منوی اصلی

بیانیه‏ ى هفتمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى «دوره‏ ى چهارم»

تاریخ انتشار: 1388/12/08    
بسم الله الرحمن الرحیم

 

«اللهم انا نرغب الیک فى دولة کریمه تعزّ بها الاسلام و اهله و تذلّ بها النفاق و اهله»

انقلاب اسلامى ایران، موهبتى الهى بود که در زمان غربت دین در دنیاى معاصر شکل گرفت، دین را حیاتى مجدد بخشید و پایه‏هاى فرهنگِ دین‏ستیزانه را به لرزه در آورد. این نظام مقدس ـ که یکى از ارزشمندترین هدایاى الهى به ملت بزرگ ایران است ـ با یارى و مددهاى خاصه‏ى خداى متعال، در طول 30 سال، توفیق و توان خویش را در مقابله با همه‏ى توطئه‏ها و ترفندهاى دشمنان داخلى و خارجى به اثبات رساند و راه پیشرفت و تعالى را بر روى ملت‏هاى عدالت‏جو، آزادى‏خواه و مظلوم جهان، گشود و عملاً این نکته را به اثبات رساند که اسلام در همه‏ى شرایط، توان اداره‏ى بشریت را به خوبى دارد.

مجلس خبرگان رهبرى، سى و یکمین بهار به بار نشستن حاکمیت دین را به ملت سرافراز ایران تبریک گفته و در پایان هفتمین اجلاس رسمى، نکاتى را تقدیم مى‏دارد:

1. خداوند متعال را بخاطر داشتن ملتى مؤمن، بصیر، موقعیت شناس و همیشه در صحنه شکر گزاریم و بر خود لازم مى‏دانیم از حضور با صلابت، به یادماندنى و دشمن شکن این ملت شریف در دو حماسه‏ى تاریخى 9 دى و 22 بهمن هشتاد و هشت، صمیمانه تشکر نماییم.

2. حوادث بعد از انتخابات اخیر، گرچه خسارت‏هاى مادى و معنوى جبران‏ناپذیرى را در سطح ملى و بین‏المللى، به دنبال داشت، اما در مقابل، برکاتى را نیز در پى‏داشت که موجب شناسایى ناخالصى‏ها و تفکیک نیروهاى حق و باطل گردید و صحنه‏اى عملى براى امتحان مردم و نخبگان بود. نتیجه‏ى این امتحان بزرگ و تاریخى، قبولى مردم و نمایش بصیرت آنان، و متأسفانه واماندگى بخش محدودى از خواص از دستیابى به بصیرت، متناسب با شرایط پر تغییر و سخت زمان بود.

این دوره‏ى پر محنت، با رهبرى شایسته و هدایت هوشمندانه و داهیانه‏ى رهبر معظم انقلاب «مدظله العالى» و حضور با صلابت و همه‏جانبه‏ى مردم، پایان پذیرفت و برگ زرین دیگرى را به موفقیت‏هاى انقلاب اسلامى در گذر از بحران‏ها افزود.

تفکر در خصوص حوادث گذشته، هر انسان منصفى را به تواضع در برابر ضرورت هر چه بیشتر و عظمت اصل مترقى ولایت مطلقه فقیه ـ به عنوان عزیزترین یادگار حضرت امام خمینى (قدس‏سره) ـ و جانشین صالح ایشان وا مى‏دارد. حمایت و پشتیبانى همه جانبه از مقام معظم رهبرى و تلاش گسترده براى تحقق رهنمودهاى معظم‏له در تمامى عرصه‏ها ضرورى بوده و بر کسى پوشیده نیست. هم‏چنین ایجاد صفا و همدلى و آرامش و وحدت براى تحقق آرمان‏هاى بلند نظام اسلامى و چشم‏انداز بیست ساله و دیگر برنامه‏ها، حول محور وحدت بخش رهبرى را در شرایط فعلى ضرورى مى‏دانیم.

