منوی اصلی

بیانیه مجلس خبرگان رهبری بمناسبت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

تاریخ انتشار: 1403/04/13    
بیانیه مجلس خبرگان رهبری بمناسبت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری
مجلس خبرگان رهبری در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیر با صدور بیانیه ای ضمن سپاس و قدردانی از آحاد مردم بزرگ ايران که در مرحله نخست انتخابات شرکت کردند، از تمام مردم شریف کشورمان خواست با حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات به چهار نکته مهم و کلیدی توجه داشته باشند.
مجلس خبرگان رهبری در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیر با صدور بیانیه ای ضمن سپاس و قدردانی از آحاد مردم بزرگ ايران که در مرحله نخست انتخابات شرکت کردند، از تمام مردم شریف کشورمان خواست با حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات به چهار نکته مهم و کلیدی توجه داشته باشند.
متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:

 
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت رشید ایران!
 اينك كه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به مرحله دوم كشيده شده، مجلس خبرگان رهبرى با سپاس و قدردانی از آحاد مردم بزرگ ايران که در مرحله نخست انتخابات شرکت کردند، ضمن دعوت‌ مجدد از تمام مردم شریف کشورمان برای مشاركت‌ فعال و آگاهانه در انتخابات ۱۵ تیر بر نکات زیر تأکید می نماید.
1️⃣  بی شک حضور و مشارکت پرشور ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری برای کشور ثمرات بسیاری به دنبال خواهد داشت و ضمن خنثی کردن توطئه ‌های آشکار و پنهان دشمنان قسم خورده این سرزمین بلندآوازه، موجب افزایش همبستگی، ارتقاء سرمایه اجتماعی و تقویت وحدت ملی می شود.
2️⃣  انتخابات علاوه بر آنكه «حق اجتماعى» است يك «مسئوليت شرعى» و تكليف الهى است. از اين رو، همگان موظفيم كه در اداء اين تكليف، اهتمام جدى داشته و در گزينش رئیس جمهوری که به موازين اسلامى پاى ‏بند بوده و به «ديانت»، «لياقت» و «تخصص» او اطمينان داريم دقت کنیم و بدانيم كه رأى امروز ما ضمن اینکه صلاح و سداد آینده کشور را رقم می زند، برگى از پرونده‏اى است كه در پيشگاه شهيدان این آب و خاک بازخوانى مى شود.
3️⃣  مسند ریاست جمهوری را باید حلقه وصل نسل ديروز و فردا شمرد؛ نسلى كه با جهاد و فداكارى خود انقلاب ‏اسلامى را پديد آورد و بیش از چهار دهه استقامت از آن حراست كرد با نسلى كه آينده كشور بر قله انديشه و اراده‏ او قرار مى گيرد و فرداى ايران اسلامى در انتظار تدبير اوست. از اين رو بايد حضور پيش‏كسوتان نهضت و پيشگامان انقلاب را كه كوله ‏بار عظيمى از جهاد مخلصانه و خدمت صادقانه به ‏همراه دارند غنيمت شمرد؛ هم چنانكه بايد قدوم نسل جديد را كه در فضاى جمهورى اسلامى رشد يافته، گرامی داشت و نظرات، دیدگاهها و مطالبات آنها را دید و شنید.
4️⃣  براى شناخت نامزدهای ریاست جمهوری و در پسِ شعارها و وعده ها، بايد دیدگاهها، سوابق و برنامه های  آنها را رصد کرد تا وارستگى از قدرت طلبى، باندبازى ‏و گروه گرايى و پاى بندى به «مبانى ‏اسلامى»، وفادارى به «قانون اساسى» و التزام به «ولايت فقيه» در ایشان کشف شود؛ چرا که وابستگى‏هاى جناحى منفعت طلبانه كه اسلام، قانون اساسى و رهبرى نظام را تحت الشعاع قرار مى دهد آفت بزرگى است كه مسئوليت سنگين رئیس جمهور را ضايع و منافع ملى را قربانى مى كند.

 در پايان، از خداوند بزرگ مى خواهيم كه روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، قرین رحمت الهی باشد و نظام اسلامى ما و در رأس آن رهبر معظم انقلاب «مدظه العالی» را با الطاف خاصه خود یاری فرمايد و مردم متعهد ايران را در اين امتحان الهى سربلند نموده و آنان را در جلب رضاى خود، توفيق عنايت فرمايد ان شاء الله.  
محمدعلی موحدی کرمانی
رئیس مجلس خبرگان رهبری
                                                       
اشتراک گذاری:
نظرات
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323