منوی اصلی

بیانیه ى یازدهمین اجلاسیه رسمی دوره ى چهارم مجلس خبرگان رهبرى

تاریخ انتشار: 1391/07/13    

بسم الله الرحمن الرحیم

 مجلس خبرگان رهبرى در جایگاه رفیع شرعى و قانونى خود، به عنوان امین و چشم تیزبین نظام اسلامى و مردم، بعد از بحث و بررسى در مسائل مختلف کشور، در پایان یازدهمین اجلاس رسمى، لازم می ‌داند نکاتى را به استحضار ملت شریف ایران برساند:

.1 حضور با صلابت و دشمن شکن مردم خداجوى ایران را در راهپیمایى 22 بهمن 1390 و انتخابات نهمین دوره ى مجلس شوراى اسلامى صمیمانه اجر نهاده و تشکر خویش را از این اقدام خداپسندانه اعلام می کنیم همچنین از تلاش تمامى دست‌اندرکاران، مجریان، ناظران انتخابات و شوراى نگهبان و صدا و سیما سپاسگزاریم و از رهبر معظم انقلاب مدظله به خاطر هدایت و مدیریت حکیمانه براى حضور حداکثرى مردم و از مراجع عظام تقلید و علماء و همه ى کسانى که علیرغم تحریم ها و تهدیدات دشمن، حضور همه جانبه ى ملت را در پاى صندوقهاى رأى رقم زدند؛ تقدیر نموده و خاضعانه خداوند منان و عنایات خاصه ى حضرت ولى عصر(عج) را بر این نعمت بزرگ شاکریم.


.2
مدیریت و رهبرى مدبرانه ى رهبر فرزانه و ناخداى کشتى انقلاب، همواره چراغ راه مسئولان و مردم بوده است. ضمن سپاس به درگاه احدیت به خاطر نعمت وجود رهبرىِ الهى ـ معنوىِ حضرت آیت الله العظمى خامنه‌اى دامت برکاته و تأکید مجدد بر این که خبرگان رهبرى، معظم له را در طراز ممتاز از شایستگی ها و صفات رهبرى می‌داند؛ دوام عمر بابرکتشان را از درگاه خداوند متعال خواستاریم و ضمن اعلام حمایت و پشتیبانى از رهنمودهاى ایشان، از مسئولان و مردم مى خواهیم که راهنمایى هاى معظم له را نصب‌العین خود قرار دهند که صلاح کشور و ملت و رضاى خدا را در گرو آن می ‌دانیم.


.3
منتخبین محترم و سایر نمایندگانى که با همت و بصیرت مردم در دور دوم نهمین دوره ى مجلس شوراى اسلامى انتخاب خواهند شد؛ بر اساس قانون نماینده ى تمام ملت محسوب مى شوند نه یک حوزه ى خاص، لذا ضرورى می ‌دانیم که با ایجاد فضاى رفاقتى در مجلس و ضمن تعامل و همکارى با یکدیگر، در بعد قانون گذارى و نظارت، مصالح کل کشور و حل مشکل همه ى مردم را بر حل مشکل حوزهى انتخابیه ى  خود مقدم بدارند و با پاسدارى از خون شهدا در جهت تحقق عدالت اجتماعى و حمایت از محرومان و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامى حرکت نمایند.


.4
از تلاش همه ى  دست اندرکاران امور کشور در قواى سه گانه و نیروهاى مسلح به خصوص از کوشش هاى دولت صمیمانه تشکر مى کنیم و به دولت محترم توصیه مىکنیم در رفع مشکلات اقتصادى مردم بیش از پیش کوشش نماید و از قواى سه گانه همکارى بیشتر جهت تحقق سند چشم‌انداز و آرمان هاى بلند ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب را خواهانیم.


.5
تلاش خالصانه ى جهادگران عرصه ى  علم و دانش را ارج مى نهیم و براى شهیدان والا مقام این میدان مقدس از درگاه خداوند منان علو درجات را مسئلت نموده و تداوم این حرکت عظیم علمى را از دانشمندان و دانشگاهیان و فرهیختگان در راستاى رسیدن به قله هاى رفیع علمى به نحوى که در خور شأن ملت بزرگ و مسلمان ایران باشد، خواهانیم.


