منوی اصلی

بیانیه ی نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره ی چهارم

تاریخ انتشار: 1391/07/13    

بسم الله الرحمن الرحیم

  أَ لَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماءِ تُوتِی اُکُلَها کُلَّ حِینٍ بِاïِذنِ رَبِّها وَ یَضرِبُ اللّهُ الاَمثالَ لِلنّاسِ لَعَلَّهُم یَتَذَکَّرُونَ

شجره ی طیبه ی انقلاب اسلامی که به دست توانمند حضرت امام «رضوان الله علیه» در دلهای مستضعفان جهان غرس شد، هر لحظه به اذن خدا ثمر میدهد و پیوسته آثار این شجره ی طیبه و فرآورده های هدایتگرانه ی آن شکوفاتر خواهد بود، چنانچه در آغاز سی و سومین سالگرد تولد این حرکت الهى، بخش وسیعی از جهان اسلام علیه ظلم و ستم به پا خاسته و ندای آزادی خواهی و اسلام طلبی را فریاد میزنند.

مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به همه ی آزادی خواهان و به ویژه به ملت خداجو و متدین ایران در پایان نهمین اجلاس خود در ارتباط با مسایل جاری کشور نکاتی را متذکر میشود:

.1حضور با صلابت و دشمن شکن شما مردم خداجوی و با بصیرت ایران اسلامی را در راهپیمایی 22 بهمن ارج نهاده و صمیمانه تشکر مینماییم و خداوند را شاکریم که افتخار نمایندگی کسانی را داریم که همواره با صبر و بصیرت فراگیر و انقلابی خود توانستهاند پشتوانه ی عظیم انقلاب اسلامی باشند و در مقابل فتنه آفرینی های مستمر منافقان داخلی و هجمه های سنگین خارجى؛ بهترین مواضع را اتخاذ نمایند. شما مردم انقلابى، با حضور میلیونی خود، در صحنه های مختلف، نشان دادید که پیشاپیش بسیاری از نخبگان حرکت میکنید.

.2 انقلاب اسلامی در عمر 32 ساله ی خویش، هیچگاه از دشمنی مستکبران و استعمارگران نیاسوده است، امّا به لطف الهی از دسیسه ها و دام های آنان با موفقیت رسته است. به یقین سبب این همه موفقیت جز لطف الهى، رهبری هوشمندانه ی نظام و بصیرت و استقامت مردم، چیز دیگری نمیتواند باشد. مجلس خبرگان رهبری با رصد کردن همیشگی وضعیت داخلی و خارجی نظام، هر روز بیشتر از پیش صلاحیت و شایستگی رهبری را در مدیریت جامعه ی اسلامی و به ویژه در خنثی سازی توطئه های دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان، مشاهده میکند و به پاس نعمت گرانقدر مقام معظَّم رهبرى، خاضعانه خداوند منان را شکرگزار است و پیوسته به انتخاب شایسته ی خود می بالد و ضمن بیعت مجدد با معظَّم له؛ طول عمر با عزت و موفقیت رهبری عالیقدر نظام اسلامی را از خداوند منان طلب میکند و مردم خداجوی ایران را به قدرشناسی بیشتر از این نعمت الهی توصیه مینماید و مسئولیت روحانیت و حوزه های علمیه را بعد از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان قم و فرمایشات داهیانه ی ایشان، در راستای تحول، رشد و بالندگی مضاعف، یادآور میشود.

.3 در موقعیت کنونی که انقلاب اسلامی با صلابت تمام، پنجه در پنجه ی استکبار انداخته و در بخش اسلامی عربی خاورمیانه و شمال آفریقا عوامل بیگانه را به خاک مذلت میکشاند؛ همگان را به وحدت و اخلاق سیاسی دعوت میکنیم، ایجاد هرگونه اغتشاش، بی نظمی و حرمت شکنی چه به عنوان برخورد با بی بصیرتان جامعه و چه برای همراهی با فتنه گران جز هم نوایی با دشمنان قسم خوردهی ملت ایران و جدایی از خیل عظیم مردم مؤمن و انقلابى، معنای دیگری نمیتواند داشته باشد. به خصوص حرکت مذبوحانه ی عدهای عوامل بیگانه و خائن به وطن را که در روز 25 بهمن ماه سال جاری اتفاق افتاد محکوم نموده و ضمن تشکر از تلاش نیروهای امنیتی در برقراری امنیت شهروندان، از قوه ی محترم قضائیه مصرّاً خواستاریم سران فتنه گر و عوامل اصلی اغتشاش را هر چه سریعتر محاکمه و به مجازات قانونی برسانند.

