منوی اصلی

نشست خبری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری

تاریخ انتشار: 1402/07/06    
نشست خبری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری
در پایان اجلاس دو روزه خبرگان رهبری آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه این مجلس با حضور در جمع خبرنگاران دستور کار و برنامه های دوازدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم را تشریح کرد.
آیت‌الله سید احمد خاتمی چهارشنبه  در نشست خبری اختتامیه دوازدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم با اشاره به اصلاح موادی از قانون انتخابات، گفت: طبق اختیار هیئت رئیسه نطق‌ها از ۱۶ ناطق به ۴ ناطق کاهش یافت و  اصلاح مواد باقی مانده از قانون انتخابات خبرگان به پایان رسید.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه طبق اصل ۱۰۸ قانون اساسی وضع و تفسیر کلیه قوانین مرتبط با خبرگان با خود مجلس خبرگان است گفت: در اصلاح ماده ۱۱قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرایط  نامزدهای خبرگان رهبری در هنگام ثبت نام اصلاح شد.
آیت‌الله خاتمی افزود: با موافقت اعضای مجلس خبرگان مصوب شد که هیئت مرکزی اجرایی و نظارت ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی واحد باشد.
وی گفت: در ماده ۱۹ قانون انتخابات عنوان شد که مقام‌های مسئول، روسای سه قوه و معاونان و مشاوران آنها، اعضای شورای نگهبان، ائمه جمعه دائمی و موقت در مجامع عمومی، وزرا و معاونان و مشاوران آنها، کارکنان نیروهای مصلح، فرمانداران، اعضای هیات نظارت، هیاتهای اجرایی و ستاد انتخابات در کلیه سطوح، استانداران، بخشداران، شهرداران و معاونان و مشاوران آنها و بازرسان و سایر دست اندرکاران امور اجرایی و نظارتی انتخابات موظفند در طول مدت مسئولیت در فرایند انتخابات، در ساعات و محیط اداری و غیراداری، بی‌طرفی کامل را حفظ کنند و نمی‌توانند به نفع احزاب ‌و گروه‌های سیاسی و مواضع آنها در انتخابات اقدام و تبلیغ کنند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: در ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس خبرگان نیز جرائم انتخاباتی تببین گردید. همچنین تصریح شد که هیچ یک از اعضای ستاد انتخابات نباید با نامزدها خویشاوندی نسبی و سببی داشته باشند.
آیت‌الله خاتمی در ادامه با قدردانی از مواضع و اظهارات آیت الله رئیسی در اجلاسیه خبرگان، گفت: علاوه بر رئیس‌ جمهور، معاون اول ایشان و وزیر کشور هم در این اجلاسیه سخنرانی کردند که دکتر مخبر درباره معیشت و اقدامات اقتصادی دولت و دکتر وحیدی هم درباره دو موضوع انتخابات و مساله حجاب و عفاف صحبت کردند. هر سه نفر منطقی و مستدل اقدامات و برنامه های دولت را تبیین و آمارهایی را ارائه کردند که کار و تلاششان را به طور کامل احساس کردیم.
سخنگوی مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: مطلب چالشی در این سخنرانی‌ها وجود نداشت. میهمانان اجلاس پس از شنیدن اظهارات و سوالات اعضای محترم خبرگان به طور منطقی پاسخ دادند.
آیت الله خاتمی درباره تغییر در تعداد نمایندگان استانها، بیان کرد: تغییری وجود نداشته و تصویب کردیم که مجلس خبرگان باید برای تغییر تعداد نمایندگان استان‌ها رای بدهد. در مصوبه کذشته داشتیم که برای دوره ششم خبرگان تغییری نخواهیم داشت.

 
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323