منوی اصلی

انصاری، مجید

اعضای سومین دوره

نام: مجید
نام خانوادگی: انصاری
نام پدر: اکبر
تاریخ تولد: 10/1/1333
محل تولد: زرند - کرمان
 
تحصیلات:
تخصص در فقه و اصول، حقوق، مدیریت.

او تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان خانوک (زادگاهش) به پایان رساند. مقدمات دینی را در حوزه علمیه حضرت معصومه کرمان فرا گرفت و سپس برای تکمیل تحصیلات دینی عازم قم شد و تحصیلات دینی خود را در این شهر ادامه داد.

 
اَهم سوابق:
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در طی تظاهرات 19 دی ماه در شهر قم مجروح شده بود، بعد از بهبودی مبارزات خود را ادامه داد و در سال­های نزدیک انقلاب ابعاد آن مبارزه را به تمام شهرستان­های استان کرمان توسعه داد. وی در سال­های پس از انقلاب در کنار برخی دیگر از همرزمان خود به تشکیل و سازماندهی کمیته­ های انقلاب اسلامی پرداخت.
وی در سال 1359 و در اولین دوره مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردمزرند در سن 26سالگی وارد مجلس شورای اسلامی شد. تجربه نمایندگی وی در ادوار بعدی هم ادامه یافت. در مجلس دوم به نمایندگی از مردم زرند، در مجلس پنجم و ششم به نمایندگی از مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حاضر بود. به جز دوره اول که عضو کمیسیون اقتصادی و معاون بودند در تمام ادوار بعدی به عضویت کمیسیون­های آیین نامه داخلی و برنامه و بودجه پیوست و با توجه به توانایی ­های خود نقش ویژه ­ای را در تحرکات مجلس ایفا کرد.
او در کنار مسئوولیت­ های تقنینی معاون پارلمانی وزارت کشور، معاونت برنامه ­ریزی سازمان بازرسی کل کشور را عهده دار بود.
وی در سال آخر ریاست‌­­ جمهوری سید محمد خاتمی به‌عنوان معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری در هیأت دولت حضور داشت. او همچنین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو کمیسیون­های زیر­بنایی، اقتصاددانان و کمیسیون خاص تدوین چشم انداز 2 ساله این مجمع می­ باشد همچنین ایشان ریاست پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی و همچنین معاونت برنامه ریزی را بر عهده دارد. انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز و کمیسیون سیاسی این تشکل سیاسی روحانی بود و از زمان حضرت امام تاکنون افتخار عضویت در مجلس خبرگان رهبری را داراست.
وی، با توجه به توانایی­ های متنوع خود یکی از برجسته­ ترین و شاخص ­ترین سیاستمداران مورد اعتماد جناح­های سیاسی مختلف بوده که با توجه به تخصص خود در برنامه ­ریزی اقتصادی همواره نقشی ویژه در تدوین و سامان­دادن به حرکت اقتصادی کشور ایفا کرد.
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323