.4 ضمن تقدیر از خدمات سه قوه و به خصوص دولت محترم در اجرای موفق برنامه ی خطیر هدفمند کردن یارانه ها، دقت و احتیاط در نحوه ی اجرای طرح را خواهانیم و از حسن همکاری مردم صمیمانه تشکر مینماییم و موفقیت بیشتر دولت و مردم را در همه ی زمینه ها از درگاه خداوند مسألت مینماییم و به مردم شریف ایران اطمینان میدهیم که هدفمند کردن یارانه ها گامی اساسی در بهروزی زندگی هموطنان خواهد بود. انشاءالله.

.5 همت بلند دانشمندان و نخبگان توانمند ایرانی را در فتح قله های رفیع علم و دانش ارج مینهیم و این موفقیتها را به آنان تبریک میگوییم و ترور ناجوانمردانه ی برخی از دانشمندان این عرصه را به دست عوامل مزدور موساد و سیا محکوم نموده و ضمن تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان؛ به سران استکبار یادآور میشویم که با ارتکاب چنین اعمال زشتی نه تنها قادر نخواهند بود ملت فهیم ایران را از راه خود باز دارند؛ بلکه به شهادت رساندن هر یک از آنان رویشی عظیم را در علم و تقوی به دنبال خواهد داشت که جز شرمندگی دشمنان دستاورد دیگری نخواهد داشت.


.6
پیوستن موج عظیم ملتهای مسلمان را به جنبش بیدارگرایی اسلامى، تبریک گفته و آنان را به کسب بصیرت بیشتر و صبر و استقامت در برابر دشمنان، دعوت نموده و به آنان توصیه مینماییم که: «وَ لاتَهِنُوا وَ لا تَحزَنُوا وَ اîَنتُمُ الأعلَونَ اِن کُنتُم مُومِنِینَ» و آنان را مژده میدهیم که: «ألا انَّ نَصرَ اللهِ قَریب» و از استکبار جهانی اکیداً میخواهیم از مداخله در امور کشورهای به پاخاسته ی اسلامی پرهیز کند.

.7 به اندیشمندان جهان اسلام یادآور میشویم که موقع امتحان است و آبرو و حیاتتان در گرو سربلندی در این امتحان، این شمایید که میتوانید در کنار اسلام و مردم باشید و یا خدای ناکرده جانب حکومتگران ظالم و از خدا بیخبر را بگیرید. شرایط کنونی بهترین وقت است که اتهام شعار «نحن مع من غلب» را از دامن خود پاک کنید و در صف مردم قرار گیرید و خلاء رهبری را در بین آنان پر کنید و با جمع کردن آنان زیر پرچم توحید، اجازه ندهید عوامل استکبار میوه ی این حرکتهای مبارک را بچینند و یا آنان را به سمت و سوی دیگری جهت دهند.

.8ضمن تقدیر و تشکر از خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سالها مسئولیت در مجلس خبرگان و اخلاق کریمانه و سعه ی صدرشان در رابطه با آیه الله مهدوی کنى، برای ایشان که دارای سوابق درخشانی در عرصه ی علم و عمل میباشند؛ در سنگر ریاست خبرگان آرزوی توفیق داریم.

در پایان، یاد و خاطرهی امام بزرگوار، یادگاران امام و مرحوم دکتر بروجردی داماد ایشان و شهدای انقلاب اسلامی و همه ی شهیدان جنبش بیدارگرایی اسلامی را گرامی داشته و مسلمانان منطقه را به پاسداری از این خونهای گرانبها توصیه مینماییم.

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین و نسأله أن یعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان(عج)


مجلس خبرگان رهبری

18/12/89

 

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323