منوی اصلی

بیانیه‏ ى دوازدهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى «دوره‏ ى چهارم»

تاریخ انتشار: 1391/07/13    

 بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم


  
مجلس خبرگان رهبرى در پایان دوازدهمین اجلاس خود، با آرزوى توفیق و سربلندى براى ملّت بزرگ ایران لازم میداند مطالبى را به استحضار مردم شریف برساند:

1 ـ از حضور پرشکوه و حماسى مردم ایران در روز جهانى قدس در فضاى معنوى ماه مبارک رمضان که تجدید بیعتى آگاهانه با آرمان‏هاى انقلاب اسلامى و امام راحل قدس‏ سره و رهبر معظم انقلاب اسلامى بود؛ تقدیر نموده و از مردم آگاه و ظلم‏ ستیزى که در دیگر نقاط جهان، این مراسم ضد استکبارى و ضد صهیونیستى را برپا داشتند، تشکر می نماییم.

2 ـ برگزارى موفقیت‏ آمیز اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران نشانه‏ اى از اقتدار، عزّت و پیروزى نظام جمهورى اسلامى ایران در میان ملت‏ها و کشورهاى جهان بود. انتظار می ‏رود در طول دوره‏ ى ریاست ایران اسلامى، با تشکیل دبیرخانه‏ اى فعّال، در راستاى تحکیم ساختار، نهاد سازى و بهره‏ گیرى مؤثر از ظرفیت‏هاى بالقوه و بالفعل این جنبش گام برداشته شود و امید است توصیه ‏هاى مهم مقام معظم رهبرى(مدظله‏ العالى) در سخنرانى افتتاحیه‏ ى اجلاس و در دیدار با سران کشورها، بخصوص نسبت به مسایل جهانى و اصلاح ساختار سازمان ملل اجرایى شده و مورد توجه جدّى همه‏ ى مسئولان ذى‏ربط قرار گیرد.

3 ـ در شرایط تشدید فشارهاى اقتصادى، سیاسى و فرهنگى از سوى نظام سلطه بر ملت ایران که به فضل الهى تاکنون حاصلى جز تقویت اراده‏ ى ملت شریف نداشته، مجلس خبرگان رهبرى راهکار برون رفت از این شرایط را طرح اقتصاد مقاومتى و رعایت اصول صرفه‏ جویى، قناعت و اعمال سیاستِ از تولید به مصرف و حمایت از تولید ملى و کار و سرمایه‏ ى ایرانى دانسته و همگان، به‏ ویژه دولت‏مردان را به استفاده از تولیدات داخلى توصیه می نماییم.

4 ـ با عرض تسلیت به مناسبت وقوع زلزله در استان آذربایجان ‏شرقى، براى از دست رفته‏ گان این حادثه طلب مغفرت نموده و براى بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستاریم و از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامى (مدظله‏ العالى) و مسئولان کشورى در میان حادثه دیدگان منطقه تشکر مینماییم. همچنین از مسئولان امر، اهتمام وافر در کمک به آسیب دیدگان و بخصوص تسریع در تأمین مسکن و سرپناه مناسب قبل از فصل سرما را خواستاریم.

5 ـ در آستانه ‏ى سال تحصیلى جدید از همه‏ ى دانش‏ آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینى و هم‏چنین آموزگاران، اساتید و مسئولان آموزشى میخواهیم براى پیشرفت در عرصه‏ هاى آموزش، پژوهش و اخلاق و معنویت تلاش نمایند و از دانشمندان و دست اندرکاران دانش‏هاى بنیادین میخواهیم بر رشد کیفى و  کمّى و پرشتاب خود در همه‏ ى عرصه‏ ها بیفزایند و براى پیشرفت علمى و تلاش براى جوشش چشمه‏ هاى ایمان بر پایه‏ ى ارتقاى معرفت دینى و تقویت کارآمدى نظام اسلامى و روحیه‏ ى جهادى و پیشبرد جنبش نرم‏ افزارى تلاش نمایند.

6 ـ مجلس خبرگان رهبرى، جنبش مبارک بیدارى اسلامى را به عنوان ثمره‏ ى انقلاب اسلامى، ارج نهاده و از ملت‏هاى مسلمان میخواهد ضمن حفظ وحدت و پرهیز از هر نوع تفرقه‏ ى قومى، دینى و اقلیمى، با درایت و هوشیارى، از نفوذ و رسوخ عناصر و اندیشه‏ هاى سودجویانه ى استکبارى و صهیونیستى به درون این جنبش‏ها، ممانعت به عمل آورده و توطئه‏ ى مصادره‏ ى جنبش‏هاى اسلامى توسط قدرت‏هاى بزرگ و فرصت طلب را خنثى نمایند.

7 ـ یکى از عوامل مهم موفقیت ما در عرصه‏ هاى گوناگون، پایبندى به احکام نورانى اسلام بوده و همین امر زمینه‏ ى گرایش ملت‏هاى مسلمان در خیزش اسلامى در منطقه است از این رو لازم میدانیم همه‏ ى مسئولان و خدمتگزاران نظام اسلامى در کلیه‏ ى سطوح نسبت به صیانت و پاسدارى از احکام نورانى اسلام وفادار و در حفظ وحدت و همدلى و اصل مهم ولایتمدارى کوشا باشند.

8 ـ ما ضمن ابراز تأسف از چشم بستن سازمان‏هاى مدافع حقوق بشر بر حوادث خونین میانمار و بحرین؛ از تمامى حق طلبان و آزادگان جهان و سازمان‏هاى مدعى حقوق بشر انتظار داریم رژیم حاکم بر بحرین را به دلیل نقض تمامى مقررات مربوط به حقوق بشر، تحت فشار و بازخواست بین ‏المللى قرار دهند.

9 ـ از مسلمانان و آزادى خواهان جهان می‏خواهیم در مقابل توطئه‏ ى نظام سلطه علیه سوریه، به عنوان خط مقدم مبارزه با رژیم اشغالگر قدس، واکنش نشان داده و از ارسال سلاح و کمک‏هاى مالى توسط نظام استکبارى به این کشور و تشدید جنگ داخلى و پیچیده‏ تر شدن مسائل جلوگیرى کنند و راه‏ حل‏هاى عقلانى بر پایه‏ ى عدالت و جلوگیرى از قتل و کشتار مردم بیگناه، نفى خشونت، گفتگوى ملّى و روش مسالمت‏ آمیز و انتخابات آزاد را به دور از توطئه‏ هاى استکبارى و ماجراجویى‏ ها و فشارهاى صهیونیستى انتخاب نمایند. در پایان ضمن درخواست رحمت و علوّ درجات براى روح ملکوتى حضرت امام قدس‏ سره و سایر شهیدان راه حق بخصوص شهیدان رجایى و باهنر که در ایام سالگرد شهادتشان در هفته‏ ى دولت به سر میبریم و هم‏چنین شهداى هفدهم شهریور ماه؛ از درگاه خداوند تبارک و تعالى خواستاریم و انتظار داریم راهى که ملت شریف ایران با الهام از آرمان‏هاى امام خمینى قدس‏ سره و در پرتو رهنمودهاى نورانى حضرت آیت الله العظمى خامنه‏ اى مدظله‏ العالى در پیش گرفته است؛ به سعادت و بهروزى این ملت و امت بزرگ اسلامى ختم و با تعجیل در ظهور امام عصر«عجل الله تعالى فى فرجه الشریف» پرچم پر افتخار اسلام را در سراسر گیتى به اهتزاز در آورد.

«انه سمیع و مجیب الدعاء»

 

مجلس خبرگان رهبرى


15/6/1391  

 

اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323