منوی اصلی

سیدی بنابی، سید باقر

اعضای دوره ششم

نام و نام خانوادگی: سید باقر سیدی بنابی

نام پدر: میرمهدی

زادگاه: بناب

سال تولد: 1346 شمسى

حوزه انتخابیه: آذربایجان شرقی


سوابق علمی: وی در سال ۱۳۶۱ همزمان با اولین دوره ی پذیرش مدرسه ولی‌عصر(عج) بناب، وارد حوزه علمیه این شهر شد و پس از اتمام سطح یک در سال ۱۳۶۴ برای ادامه تحصیل عازم قم شد و سطوح عالیه را از محضر حضرات آیات وجدانی، پایانی، اعتمادی و ستوده فراگرفت و بعد در درس خارج فقه و اصول آیت‌الله فاضل لنکرانی، آیت‌الله شیخ جواد تبریزی و آیتالله شیخ جعفر سبحانی و از دروس تفسیر و فلسفه آیت‌الله جوادی آملی بهره برد. در سال ۱۳۷۰ در اولین دوره تخصصی کلام اسلامی در مؤسسه امام صادق(ع) پذیرفته شد و طی چهار سال دوره تخصصی کلام را گذراند. وی از سال ۱۳۷۴ در حوزه علمیه بناب مشغول تدریس شده و در کنار تدریس در حوزه در دانشگاه هم به تدریس فقه و اصول و کلام و فلسفه و مبانی حقوق اسلامی پرداخت. آثار وی عبارتند از: عصمت پیامبران و امامان در کلام اسلامی، ارث و حلّ مسائل آن، اندیشه‌های سبز (بررسی کلامی و فلسفی احتجاجات امام رضا علیه‌السلام)، مباحث‌الاصول، شرحی بر ابیات فلسفی ملاهادی سبزواری، تبیین و نقد بیست قاعده از قواعد فقهی مرحوم بجنوردی، مهندسی فرهنگی.
مسؤولیت­ ها و سوابق اجرایی: امام جمعه موقت بناب و مدیریت مرکز تخصصی حضرت ولی عصر(عج) بناب، مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شهرستان بناب.

 
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323