3. صبر انقلابى مردم شریف ایران و نظام جمهورى اسلامى ـ که نشان‏گر ظرفیت بالا و توان مدیریت بحران است ـ پس از دادن فرصت‏هاى متعدد به سران فتنه، براى توبه و بازگشت به دامن انقلاب و آرمان‏هاى امام خمینى (قدس‏سره)، در 9دى به پایان رسید و با زدن مهر مردودى بر کارنامه‏ى آنان، براى همیشه، آنان را از ذهنیت سیاسى خود حذف نمودند.

4. پایان یافتن این فتنه، به معناى تمام شدن وظیفه‏ى افراد و گروه‏هاى مؤثر در جامعه نیست؛ از این رو، به همه‏ى دشمنان خارجى و فریب‏خوردگان داخلى توصیه مى‏کنیم همسو با هدایت‏هاى دل‏سوزانه و راهگشاى مقام معظم رهبرى، با پرهیز از سکوت و تبرّى جستن شفاف از گره‏افکنى‏هاى منافقانه و فتنه‏اگیز، وظیفه‏ى خویش را متناسب با مقتضیات زمان ایفا نمایند.

5. از مسؤولان و نیروهاى جان‏فشان امنیتى و انتظامى ـ که براى حفظ و برقرارى امنیت به خصوص در جریان فتنه‏هاى اخیر، تلاش زایدالوصفى داشته ـ قدردانى نموده، مزید توفیقاتشان را از درگاه ایزد منّان خواستاریم و از همه‏ى آنان انتظار داریم با برخورد قاطعانه با هر نوع حرکت مشکوک و بحران آفرین و رعایت اصل رأفت و محبّت اسلامى و جذب حداکثرى و دفع حداقلى، اجازه‏ى خدشه‏دار شدن امنیت مردم را به هیچ کس ندهند. هم‏چنین دستگیرى عبدالمالک ریگى، این شرور جانى را ـ که نشان دهنده‏ى قدرت اطلاعاتى و عملیاتى این نظام بود ـ به ملت ایران و سربازان گمنام امام زمان(عج) تبریک مى‏گوییم.

6. پیروزى‏هاى درخشان دانشمندان ایرانى در زمینه‏هاى مختلف علمى از جمله در علوم لیزرى، پزشکى، نانوتکنولوژى، صنایع هوا فضا و هسته‏اى، نشانه‏اى از ظرفیت و توان بالاى جمهورى اسلامى ایران براى تحقق سند چشم‏انداز بیست ساله‏ى نظام و شکست دشمن در تحریم‏هاست؛ این موفقیت‏هاى چشمگیر، همچنین موفقیت‏هاى بزرگ مسؤولان دفاعى و دانشمندان نظامى در دستیابى به تکنولوژى‏هاى پیشرفته در سال‏هاى اخیر به خصوص ساختن ناوشکن جماران را، گامى استوار و مؤثر در بازدارندگى دشمنان مى‏دانیم و از همه‏ى دانشمندان و تلاش‏گران متعهد این عرصه‏ها تشکر نموده و از تمامى مسئولان، خدمتگزارى و تلاش همه‏جانبه ـ به نحوى که شایسته‏ى این ملت عظیم‏الشأن باشد ـ را خواستاریم.

7. در پایان، ضمن تجدید عهد با آرمان‏هاى امام راحل (قدس‏سره) و تجدید پیمان با مقام معظم رهبرى «مدظله» و شهیدان این مرز و بوم؛ از خداوند عزوجل مى‏خواهیم ملت ایران را در حفظ میراث گرانقدر آنان موفق داشته و این انقلاب را به دست صاحب اصلى‏اش امام عصر «ارواحنا لتراب مقدمه الفداء» برساند. براى امام راحل، شهداى والامقام و همچنین مرحوم حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدرضا فاکر نماینده‏ى فقید مردم بزرگوار خراسان رضوى در مجلس خبرگان رهبرى و مجلس شوراى اسلامى، علو مرتبه و رحمت واسعه مسئلت مى‏نماییم.

«والسلام علیکم و رحمه‏الله و برکاته»

مجلس خبرگان رهبرى
5/12/88
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323