منوی اصلی

حسینی، سید علی

اعضای اولین دورهاعضای دومین دوره

 اینجانب سیدعلی حسینی فرزند سید عبدالله در سال 1298 شمسی متولد شدم. به دلیل خودداری دولت از استخدام بنده در کارهای دولتی در روستای محل تولدم (لون سادات) از توابع سردشت به کار کشاورزی مشغول شدم و در کنار کشاورزی به تدریس علوم اسلامی نیز می پرداختم و امامت جماعت مسجدی را نیز بر عهده داشتم.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از پاک سازی منطقه مورد تهدید و ارعاب حزب کومله و دمکرات قرار گرفتم و پس از آن که من آنان را در خطبه های نماز جمعه مورد حمله قرار دهم و رفتار و اعمالشان را تقبیح کنم با ایجاد یک درگیری دروغین به خانه ام حمله کردند. پس از این واقعه، خلع سلاح روستا به من واگذار شد؛ اما در انجام این کار موفق نشدم. لذا ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاکسازی و خلع سلاح منطقه اقدام کرد و من از آنان استقبال کردم. این عمل موجب خشم حزب کومله قرار گرفت و پس از مدتی مرا محاصره کرده، مورد حمله قرار دادند که در این واقعه مجروح و معلول شدم.

بنده از سوی نماینده حضرت امام؛ جناب حجت الاسلام موسوی به سمت امامت جمعه سنندج منصوب شدم. چون در انتخابات میاندوره ای کردستان از ترس حزب کومله و دمکرات کسی داوطلب نمایندگی مجلس نشد بنده داوطلب شدم و در آخر سال 1360 شمسی به نمایندگی مردم شریف سنندج به مجلس مقدس شورای اسلامی راه یافتم و در همان زمان و در نتیجه حسن ظن مردم کردستان به اینجانب به نمایندگی از مردم کردستان به مجلس خبرگان نیز راه یافتم.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323