منوی اصلی

کاظمی، علی

اعضای دوره ششمکمیسیون سیاسى، اجتماعى و فرهنگی

نام و نام خانوادگی: علی کاظمی

نام پدر: نصرالله

زادگاه: بندر انزلی

سال تولد: 1346شمسی

حوزه انتخابیه: گیلان


سوابق علمی: وی در سال 1361 وارد مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز شد و سال 1364 راهی قم گردید. تحصیل فقه را نزد آیات عظام فاضل لنکرانی، جوادی آملی و عبدالله خائفی، اصول را نزد آیات عظام سبحانی، مرحوم صالحی مازندرانی و تفسیر را نزد آیات عظام جوادی آملی، شب‌زنده‌دار، خزعلی و اخلاق را در پای درس مرحوم مشکینی و آیتالله مظاهری فرا گرفت و در علم رجال، حدیث و درایه از شاگردان برجسته و ممتاز آیتالله سبحانی بود. او در سال 1391 موفق به دریافت دکترای تفسیر و علوم قرآن شد. او مدرس خارج فقه و اصول، علوم قرآن و تفسیر و رجال و درایه در حوزه علمیه قم است و تاکنون بیش از 70 اثر پژوهشی و مقاله به نگارش درآورده است که از جمله می توان به «مفتاح الکفایه؛ شرح کفایه الاصول»، «آسیب شناسی تفسیر قرآن» و «آیات وحیانی؛ پندار شیطانی» اشاره کرد.
مسؤولیت­ ها و سوابق اجرایی: نماینده طلاب و فضلای استان گیلان در حوزه علمیه قم، دوره پنجم، نماینده سابق طلاب و فضلای شهرک مهدیه حوزه علمیه قم، عضو کمیسیون حوزه و دانشگاه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه، دوره پنجم، دبیر کمیسیون ارزیابی ونظارت علمی جشنواره طلاب شاهد وایثارگر، عضو شورای مشورتی ایثارگران استانداری قم، عضو شورای عالی علمی اداره نخبگان شاهد و ایثارگران استان قم، رئیس کارگروه علمی ـ پژوهشی ‌اداره نخبگان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و ایثارگران.

 
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323