منوی اصلی

مبلغی، احمد

اعضای دوره ششمکمیسیون حراست از ولایت فقیهاعضای پنجمین دوره

نام و نام خانوادگی: احمد مبلغی(مروجی)

نام پدر: ماشاءالله

زادگاه: باختران

سال تولد: 1338شمسی

حوزه انتخابیه: لرستان


سوابق علمی: وي دروس مقدماتي و سطح را نزد اساتيدي همچون آيات اشتهاردي، ستوده، پاياني و اعتمادي به انجام رسانيد و در مقطع تخصصي دروس خارج از اساتيد مبرز و به نامي همچون حضرات آيات عظام فاضل لنكراني و ميرزا جواد تبريزي بهره برد. سابقه تدريس خارج فقه و اصول و تدریس در دانشگاههای کشور، عضويت در هيئت تحريريه سه مجله تخصصي فقهي، تأليف بيش از هفتاد مقاله عملي - پژوهشي. عناوين پاره‌اي از اين مقالات به این شرح است: فقه هجرت، فقه سياسي، فقه و جهاني شدن، پاراديم‌هاي فقهي، بررسي فقهي شبيه سازي انساني و درماني، بررسي فقهي اوراق سرمايه‌گذاري به شيوه اجاره، پيش نيازهاي اجتهاد، صكوك الاجارة، ضوابط بهره‌گيري از فقه سلف از ديدگاه خوانساري، فقه مسجد، ساختار فقه سياسي، مباني كلامي و كاربرد آن در فقه سياسي امام خميني، عقلانيت در فقه سياسي امام خميني(ره)، تحريري نو از نظريه شهرت آیتالله بروجردي، بررسي فقهي تغيير جنسيت، التقريب بين المصطلحات الاصولية‌، پرستاري در نگاه دين، شيوه تقرير نويسي درس خارج، مباني كلامي و كاربرد آن در فقه سياسي امام خميني. تاليف دايرة المعارفي در زمينه يكي از منابع فقه شيعه(با عنوان عربي موسوعة ‌الاجماع في الفقه الامامي) كه به بيش از ده جلد بالغ خواهد شد و تا به حال يك جلد از آن به چاپ رسيده است. حضور در بيش از بيست همايش علمي داخل و خارج كشور و سخنراني در همايش‌هاي مختلف در كشورهاي گوناگون از جمله قطر، يمن، عربستان، مالزي، مغرب، شارجه، عمان، بحرين و سريلانكا.
مسؤولیت ­ها و سوابق اجرایی: ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی، ریاست مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی مستقر در قم، رئيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، مسؤوليت پژوهشكده فقه و حقوق، مديريت مركز تحقيقات مجمع تقريب، مديريت گروه فقه مقارن مدرسه تخصصي فقه و اصول، نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری.
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323