منوی اصلی

محمدی، محمدباقر

اعضای دوره ششمکمیسیون حراست از ولایت فقیه

نام و نام خانوادگی: محمدباقر محمدی

نام پدر: حسین

زادگاه: بهشهر

سال تولد: 1332شمسی

حوزه انتخابیه: مازندران


سوابق علمی: در سال 1344 بعد از اینکه بخشی از مقدمات علوم حوزوی را در مازندران آموخته بود راهی حوزه علمیه قم شد. از کتاب صمدیه به بعد را در حوزه علمیه قم آموخت. در سال 1352 سطح را به پایان رساند. دوره خارج اصول را نزد حضرات آیات سیدابوالفضل موسوی تبریزی، دوزدوزانی، صلواتی، ستوده، اعتمادی، سلطانی و فاضل لنکرانی فراگرفت. او همچنین نحو، مطول، بخشی از شرح لمعه، قسمتی از مکاسب و بخشی از کفایه را نزد پدر آموخت. یک دوره خارج اصول را نزد آیتالله میرزا هاشم آملی آموخت، همچنین یک دوره خارج معاملات فقه را نیز نزد ایشان فراگرفت. یک دوره خارج اصول را نیز نزد آیتالله شیخ جواد تبریزی فراگرفت، همچنین قسمت هایی از خارج طهارت و صلوه را هم نزد ایشان آموخت. او از سال 1360 به مؤسسه در راه حق رفت و مدت 6 سال را در برنامه های آموزشی آن شرکت کرد. او کتاب های فلسفتنا و اقتصادنا، مکتب های فلسفی غرب، معارف قرآن، فلسفه اخلاق، نهایه الحکمه، برهان شفا، جلدهای 8 و 9 اسفار، دروس فلسفه و بعضی از برنامه های آموزشی دیگر را در این مؤسسه نزد آیتالله مصباح، دکتر احمد احمدی، فیاضی و... پشت سر گذاشت. شروح منظومه سبزواری را در محضر آیتالله صالحی مازندرانی، جلدهای 1 و 16 اسفار و خارج اجاره و ولایت فقیه و بخش هایی از تفسیر قرآن را نزد آیت‎الله جوادی آملی، اشارات بوعلی و درس هیأت را نزد علامه حسن زاده آملی، شرح باب هادی عشر را خدمت آقای صلواتی و شرح تجدید مرحوم خواجه را نزد آقای حقی آموخت. ایشان کتابها و رساله هایی تحت عناوین نگرشی به تصوف، معیارها و عوامل تمدن از نظر قرآن کریم، حکم نماز جمعه در عصر غیبت، شبیه سازی انسانی از منظر فقه، مادی و مجرد در فلسفه اسلامی و کتاب استعدادهای زن را نیز تألیف نموده است.
مسؤولیت ­ها و سوابق اجرایی: امام جمعه نکا، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در مازندران، مدیر گروه معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران.

 
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نهادى است قانونى که زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره می ‏شود و براى انجام مأموریت ‏ها و مسئولیت‏ ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل می گردد. ادامه
مراکز مرتبط

- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
- پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
- مركز تحقيقات علمی حكومت اسلامى
- پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان
راه های ارتباطی / شبکه های اجتماعی

شماره های تماس: 02537741322
ایمیل: info@majleskhobregan.com
فکس: 02537741323