـ شهادت مظلومانه‏ى عالم مجاهد، جناب آقاى ماموستا محمد شیخ الاسلامى نماینده‏ى محترم استان کردستان در این مجلس و دیگر شهداى اخیر کردستان را به رهبر معظم انقلاب اسلامى، مردم شریف و روحانیت معزز کردستان تسلیت مى‏گوییم و از مسئولین امر مصرانه خواستاریم تا با عاملان حرکت‏هاى تروریستى اخیر برخورد قاطع نموده و با ایجاد امنیت لازم در این منطقه، زمینه‏ى این فتنه‏سازى و تفرقه‏افکنى را از میان بردارند. در پایان از خداوند منّان براى روح بلند و ملکوتى امام راحل عظیم‏الشأن و شهداى عزیز، علو درجات را خواستاریم.

 

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

مجلس خبرگان رهبرى

1/7/88
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323