.6
ضمن تشکر از قوه ى محترم قضاییه نسبت به توجه ویژه به پرونده ى فساد بزرگ اقتصادى، از مسئولین محترم این قوه مى خواهیم علاوه بر مجازات شرعى و قانونى مفسدین، با همکارى دولت اقدامات لازم جهت پیشگیرى از تکرار جرم و برنامه‌ریزى براى سلامت فضاى جامعه و خانواده ها را در دستور کار خود قرار دهند.


.7
درخت تنومند انقلاب اسلامى که ریشه در اعماق تعالیم حیات بخش و ظلم ستیز اسلام ناب محمدى(ص) دارد، به لطف الهى بیش از پیش به بار نشسته و از مرزهاى ایران عبور کرده و قلوب بخش عظیمى از امت اسلامى را فتح نموده است. بیدارى اسلامى در پهنه ى وسیعى از جهان اسلام یکى از ثمرات شیرین این شجره ى طیبه است. مجلس خبرگان رهبرى حمایت کامل خود را از حرکت اسلام خواهانه ى مردم مسلمان کشورهاى تونس، مصر، لیبى، بحرین، یمن و دیگر نقاط جهان اسلام اعلام مى کند و ضمن درخواست موفقیت و پیروزى براى آنان از درگاه حضرت حق، به مردم شریف این کشورها توصیه مى کند که:


الف) تنها به خدا توکل کنند و بدانند که :(وَ مَا النَّصْرُ إِلّا مِنْ عِنْدِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ(


ب) فریب مکر و تطمیع هاى سران این کشورها، سازمان هاى مدعى حقوق بشر و حکومت هاى غربى را نخورند و تا قلع ریشه ى  فساد و پیروزى کامل، انقلاب خویش را با صلابت تداوم بخشند.


ج) از ادامه ى راه خویش مأیوس و خسته نشوند و بدانند که به حول و قوه ى الهى، زمان  سقوط مستبدان و ظالمان بسیار نزدیک است.(إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَ لَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ(.


د) ضمن مقابله با جریانهاى نفوذى، با حفظ هوشیارى خود به حفاظت و صیانت از ارزش هاى اسلامى ادامه دهند.


.8
آنچه موجب عزت و اقتدار جوامع اسلامى است؛ هویت عمیق اسلام و ارزشهاى متعالى آن است و اگر غرب و استکبار جهانى تصور مىکنند با تهدیدات و فشارهاى سیاسى، اقتصادى، نظامى و تبلیغات تخریبى و مبارزه با اسلام و اسلام ستیزى و تفرقه‌افکنى و اقدامات جنایتکارانه ى دیگر مى توانند مسلمانان را از اهداف متعالى خود باز دارند سخت در اشتباهند.


.9
جنایات آمریکایى ها در افغانستان و به ویژه جسارت به قرآن کریم که اهانت به تمام ادیان الهى است؛ غیر قابل گذشت است و ما آن را نشأت گرفته از روحیه ى استکبارى و عنادشان به خاطر اسلامى بودن حرکتهاى ضد استکبارى در جهان دانسته و به شدت محکوم مى نماییم و خروج اشغالگران آمریکایى را از افغانستان خواهانیم.


.10
در آستانه ى فرا رسیدن  سال جدید از مردم خداجوى ایران اسلامى انتظار داریم ضمن توجه به سنن دینى عید، همانطور که همیشه یار زیردستان، محرومان و مسکینان بوده‌اند؛ در این ایام نیز شادى خود را با مستمندان تقسیم نمایند و با کمک اقتصادى به آنان، رضاى خدا را در دنیا و آخرت بدست آورند. همچنین از صدا و سیما و مردم مؤمن و فهیم ایران انتظار داریم که با احترام به فرامین الهى و قوانین و مقررات کشور، سالى توأم با آرامش و نشاط را آغاز کنند.


در پایان یاد و خاطره ى امام راحل(رض) و شهداى گرانقدرمان را گرامى داشته و از خداوند متعال طول عمر با برکت براى رهبر فرزانه انقلاب اسلامى و تمامى خدمتگزاران به نظام اسلامى را مسئلت داریم.

«اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر»

مجلس خبرگان رهبرى ـ 17/12/1390

 

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323